Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva kan vi gjør for å lage mer stemning på Ullevaal?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva kan vi gjør for å lage mer stemning på Ullevaal?

Da var nok en bortekamp unnagjort. Stemningen var bra i Skien. Mye variasjon i synginga og trøkk i 2*45. Det trøkket vi hadde på ”kom igjen enga” var helt rått. Jeg fikk frysninger over hele kroppen. Mot Lillestrøm og RBK var det også bra oppmøte, og sang hele kampen igjennom.

Hvorfor klarer vi ikke dette på hjemmebane? Nå tar jeg med klanstribunene i en helhet. Det er nok greit trykk på både FG i cola, og gamle konge på bredden? Men utenom disse feltene er det labert. De som står på kantene er det kun et fåtall som bidrar med sang. Feltene er til de grader utvannet! Det er nok en god del folk som vil synge og støtte laget, men for disse personene blir dette vanskelig når resten ikke bidrar. Jeg tror rett og slett vi må få de ivrigste i klanen til å samle seg mer. Vi er ikke så mange som syngende fans som vi tror selv.

De fleste på sidene bidrar ikke med sang, så hvorfor gidder dem å STÅ på en kortside, når de kan sitte på mye bedre plasser på langsiden? Dette skjønner jeg ikke… jeg ser nesten ikke poenget med å stå på felt 227 i cola når jeg er en av få som synger! Jeg syntes ikke det jeg har betalt for, gir valuta for penga!! Jeg står på felt 227 fordi dette er en klanstribune, og et sangfelt. Ikke fordi jeg vil synge og underholde de andre på felt 227 aleine.

BIDRA FOR FAEN, eller finn dere en plass på sittetribunen på hafslund!!

Jeg begynner så å endre syn på dette her...

Jo mer jeg tenker på det, jo mer får jeg lyst å jage bort dem som ikke bidrar. Jeg vil heller ha BARE FG som synger enn EFGH som "syngende felt" når det bare er halvparten der som åpner kjeften.

Jag bort de som ikke synger.

Skriv gjerne lapper og del ut om at dette er ett sangfelt. Det er ikke bare ett klansfelt, her forventes det at du skal synge. Vil du ikke synge, men fortsatt sier at "jammen jeg er jo en del av klanen" så greit, stell deg på ett roligere felt.

Selvom vi er en supportergruppering så må det gå ann å sortere og fordele oss litt innad på tribunen etter interesser.

Man har prøvd å påvirke på alle mulige måter både hos oss og på andre supporteres felt. Alt er vel snart prøvd, enten av oss eller andre. Alikevell kan man fortsatt lese denne diskusjonen stort sett på alle forum til supportere som faktisk har en liten mengde folk på kampene sine.

Lag heller ett tydelig inntrykk av at synger du ikke så står du ikke her heller! Det kan virke litt i overkant for noen i starten, men etterhvert så blir det som når de øker bompengeavgiften... "det er bare sånn"...
    IKAROS

Comment

Blir nok vanskelig å jage folk som ikke åpner kjeften, selv om man kanskje burde gjort det noen ganger. Men det blir feil allikevel, og feil fokus i og under kamp, der vi skal støtte eget lag fremfor å jage medsupportere.
      Bedre å heller oppmuntre til å synge, fremfor å jage.

Men fordi det er som det er, trives jeg også best på bortematcher.
      Spørsmålet er jo hvor lenge det går før vi blir utvaska her også, det er jo tendenser tilstede alt...

Comment

Jeg skjønner også at det ikke er en løsning å jage dem vekk, men det frister utvilsomt mye.

Men det går ann å kjøre en klarere linje på at det SKAL synges på sangfelt, og dersom du ikke gjør det har du ikke noe der å gjøre.

Om dette kan gjøres vel å dele ut lapper, klare annonser i klansrop, klanen.no mail ved sesongkort tider eller hva det måtte være har jeg ikke tenkt så mye på.

Men i bunn og grunn tror jeg at det er vanskelig å kunne direkte påvirke folk på tribunen under kamp så lenge det er så motstand mot folk med en grad av capo-roller som kan stå med ryggen mot banen og få øyekontakt med folk. Så da er det bedre å samle de som synger, og la heller de som kommer inn på feltet og faktisk synger bil der, og få bort daukjøttet...
        IKAROS

Comment

Her har du poenget: Samle de som synger. Det var jo dette som var ett av poengene med flyttingen til Cola til å starte med.

Stemingen på ullevål er iferd med å dø, det virker som om klubben får det de vil ha, en familieorrientert kampdag, og det er trist å se så mange som i sin tid var med på å gjøre klanen så bra som det en gang var stå på sidelingjen og la dette skje.

Klanen har for lengst utspilt sin rolle som en syngende supportergruppe, det er nå bare en paraplyorganisasjon for Vålerengasupportere generelt. Håper yngre krefter får samlet seg og startet opp med noe lignende det UE prøvde seg på. Får man samlet 150-200 man på ett eget felt der man stiller knallharde krav til seg selv og til andre, og hvor de som ikke gir nok blir bedt om å finne seg ett annent sted å stå er man godt på vei. Kvalitet foran kvantitet.

