Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nå er det faen meg på tide å våkne!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå er det faen meg på tide å våkne!

Bare et lite hjertesukk:

Jeg så ikke landskampen, men leser om publikumsfiaskoen. Piping på Gamsten og piping på Martin Andresen før han i det hele tatt har fått touchet ballen.

Martin Andresen har vel alltid vært et hatobjekt i eliteserien på grunn av måten han er og oppfører seg på. Når han i tillegg nå spiller og trener Vålerenga vokser vel det hatet til uante høyder for supportere av andre lag. At det alikevel blir pepet på sine egne spillere på landslaget er flaut og helt utrolig, men det får bli en annen diskusjon.

Men! Det som plager meg mest, er at jeg vet at det finnes folk som holder med Vålerenga, som ganske enkelt hadde hevet seg på den pipekonserten hadde de hatt sjansen.

Det er ofte jeg blir flau av å stå på tribunen under Vålerenga-kamper. Selv om det ikke er pipekonsert, så finnes det nok av de som peker på benken og skriker "Få deg til hælvete ut av banen Martin" eller lignende. Og det nesten før mannen har fått spilt fra seg sin første pasning i kampen eller er bedre enn veldig mange av de andre som er utpå der.

Det er greit. Martin har ikke lykkes all verden i Vålerenga hittil, og du kan mislike karen så mye du bare klarer. Men fakta er at han er både manager og spiller for klubben du elsker og det vil han uansett være ihvertfall ut denne sesongen.

Så hva kan du gjøre med det?

Jo, du kan fortsette å stå å peke på benken og skrike ut dritt så høyt du klarer. Du kan også sitte å skrive side opp og side ned på diverse forum om hvor dårlig du synes mannen er både på banen og som manager.

Men mens du holder på med dette, kan du jo tenke deg hvor mye det hjelper klubben du elsker over alt på jord og som du ofrer så mye tid på!

Og etter at du forhåpentligvis har brukt noen sekunder i tenkeboksen, så har du nok kommet frem til at svaret er at det hjelper Vålerenga svært lite. Mest sannsynlig bikker det vel over til at det heller går imot klubben din.

Så hva kan du gjøre med det?

Jo, du kan begynne å våkne opp. Du kan gå på kamp, finne din plass på tribunen. Ha med deg en offensiv holdning og kanskje gi litt støtte til denne mannen og resten av laget, fremfor å bruke opp all energien på å fortelle dem hvor dårlig du synes han/de er.

Hvor ofte har Martin Andresen fått støtte fra Klanen via sang og stemning på tribunen? Svært sjeldent vil jeg si.

Han er sjefen og en av spillerne utpå der uansett hva du måtte mene om det. Hva med å heller prøve å gi han en positiv opplevelse så han kan løfte seg og laget opp på det nivået vi vil at han og laget skal være på?

Hva med å gi 100 prosent støtte til Martin Andresen de siste minuttene han og laget varmer opp, så han kan få litt selvtillit inn i kroppen og ikke bare bli trøkt ned med drittslenging og andre negative ting?

Hvis vi stiller oss bak Martin og gir han et løft under oppvarminga, så kanskje det hjelper han til å gi en helvetes pep-talk i garderoben før kamp, som igjen løfter hele laget. Kanskje den lille porsjonen av støtte under oppvarminga, og gjerne under kampens gang, hjelper Martin til å løfte seg noen hakk på banen sånn at han nærmer seg det nivået vi veit han kan være på. Tenk litt på det!

Det er på tide at du tar litt tak i deg sjæl, og bidrar på den biten der du kan gjøre noe for Vålerenga, fremfor å drive og klage på at alle andre ikke presterer for klubben du elsker.

Så jeg håper du tar i et tak i kampen mot Tromsø på mandag. Gi det ihvertfall en sjanse! Det kan umulig gjøre ting verre, men det kan kanskje gjøre ting bedre. Tenk litt på det.

