Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongkort 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Reflektor View Post
    Det fremstår for meg som åpenbart at Vestbredden ALLEREDE er for lavt priset i forhold til Bend-it! I prosent betaler man mindre enn det som er vanlig prissetting mellom langside/ kortside. I stedet for å gjøre noe med dette velger man altså ytteligere å subsidiere Bredden i form av en lavere prisøkning på de "beste setene" og dermed øke denne forskjellen.

Når man i tillegg vet at dagens "tosangstyranni" blir mindre og mindre populært blant mange i klanen lurer jeg på hvorfor man har gjort dette?

Bilett sving 123.33 pr kamp.
    Bilett langside 136,66 pr kamp.

Dette er rett og slett ikke normalt!

Inntil jeg får en skikkelig forklaring sitter jeg med en svært dårlig smak i munnen.
    Kan forestille meg to årsaker. Etterspørsel er stikkord for den ene. Det er større trøkk rundt sesongkort til Bend-it øvre sett ift antall seter enn det er på Vestbredden. Det andre er at det ikke tar seg så bra ut på TV når Vestbredden er knapt halvfull. Det er den tribunen man ser mesteparten av tiden på TV-kamp, mens man knapt ser at det er fullt på Bend-it øvre. Kan det være en årsak til at man prøver å gjøre det mere attraktivt å velge Vestbredden?

Comment

Originally posted by Pondus View Post
      Kan forestille meg to årsaker. Etterspørsel er stikkord for den ene. Det er større trøkk rundt sesongkort til Bend-it øvre sett ift antall seter enn det er på Vestbredden. Det andre er at det ikke tar seg så bra ut på TV når Vestbredden er knapt halvfull. Det er den tribunen man ser mesteparten av tiden på TV-kamp, mens man knapt ser at det er fullt på Bend-it øvre. Kan det være en årsak til at man prøver å gjøre det mere attraktivt å velge Vestbredden?
      Hvorfor er etterspørselen på Bredden i så fall lavere? Både Bredden og Bend-it får subsidierte biletter fordi de skal være stemningskapere og løfte klubben. Er det da rettferdig at den tribunesekskjonen som p.d.d. best leverer det produktet de er subsidiert for å levere, skal straffes med den største prisstigninga?

Som enkeltperson bryr jeg meg ikke, men om man ser det i et "klansamfunnsperspektiv" virker det som man her forsøker å bremse en flyttestrøm som ønskes velkommen av svært mange, om man skal bruke dette forumet som et barometer.

Synes det er betenkelig dersom man må benytte seg av kunstig åndedrett for å holde bredden i live, spesiellt når det virker som om det har begrenset støtte blant svært mange medlemmer. Plassene er identiske med Hafslund nedre. Prisene er det dramatisk forskjell på. Langt større enn forskjellen VG øvre og Bendt- it øvre.

Er det riktig at de som leverer minst skal få den beste dealen? Og siden de leverer minst skal de altså belønnes med å få en enda bedre deal for å hindre en flytting svært mange av oss ønsker velkommen?
      Seriemester 2005

Comment

Enkeltbiletter økes med 30 kroner på begge felter. 5 kamper gratis ved kjøp av sesongkort. Ifjor fikk man 4 kamper gratis som sesongkortholder på Gaza på Vestbredden fikk du 3 kamper gratis.

Det har nesten ikke vært prisøkning på sesongkort på Gaza siden 2005-sesongen(2005: 1250,-), derfor det voldsomme hoppet for neste sesong.

Kjellsen

Comment

Men hvorfor skal sesongkortet til Gaza øke så kraftig iforhold til bredden? Prisforskjellen er kun 200 kr. Vanlig pris i svingen ifjor var 150 kr, og ca.260 kr på langsiden. Det er 110 kr forskjell. Idag Betaler man en med sesongkort 136 kr per kamp for å stå på bredden, og de i Gaza betaler 123 kr per kamp. Forskjellen i år vil være 13 kr per kamp. Ifjor betalte de på bredden 134 kr per kamp og de i Gaza 90 kr. Forskjellen ifjor var 44 kr mellom de to tribunene. Og i år er den kun 13 kr!!!!?? Noe som ikke stemmer her, de på bredden for jo en mye bedre deal en oss i Gaza!!!!