I og med at det i dag er veldig satte plasser på ullevåll tror jeg man er nødt til å trekke bort fra de "beste" plassene, og å heller ofre seg for stemningens skyld.

Heldigvis syntes jeg stemningen på bortebane har vært bra i år, men også her virker det som om klubben gjør det de kan for å drepe stemningen. Det blir vanskeligere og vanskeligere å skaffe seg biletter, blussere skal utestenges og kun klansmedlemer skal få muliget til å stå på samme tribune, trist at klubben går til disse tiltak for å hindre at et par såkalte risikosupportere skal skaffe seg bilett. Latterlig og unødvendig er det også, da dette bare fører til at nevnte personer kommer seg inn blandt hjemmefansen. Blir litt mot sin hensikt..
          For the fashion and the passion

Comment

Originally posted by Dresser View Post
            Her har du poenget: Samle de som synger. Det var jo dette som var ett av poengene med flyttingen til Cola til å starte med.

Stemingen på ullevål er iferd med å dø, det virker som om klubben får det de vil ha, en familieorrientert kampdag, og det er trist å se så mange som i sin tid var med på å gjøre klanen så bra som det en gang var stå på sidelingjen og la dette skje.

Klanen har for lengst utspilt sin rolle som en syngende supportergruppe, det er nå bare en paraplyorganisasjon for Vålerengasupportere generelt. Håper yngre krefter får samlet seg og startet opp med noe lignende det UE prøvde seg på. Får man samlet 150-200 man på ett eget felt der man stiller knallharde krav til seg selv og til andre, og hvor de som ikke gir nok blir bedt om å finne seg ett annent sted å stå er man godt på vei. Kvalitet foran kvantitet.

I og med at det i dag er veldig satte plasser på ullevåll tror jeg man er nødt til å trekke bort fra de "beste" plassene, og å heller ofre seg for stemningens skyld.

Heldigvis syntes jeg stemningen på bortebane har vært bra i år, men også her virker det som om klubben gjør det de kan for å drepe stemningen. Det blir vanskeligere og vanskeligere å skaffe seg biletter, blussere skal utestenges og kun klansmedlemer skal få muliget til å stå på samme tribune, trist at klubben går til disse tiltak for å hindre at et par såkalte risikosupportere skal skaffe seg bilett. Latterlig og unødvendig er det også, da dette bare fører til at nevnte personer kommer seg inn blandt hjemmefansen. Blir litt mot sin hensikt..
            Jeg vil ikke være fullt så pessimistisk som deg.
            Faktisk vil jeg dra frem siste hjemmekamp, som en av de bedre matchene på en stund. Spesielt nevner jeg hvordan vår sang drukna Bataljonens jubel på 0-1.

Bygg heller videre på denne kampen. Få tilbake mentaliteten at "Vi synger uansett".
            Du kommer lenger med positiv tenking, enn å fokusere 100 % på det negative, som vi har gjort altfor lenge.

Og det at Klanen skal ha utspilt sin rolle er en helt annen diskusjon, jeg ikke kommer til å dra inn her.
            Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Syns dere virkelig stemningen i Skien var så god? Jeg, og flere med meg, syns det ble for mye usammenhengende fyllerør mer enn god stemning... Var mye bedre i 2007 (min mening), selv om oppmøte i år var bedre.

angående Ullevaal: Det ble i forrige Klansropet publisert et tribunelivsdokument for lokomotivfeltet av sanggruppa/EngaTifo som stiller skarpere krav til folket som krever sin rett til å stå på sangfeltet. Der oppfordres det til å gjøre livet utrivelig for de som ikke bidrar. Ikke nødvendigvis gjennom å regelrett jage folk vekk, men å herje så mye at de flytter seg frivillig/ikke stiller seg der neste kamp. Det forplikter å stå på dette feltet! Vi har signalisert i dette dokumentet at vi ønsker alle som ikke bidrar vekk fra feltet, men ikke vekk fra stadion! Det er mulig sangdokumentet blir publisert på nett også siden mange ikke leser Klansropet...

Jeg syns F/G i år har vist betydelig bedre takter i år enn i fjor, men fremdeles er vi ikke helt der vi skal være. Hvis det løsner for spillerne tror jeg tribunelivet vil ta seg opp.

For øvrig er jeg helt enig i kritikken Dresser kommer med mot systemet for bortebilletter.
              tussen takk, søren

Comment

Originally posted by Fabio View Post
                Jeg vil ikke være fullt så pessimistisk som deg.
                Faktisk vil jeg dra frem siste hjemmekamp, som en av de bedre matchene på en stund. Spesielt nevner jeg hvordan vår sang drukna Bataljonens jubel på 0-1.

Bygg heller videre på denne kampen. Få tilbake mentaliteten at "Vi synger uansett".
                Du kommer lenger med positiv tenking, enn å fokusere 100 % på det negative, som vi har gjort altfor lenge.

