Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongkort 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Når kommer info om sesongkort på VG øvre? Så ikke det noe sted i infoen.. Tenkt å gi bort det i julegave så håper noen har litt info..

Høy prisøkning på Gaza, men det blir Gaza 09 uansett!

Comment

Originally posted by Jonas89 View Post
      Når kommer info om sesongkort på VG øvre? Så ikke det noe sted i infoen.. Tenkt å gi bort det i julegave så håper noen har litt info..

Høy prisøkning på Gaza, men det blir Gaza 09 uansett!
      www.vif-fotball.no

Comment

Vestbredden=mindreverdig supporter?

Ser at enkelte bruker at Gaza har de beste supporterne som argument mot det de synes er en urimelig prisstigning Gaza vs Vestbredden. Hva er det for noe piss? Er lei av at folk benytter en enhver anledning til å forsøke å skape splittelse i Klanen. Det var kanskje ikke intensjonen, men stopp å sette ulike supportertyper opp mot hverandre, plis.

At Gaza har en kraftigere prisstigning nå må også sees i sammenheng med prisutviklingen på Gaza og Vestbredden de siste årene, ikke bare for dette året. Vestbredden kosta 1375 i 2005, hvis jeg ikke husker feil.

Comment

Bredden har fått krisepakke.

Originally posted by Pondus;164116 [QUOTE
          Det er verdt å huske på at VG øvre er definert som en familietribune og at prisene derfor er ment å være familievennlige (sist sesong var det 50 kr for barn og 150 for voksne, det samme som i Bend-it nedre).
          Står absolutt ingenting om det i år. Derimot er det et felt som heter Hafslund familie jeg antar er spesielt subsidiert og derfor tok jeg det ikke med da jeg sammenlignet prisene. Ut fra info er det ingenting som tilsier at man ikke kan gjøre sammenligningen VG øvre /Bend-it, - Bredden /Hafslund på et helt greit grunnlag. (Altså pris medlem/ ikke-medlem på tilnærmet identiske plasser)

Pondus, klarer du virkelig ikke å se ut fra denne infoen at både på enkeltbilletter og sesongkort, er bredden de eneste (minus Hafslund familie) som har subsidierte billetter?

http://www.vif-fotball.no/article2444592.ece

Klanen har jo for svingende svingpriser på enkeltbilletter på langsiden, mot 300/325 normalt, mens klansmedlemmer i sving betaler nøyaktig det samme som ikke-medlemmer (pluss medlemskontigent)! På Postbanken øvre koster det 325, mens et klansmedlem kan tusle inn på nedre for 180. På Bend-it betaler man det samme enten man er medlem eller ikke!

Er ikke nødvendigvis pengene det er snakk om, men at man her nærmest velger å komme med en tiltakspakke for å støtte en tribuneorganisering man vet er ønsket pokkerivold av svært mange, finner jeg svært betenkelig.

Ingen får subsidierte billetter for å se best mulig, de får det for å støtte klubben. Mange mener etterhvert at vi hadde blitt bedre om vi samlet oss på en tribune og at det ville økt stemninga (altså formålet med rabatterte billetter) I stedet velger man altså å klore seg fast på bredden med alle midler, slik at enkeltpersoner skal få se best mulig til en best mulig pris.

Det er viktig å huske på at produktet vi kjøper er et tomt sete. Stemninga lager man selv og kan ikke bakes inn i prisen.

Er det virkelig bare på bredden det skal lønne seg å være medlem av Klanen?
          Seriemester 2005

Comment

[QUOTE=Harald H;164129]
            Ser at enkelte bruker at Gaza har de beste supporterne som argument mot det de synes er en urimelig prisstigning Gaza vs Vestbredden.
            Hvis det er dette du har klart å komme frem til i denne tråden anbefaler jeg deg å lese gjennom en gang til. Dette er overhodet ikke en diskusjon om hvem som er best. Derimot handler den om at en gruppe medlemmer må betale full pris for sitt produkt samtidig som en annen likeverdig gruppe i samme organisasjon gis en klekkelig rabatt.

Dette gjelder både på sesongkort og enkeltbilletter.
            Seriemester 2005

Comment

Jeg er så enig med Reflektor som det går ann å bli!