Comment

Originally posted by vif-cb View Post
            Men hvorfor skal sesongkortet til Gaza øke så kraftig iforhold til bredden? Prisforskjellen er kun 200 kr. Vanlig pris i svingen ifjor var 150 kr, og ca.260 kr på langsiden. Det er 110 kr forskjell. Idag Betaler man en med sesongkort 136 kr per kamp for å stå på bredden, og de i Gaza betaler 123 kr per kamp. Forskjellen i år vil være 13 kr per kamp. Ifjor betalte de på bredden 134 kr per kamp og de i Gaza 90 kr. Forskjellen ifjor var 44 kr mellom de to tribunene. Og i år er den kun 13 kr!!!!?? Noe som ikke stemmer her, de på bredden for jo en mye bedre deal en oss i Gaza!!!!
            Sorry mine regneferdigheter Det var 103 kr kampen i gaza ifjor, og ikke 90 kr. Så da var det 31 kr forskjell mellom tribunene ifjor, og kun 13 kr i år.

Comment

Originally posted by vif-cb View Post
              Prisen for sesongkort i Bend-it øvre for 2008 var 1350 kr, pr kamp blir det 104 kr og ikke 90 kr som du skriver. Sesongkort på Vestbredden kostet 1750 kr som ga en pris på 134 kr. Forskjellen var altså 30 kr, mens den i 2009 vil være 13 kr pr kamp.

Alle får nå fem kamper "gratis" ift kjøp av enkeltbilletter som vil koste 180 på Bend-it øvre og 200 kr på Vestbredden. Er det egentlig så veldig mye bedre å stå på Vestbredden ift Bend-it øvre? Man står høyere i Bend-it og ser vel minst like bra som de som havner nederst eller ute på sidene på Vestbredden? Dessuten er man garantert å stå tørt i regnvær i motsetning til de 8-10 nederste radene på Vestbredden, og stemningsmessig er det jo også bedre oppunder taket på Caza. Kanskje verdt å betale 123 kr pr kamp for dette?

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                Prisen for sesongkort i Bend-it øvre for 2008 var 1350 kr, pr kamp blir det 104 kr og ikke 90 kr som du skriver. Sesongkort på Vestbredden kostet 1750 kr som ga en pris på 134 kr. Forskjellen var altså 30 kr, mens den i 2009 vil være 13 kr pr kamp.

Alle får nå fem kamper "gratis" ift kjøp av enkeltbilletter som vil koste 180 på Bend-it øvre og 200 kr på Vestbredden. Er det egentlig så veldig mye bedre å stå på Vestbredden ift Bend-it øvre? Man står høyere i Bend-it og ser vel minst like bra som de som havner nederst eller ute på sidene på Vestbredden? Dessuten er man garantert å stå tørt i regnvær i motsetning til de 8-10 nederste radene på Vestbredden, og stemningsmessig er det jo også bedre oppunder taket på Caza. Kanskje verdt å betale 123 kr pr kamp for dette?
                En vanlig langside billett koster 260 kr. En billett i svingen koster 180 kr. De som er medlem av klanen betaler 136 kr på langsiden, og 123 kr i svingen. Hvis man regner ut hvor mange prosenter klansmedlemmene får på de plassene de står. Så får de på vestbredden ca. 48% rabatt ved å kjøpe sesongkort(2050 kr sesongkort), og de i Gaza ca. 32% rabatt ved kjøp av sesongkort(1850 kr sesongkort). De som står på bredden får som sagt en mye bedre deal en oss i Gaza. Hvorfor det?
                Hvis det skulle vært likt, burde sesongkortet til Gaza settes ned til ca.1450 kr eller sesongkortet til bredden settes opp til ca.2650 kr. Det er ihvertfall rettferdig prosentvis.

Comment

Jeg skal kjøpe meg sessongkort i år, har ikke hatt dette før.

Lurte på om det er bare er for dem som skal fornye kortet sitt det "åpner" 10 Dec

Og hvordan bruker det og være for og få seg en plass på felg F,G,H? Bruker og være mye kø rundt dette?

Comment

[QUOTE=Pondus;164082]
                    Er det egentlig så veldig mye bedre å stå på Vestbredden ift Bend-it øvre? Man står høyere i Bend-it og ser vel minst like bra som de som havner nederst eller ute på sidene på Vestbredden? Dessuten er man garantert å stå tørt i regnvær i motsetning til de 8-10 nederste radene på Vestbredden, og stemningsmessig er det jo også bedre oppunder taket på Caza. Kanskje verdt å betale 123 kr pr kamp for dette?