Og det at Klanen skal ha utspilt sin rolle er en helt annen diskusjon, jeg ikke kommer til å dra inn her.
                Hvor står du på stadion? Det må være midt i FG? For på sidene, felt 227 er det ikke no stemning! FG har plass til 650 stk... Det høres sikkert bra ut på feltet, men hadde en kompis som satt på hafslund, og han hørte de sangene som alle synger på. "så hev din røst", "rellion", "superenga" osv, men utenom disse hørte han bare noe "romling" oppi svingen! Hvis alle som var på åråsen hadde stått oppi cola hadde det blitt stemning, men i dag er vi langt unna denne standaren på cola øvre. Alt for mange turister!!

Comment

Jeg står også i 227 og det er det rimelig ræva stemning til tider. I fjor skjedde det også en gang at jeg ble bedt om å slutte å hoppe. Ikke faen! 227 er et like mye sangfelt som FG, det er bare at folk der ikke skjønner det. Jeg skal gjøre mitt for å få opp stemninga der - synge høyere og hoppe mer. Kanskje jeg skulle tatt tak i sidemannen og fått han til å synge også.

Comment

Hva med sangkontrakt? De som skal stå på klansfeltene må faen meg bidra ellers er det bare å sette seg Hafslund.

Comment

Originally posted by borkis View Post
                      Syns dere virkelig stemningen i Skien var så god? Jeg, og flere med meg, syns det ble for mye usammenhengende fyllerør mer enn god stemning... Var mye bedre i 2007 (min mening), selv om oppmøte i år var bedre.

angående Ullevaal: Det ble i forrige Klansropet publisert et tribunelivsdokument for lokomotivfeltet av sanggruppa/EngaTifo som stiller skarpere krav til folket som krever sin rett til å stå på sangfeltet. Der oppfordres det til å gjøre livet utrivelig for de som ikke bidrar. Ikke nødvendigvis gjennom å regelrett jage folk vekk, men å herje så mye at de flytter seg frivillig/ikke stiller seg der neste kamp. Det forplikter å stå på dette feltet! Vi har signalisert i dette dokumentet at vi ønsker alle som ikke bidrar vekk fra feltet, men ikke vekk fra stadion! Det er mulig sangdokumentet blir publisert på nett også siden mange ikke leser Klansropet...

Jeg syns F/G i år har vist betydelig bedre takter i år enn i fjor, men fremdeles er vi ikke helt der vi skal være. Hvis det løsner for spillerne tror jeg tribunelivet vil ta seg opp.

For øvrig er jeg helt enig i kritikken Dresser kommer med mot systemet for bortebilletter.
                      Ja stemningen i Skien var bra. Jeg stod med ti andre helt til venstre for Odd supporterne, på øvre langside tribunen. Klanen regjerte i Skien den søndagen.

Comment

Originally posted by enga86 View Post
                        Hva med sangkontrakt? De som skal stå på klansfeltene må faen meg bidra ellers er det bare å sette seg Hafslund.
                        Dette har vi jo prøvd tidligere.
                        Problemet er å håndheve om folk følger opp eller ikke. Mye problemer med sutring ble det også..
                        Nei, huff: det eneste som funker er at folk går i seg sjæl og bidrar. Synger du, er det større sjanse for at sidemannen gjør det og sånn sprer det seg..

Apropos 227: det er nærmest ufattelig at det skal være så vanskelig å henge seg på 228. Joina 227 en gang etter at en bekjent hadde sagt noe i retning at "det var så god stemning der".
                        etter 1. omgang skjønte jeg greia. På 228 hører man jo omtrent bare han som står og skriker rett bak deg. Men på 227 hører man jo hele 228. Følelsen av "å være en del av Klanen, men bidra er skremmende", er jeg redd litt for mange på 227 har (no offence til de som bidrar, men)..

Til Olum: Jeg håper du sa ifra til de som ba deg slutte. Sånne kommentarer fortjener kraftige skyllebøtter!

Comment

Originally posted by enga86 View Post
                          Hvordan mener du dem skal overholde dette? Dette har jo vært utprøvd før, med veldig liten suksess..
                          Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by vif-cb View Post
                            Hvor står du på stadion? Det må være midt i FG? For på sidene, felt 227 er det ikke no stemning! FG har plass til 650 stk... Det høres sikkert bra ut på feltet, men hadde en kompis som satt på hafslund, og han hørte de sangene som alle synger på. "så hev din røst", "rellion", "superenga" osv, men utenom disse hørte han bare noe "romling" oppi svingen! Hvis alle som var på åråsen hadde stått oppi cola hadde det blitt stemning, men i dag er vi langt unna denne standaren på cola øvre. Alt for mange turister!!
                            Til informasjon, sto jeg den kampen på det folketomme området av Bredden, nærmest Bataljonen.
                            Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Originally posted by Dresser View Post

Er enig i mye av det du sier. Tror ikke det hadde vært så dumt å fått tilbake litt "ultras" mentalitet på tribunen noe al av UE. Veit at det er vanskelig og identifisere seg som ultras i klanen , men tror det hadde dratt stemmnigen og ikke minst det vissuelle noen hakk opp !
                              Vå'lenga ultra

Comment

Working...
                              X