Jeg veit om svært få spillere som har prestert bra uten støtte fra sine egne supportere, men jeg veit om veldig mange som har prestert bedre med supporterne 100 prosent i ryggen!

Så kom igjen Enga! Kom igjen Martin!

Veldig bra skrevet, og veldig viktig! Jeg er så enig at det neste gjør vondt!

Jeg blir like sjokka og satt ut hver gang jeg er på kamp, og godt voksne klansfolk, som selv hevder å lang og brei fartstid som supporter av denne klubben, begynner med den pinlige utskjellinga av Martin (og et par andre spillere). Det er ikke den mentaliteten jeg trodde Klanen stod for når jeg meldte meg inn, og jeg veit at det heller ikke skal være sånn. Men det kan virke som det er en del som har glemt både hvor klubben har vært, og hva Klanen er.
    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Jeg synes det og pipe mot Martin Andresen og Gamsten er bare dumt, ihvertfall når det er landskamp. Skjønner at andre folk som kommer på landskamp som f.eks holder med Liin kommer og piper på dem det er bare beviset på at sånne folk ikke burde vært der og heller vært hjemme og slengt dritt der istedenfor på Ullevåll. Og til dere som drar på landskamper så er det bare og legge igjen det laget du holder med hjemme og heller dra til Ullevåll og støtte Norge istedefor og tenke på hvilke spillere som spiller for hvilket lag som du kanskje hater. Men det er min mening da....

Peace.
      Syng Høyt, Syng Stolt, Syng Vålerenga Til Du Dør!

Comment

Synes Christer er inne på veldig mye gode poenger her.
        Jeg skal ikke til Åråsen, men håper dere som er det klarer å lage blest rundt laget og god stemning som vi pleier en times tid før kampen. La spillerene legge merke til at vi er der og støtt dem 100% allerede under oppvarminga. Vi har sett de siste sesongene hvor mye det betyr for spillerne med denne unike støtten. De kommer alltid bort til Klanen i samlet tropp under oppvarminga for å takke for støtten og booste moralen. Jeg tror også dette har en positiv effekt på spillerne, det er nok både lettere og morsommere å spille fotball når man vet hvor mye supportene legger i kampen.

Jeg håper jeg kan lese i avisen dagen etter at Martin Andresen takker supportene for den fantastiske støtten han og resten av laget fikk før, under og etter 2-1 seier'n på Åråsen, det hadde gjort meg stolt, og jeg vet vi kan det.

Syng gjerne en sang eller to ekstra til Martin før kamp, som det sies her, det kan neppe gjøre ting verre?
        There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

Sinnsykt bra skrevet! Gikk vel ikke akkurat sånn mot tromsø, men..

Min personlige mening: Jeg tror det er ganske mange som har den holdningen der i utgangspunktet. Men ettersom laget presterer rævva, og alt går galt, uflaks eller flaks eller ikke så bobler det over for de fleste, hvertfall veldig mange! Og det er da det er viktig å opprettholde de innstillingen. Jeg tror det er der vi har mye å gå på mange.

Jeg tror jeg selv ikke er verst på området, men veit jeg har en del å gå på! Uansett hvor dårlig/god man er på det, kan man bli bedre. Hvis du mener du ikke er sånn i det hele tatt, gjør som Christer sier, gå inn i deg selv og du finner garantert noen tilfeller hvor du kunne gjort noe annet bedre.

Håper vi får en fin holdning med god stemning uavhengig av resultat på banen! Hvis vi skulle tape 4-0, håper jeg vi kan gå derfra med en ting vi kan være fornøyd med; best på tribunen, lagde mest liv! Prøv å gjøre det beste ut av det. Ja, vanskelig å holde seg når det går på rævva!

Men klikk ikke på egne spillere! Støtt dem, prøv å gjør dem bedre!

KOM IGJEN ENGA!
          KOM IGJEN ENGA

Comment

Working...
          X