Så lenge dette argumentet bare kan brukes på den ene av to like nedre langsider, er det desverre ubrukelig. Hvordan forsvarer du dette dersom du sammenligner prisen på Hafslund nedre/ VG øvre? Ser du ikke at det er et grovt misforhold? For vanlige tilskuere legger man seg på helt andre regnestykker kortside/langside etter en mer normal standard.

For meg blir det hvertfall tydelig at Klanen har tatt et nytt og forsterket grep for å holde i live en tribuneorganisering mange ikke er fornøyd med. Folk må gjerne få stå der de vil, men totalt urimelig at de skal få langt større rabatt enn andre. All logikk tilsier at rabatten allerede var for stor og så svarer man med å øke den enda mer? Er fortsatt mange sterke krefter på Bredden skjønner jeg....
                    Seriemester 2005

Comment

tipper at de fleste i klansstyret står på vestbredden

uansett, en økning på 100 kroner siden 2005 tilsvarer en inflasjonsjustert økning på ca 2,5 % (som er lik Norges Banks inflasjonsmål forøvrig), altså en helt rimelig økning. Når vi da øker med 19 % i år, blir det litt rart, samtidig som jeg skjønner at de må tjene penger, og at man kanskje må regne med en noe høyere prisstigning i noen bransjer, som i fotball. Jeg skal ha sesongkort uansett!

Comment

Som enkeltperson bryr jeg meg ikke, men om man ser det i et "klansamfunnsperspektiv" virker det som man her forsøker å bremse en flyttestrøm som ønskes velkommen av svært mange, om man skal bruke dette forumet som et barometer.
                        Det er kanskje slik at man ikke nå prøver å bremse flytting av folk over til Gaza, men at man tidligere prøvde å stimulere folk til å flytte til Gaza ved å ha lave priser, men at man nå tar bort denne "rabatten" når man ser at man ikke lenger trenger å gjøre billettene spesielt billige for å få folk til å stå Gaza.
                        Beaker

Comment

Originally posted by Beaker View Post
                          Det er kanskje slik at man ikke nå prøver å bremse flytting av folk over til Gaza, men at man tidligere prøvde å stimulere folk til å flytte til Gaza ved å ha lave priser, men at man nå tar bort denne "rabatten" når man ser at man ikke lenger trenger å gjøre billettene spesielt billige for å få folk til å stå Gaza.
                          Nei det er ikke det. Prisene i Bend-it har aldri vært for lave i forhold til Bredden (jfr det som er skrevet lenger opp i tråden.) Hvorfor i huleste skal bredden få den største rabatten? Hvorfor skal differansen, i prosent, mellom Bent-it øvre og Vestbredden nedre være enormt mye mindre enn differansen mellom VG øvre og Hafslund nedre? Hva er det som gjør at denne gruppen fortjener å bli subsidiert på bilettprisen mens Bend-it ikke får et øre i rabatt på sine sesongkort?

På Hafslund nedre koster, i 2009, en enkeltbillett 300. På VG øvre koster den 180. Forskjellen er 120 kr pr kamp (40 %.) Om man er klansmedlem med sesongkort er forskjellen på våre seksjoner 13,33 kr (9%) Det det burde få noen og enhver til å spørre seg om dette rettferdig!

Sesongkort koster i 2009 3050 på Hafslund for ikke-medlemmer og 2050 på bredden for klansfolk. Sesongkort koster 1850 i Bendt-it. Nøyaktig samme pris som ikke-medlemmer betaler i VG øvre! Vi får altså ikke et rødt øre i rabatt på sesongkortet i forhold til tilsvarende plasser ellers på tribunen, mens bredden er rabattert med 23% på sesongkort. Stemningen lager vi faktisk selv så det er det totalt urimelig å betale ekstra for, ergo er Bredden blitt gruppen som sitter igjen med hele rabatten på bekostning av resten! (Tar man med prisen på medlemsskap i regnestykket så betaler vi faktisk mer i Bend-it enn ikke-medlemmer i VG øvre!)

Det er tydelig at man forsøker å verne Vestbredden bl.a med rabatter og ved å starte salget tidligere. Det synes jeg er en stusselig måte å gjøre det på. En seksjon bør ha livets rett på selvstendig grunnlag og ved rettferdig prispolitikk.
                          Seriemester 2005

Comment

Nei det er ikke det. Prisene i Bend-it har aldri vært for lave i forhold til Bredden (jfr det som er skrevet lenger opp i tråden.) Hvorfor i huleste skal bredden få den største rabatten? Hvorfor skal differansen, i prosent, mellom Bent-it øvre og Vestbredden nedre være enormt mye mindre enn differansen mellom VG øvre og Hafslund nedre? Hva er det som gjør at denne gruppen fortjener å bli subsidiert på bilettprisen mens Bend-it ikke får et øre i rabatt på sine sesongkort?