Det har vært diskutert flere ganger om vi skal samles på en tribune eller ikke, og om det er noe som skal skje ved at Klanen bestemmer det, eller om det kan lønne seg å vente på den naturlige strømmen av folk over til Gaza som har vært de siste åra. Så istedet for å bidra i det heletatt, så velger de istedet å prøve å holde igjen folk på bredden? Er de så redde for tomme tribuner på TV?

Vi ser dårligst i Gaza øvre, både fordi vi er på kortsida og vi står en etg høyere. Og vi sparer 200kr for å velge disse plassene? Eller for å se det på en annen måte, vi må betale 500,- mer enn ifjor for 2 kamper til? Det blir isåfall to dyre kamper!

For meg virker det som en blanding av å benytte seg av sjansen til å øke prisene og legge skylda på at det er flere kamper i år, samt å holde igjen folk på bredden.

Uansett, GAZA LAGER STEMNINGA! De som vil delta på det kommer nok over uansett, så kan bredde skli sakte men sikkert ut til familietribune eller hva som helst.
              IKAROS

Comment

[QUOTE=Reflektor;164112]

Sesongkort koster i 2009 3050 på Hafslund for ikke-medlemmer og 2050 på bredden for klansfolk. Sesongkort koster 1850 i Bendt-it. Nøyaktig samme pris som ikke-medlemmer betaler i VG øvre! Vi får altså ikke et rødt øre i rabatt på sesongkortet i forhold til tilsvarende plasser ellers på tribunen, mens bredden er rabattert med 23% på sesongkort.
                Her snek det seg vist inn en liten skrivefeil. Rabatten er 33%. Det understreker bare poenget ytterligere.
                Seriemester 2005

Comment

Hvem bestemmer hvor klanen skal stå på stadion, og hvor mye vi skal betale for sesongkort? Det er vel kanskje "styret"? Men hvor mange sitter i dette styret? Og hvorfor kan ikke vi vanlige supportere være med å diskutere tribuneplassering osv?

Jeg spurte for noen måneder tilbake, når tribuneplassering i 2009 skulle diskuteres? Fordi det ville jeg være med på. Fikk aldri noe svar!!

Comment

Dette her begynner og minne meg om et borettslag,slutt og klag,forhold deg til de priser som er.Kan jo hende at prisene gikk opp i gaza iår,og kommer til og stå stille der et par år og at vb kommer til og få oppgang i prisene senere år.samma faen vi skal ihverfall synge som et helvete i 2009

Comment

ang samling av klanen,jeg synes det også hadde vært best,men kommer ikke til og skje,vi er splittet på endel ting.Folk på vb vil synge av og til og stå stille og vi i gaza vil synge ofte,hoppe og holde på.Det beste er og utvikle seg i hver rettning så kan folk selv velge hva de vil.

Comment

Til opplysning fra de siste årenes forhandlinger med klubben angående plassering og priser før dette forsvinner langt ut i konspirasjonsteorienes verden.

Klubben vil helst ha Klanen på en stappfull Vestbredden før vi flytter over på andre tribuner, dette av Tv-årsaker og forholdet til sponsorene som titter på oss fra andre siden.

Spillerne vil ha oss to steder, noe jeg mener bør veie ganske så tungt.
                        Vi er tross alt sammen med MiniK den eneste klubben med sterkt tre-frontsangrep.

Klanen som helhet er todelt. Noen vil være på Vestbredden, andre vil være på Gaza. I en ideel verden hadde vi vært samlet, men det lar seg ikke gjøre før vi får ny stadion. Det altfor mange personer/meninger/tradisjoner og ønsker til at det kunne latt seg gjennomføre.
                        Klanstyret har derfor de siste årene truet og tryglet for å få to tribuner med rabatterte priser. Det har vært en lang kamp som har pågått siden 2003/2004. Tilsiget til Gaza er nå blitt så sterkt som vi har håpet de siste årene.

Vi har visst at ved å utsette prisøkning på Gaza år etter år ville vi få dette kraftige prihoppet i trynet før eller siden. I motsetning til alle andre supporterklubber får vi dobbelt så mange plasser avsatt til våre medlemmersammenlignet med det klansmedlemmer kjøper av sesongkort.