På Hafslund nedre koster, i 2009, en enkeltbillett 300. På VG øvre koster den 180. Forskjellen er 120 kr pr kamp (40 %.) Om man er klansmedlem med sesongkort er forskjellen på våre seksjoner 13,33 kr (9%) Det det burde få noen og enhver til å spørre seg om dette rettferdig!

Sesongkort koster i 2009 3050 på Hafslund for ikke-medlemmer og 2050 på bredden for klansfolk. Sesongkort koster 1850 i Bendt-it. Nøyaktig samme pris som ikke-medlemmer betaler i VG øvre! Vi får altså ikke et rødt øre i rabatt på sesongkortet i forhold til tilsvarende plasser ellers på tribunen, mens bredden er rabattert med 23% på sesongkort. Stemningen lager vi faktisk selv så det er det totalt urimelig å betale ekstra for, ergo er Bredden blitt gruppen som sitter igjen med hele rabatten på bekostning av resten! (Tar man med prisen på medlemsskap i regnestykket så betaler vi faktisk mer i Bend-it enn ikke-medlemmer i VG øvre!)

Det er tydelig at man forsøker å verne Vestbredden bl.a med rabatter og ved å starte salget tidligere. Det synes jeg er en stusselig måte å gjøre det på. En seksjon bør ha livets rett på selvstendig grunnlag og ved rettferdig prispolitikk.

Dette bifalles i sin helhet (unntatt revt. regnefeil). Synes det er helt feil at vi på Gaza skal forskjellsbehandlet på denne måten. Jeg veit ikke om Klansstyret har tenkt ordentlig gjennom dette, det virker ihvertfall ikke sånt.de som gjerne vil stå på bredden gjør dette fordi det er myw bedre plasser reint fotballmessig. Det er greit, men BETAL for det! Jeg gidder ikke betale overpris på Gaza for å subsidiere dere, like lite som jeg er fornøyd med å subsidiere broer til vestlandsøyer som er folketomme om fem år uansett.

Livet er på Gaza. Dere må gjerne drite i dette å fortsette å stå på bredden fordi dere er mest interessert i å se istedenfor å lage liv. Men vi må kunne finne en bedre prisnøkkel enn denne her.

Comment

Det er verdt å huske på at VG øvre er definert som en familietribune og at prisene derfor er ment å være familievennlige (sist sesong var det 50 kr for barn og 150 for voksne, det samme som i Bend-it nedre). For de som vil ha med små barn på kamp og/eller som vil være garantert å kunne sitte (også under tak) er VG øvre et rimelig alternativ til dyre billetter på langsidene. Prisen for voksne er lik prisen som Klansmedlemmer må ut med på Gaza, men om man ønsker å gi et tilbud til familier må det nesten bli slik. Antallet sesongkort på Gaza er nok også betydelig høyere enn på VG øvre.

En sammenligning mellom Gaza og VG øvre kontra Vestbredden og Hafslund slik du gjør gir derfor ikke et helt riktig bilde. De som i realiteten subsidierer lavere billettpriser til Klanen er derfor de som betaler full pris på Hafslund og på Postbanken Øvre. For bortesupportere betaler jo også det samme for enkeltbillett som det man gjør på Gaza, men en fra Klanen med sesongkort ser jo 5 av 15 kamper "gratis".

Comment

Jeg støtter i all hovedsak Reflektor`s syn på saken. Finner det usmakelig at vi på Bendit Øvre skal sitte igjen med regninga. Skal ikke beskylde klansstyret for noen ting ennå men de må vel ha bifallt denne prispolitikken på en el annen måte?

Spekulasjoner om hvor folk i styret står el og at dette har en innvirkning på prissettingen skal jeg også holde meg for god for. Håper ihvertfall at ikke det er noe hold i evt slike spekulasjoner..

Understreker at det er prinsippielle årsaker til min kritikk av prispolitikken. Kritikken er imidlertid så sterk at jeg fint hadde blitt med i en samordnet aksjon for en rettferdigere prispolitikk samt at jeg vurderer sterkt å benytte meg av gratis vip billetter i 2009 sesongen fremfor å kjøpe SÅ urettferdig prisede sesongkort..
                                Last edited by skogis; 02.12.2008, 21:37. Reason: glemte en sak
                                BlippBlipp

Comment

Working...
                                X