Det er viktig å forstå at disse diskusjonene med klubben ikke bare kan dreie seg om tribunestemmning. Det er desverre til syvende og sist et økonomisk aspekt ved dette her. Vi kan ikke lenger argumentere for nødvendigheten av veldig lave priser for å sikre Gaza ettersom denne tribunen har blitt den suksessen vi håpet på fra 2004. Dette sett is ammenheng med ønskene nevnt over gjør at dette blir forhandlinger hvor det gis og tas.

Heldigvis er vi mange medlemmer slik at vi kan banke i bordet om antall plasser vi trenger. Heldigvis har vi en historie som gjør at vi blir hørt i mange saker. Desverre kjøper for få av Klanens medlemmer sesongkort og møter opp på kampene.

Styret står samlet i denne forhandlingen, men styret er splittet på midten med tanke på hvilken tribune vi står på.

Kjellsen
                        Last edited by Ogni M; 03.12.2008, 11:01. Reason: Rettet noen tasteleif. Håper det går bra.

Comment

Originally posted by Cyrus View Post
                          Mener å huske at de kostet 1.350,- denne sesongen ja. Så 500 i økning for to kamper, er veldig dyrt. Koster ikke en enkeltbillett til Gaza rundt 130,- eller noe?

Men jeg godtar denne prisen, hvis de lover å kutte ut all pause-"underholdning"...

Men så det var byttet navn på feltene. F/G heter nå 228. Det har vel ingen innvirkning på oss? Vi som har kort på F/G nå, får vi kort som gjelder for 228 når vi fornyer da eller?

Kan noen forklare meg hvorfor prisen på sesongkortet økes etter 1/2-09??
                          Og i tillegg økes enkel billett til Bendit til 200kr hvis det kjøpes kampdagen!
                          Vi er flere som gir F i sesongkortet kommende sesong!
                          Da ordner vil heller sponsorbilletter gratis!
                          Og det er ikke no vits å begynne å kalle oss dårlige supportere som ikke
                          støtter klubben av den grunn!vi er på de fleste hj&borte kamper!

Comment

Originally posted by Berre11 View Post
                            Kan noen forklare meg hvorfor prisen på sesongkortet økes etter 1/2-09??
                            Det kan tenkes at klubben gjerne vil ha penger inn så tidlig som mulig og anser det som så verdifullt at de gir en rabatt til dem som kjøæper tidlig.
                            Jeg skjønner ikke hva du klager på. Er det så ille å få sesongkort billigere ved tidligere kjøp?
                            Og i tillegg økes enkel billett til Bendit til 200kr hvis det kjøpes kampdagen!
                            Det kan vel forklares med at klubben vil unngå kødannelse og bemanningskostnader på kampdagen og velger å belønne dem som forhåndskjøper billettene sine. Hva er problemet?

Vi er flere som gir F i sesongkortet kommende sesong!
                            Da ordner vil heller sponsorbilletter gratis!
                            Suit yourselves. Do it! Do it! Do it!
                            Og det er ikke no vits å begynne å kalle oss dårlige supportere som ikke støtter klubben av den grunn!vi er på de fleste hj&borte kamper!
                            Nei, jeg kaller deg en grinerunge som absolutt skal klage. Alt er gærnt, uansett.
                            Jeg skjønner i alle fall ikke problemet ditt.
                            mvh

Ogni M

Comment

Priser seskort

[QUOTE=Johannes;164179]Dette her begynner og minne meg om et borettslag,slutt og klag,forhold deg til de priser som er.Kan jo hende at prisene gikk opp i gaza iår,og kommer til og stå stille der et par år og at vb kommer til og få oppgang i prisene senere år.samma faen vi skal ihverfall synge som et

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                                Det kan tenkes at klubben gjerne vil ha penger inn så tidlig som mulig og anser det som så verdifullt at de gir en rabatt til dem som kjøæper tidlig.
                                Jeg skjønner ikke hva du klager på. Er det så ille å få sesongkort billigere ved tidligere kjøp?

Det kan vel forklares med at klubben vil unngå kødannelse og bemanningskostnader på kampdagen og velger å belønne dem som forhåndskjøper billettene sine. Hva er problemet?

Suit yourselves. Do it! Do it! Do it!

Nei, jeg kaller deg en grinerunge som absolutt skal klage. Alt er gærnt, uansett.
                                Jeg skjønner i alle fall ikke problemet ditt.
                                Det er jo en ganske voksen prisstigning fra i fjor, er det ikke det da? Drøyt å dra på så mye synes jeg!

Comment

Working...
                                X