Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny sang: "Vi er enga i rødt og blått"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja, og kjernen har både delije låta og river plate låta hvis jeg ikke tar feil. Hvilke låter er det du sikter til som både fenger og som ingen i TL har?

Comment

Originally posted by Plaum View Post
      Ja, og kjernen har både delije låta og river plate låta hvis jeg ikke tar feil. Hvilke låter er det du sikter til som både fenger og som ingen i TL har?
      Jeg har ingen forslag her nå, men det er da ikke umulig å lage noen?

Som jeg skrev over så var KFL flinke på dette en stund, selvom de kopierte tekster og alt da, noe jeg ikke er like fan av. Men melodier som Rivers of babylon feks, er det ikke utrolig mange som har. Denne kom fra Tyskland. Kan hvertfall ikke huske å ha hørt noen andre grupper i Norge bruke denne, og det er 2-3 år siden KFL kom med den.

Kjernen var jo også tidlig ute med noen melodier fra Asia, som heller ikke spesielt mange andre har kopiert etter dem. Dette er vel igjen fordi det er fra lag og grupperinger folk flest ikke følger så nøye med på.

Ett eksempel som anngår oss selv kan jo være I oslo by sangen når den kom. Greit nok, det er to år siden eller noe nå, men der var vi tidlig ute og den var ganske fersk her til lands hvertfall.

Jeg tror hvertfall det gjelder å leite litt selv, ikke søke på "ultras" på youtube og ta det første man finner.
      IKAROS

Comment

Det kommer nye "slagere" hvert år. Hva med å lete etter 2011 slageren og ikke -2009?

Edit: Nå svarte superdupermann bra for seg
        Finn nye melodier som fenger!

Comment

Nå er det vel sånn at hvis vi finner på en bra låt før noen andre så blir den kopiert relativt fort, så da vil vi bli syngende den samma melodien som alle andre uansett. Da er vel egentlig bare poenget at vi skal bruke melodien først?

Comment

Originally posted by superman View Post
            Christian, det er ikke snakk om å velge fra andre hylle. Det er heller ikke snakk om å ikke finne noe nytt. Det er bare å snakk om å ikke velge nøyaktig det samme som alle andre hele veien. Da opprettholder vi vårt inntrykk av å være inovative, og det skaper rom til noen "små-blemmer" som stårru stille sangen nå og da.

Jeg mener hvertfall at det ikke er de 2-3 sangene som blir diskutert på ALLE forum før hver sesong som er de eneste 2-3 sangene som fenger bra. Se på KFL feks, de har jo spydd ut sanger de siste åra og har vært alene i Norge om mange av dem en god stund. Det var fordi dem valgte å se til Tyskland istedet for Italia og England som mange andre gjorde.

Søk litt på supporergrupper i Tyskland, Brasil, Hellas, Russland, Serbia osv så finner du sanger du aldri har hørt før og som fenger like bra som de som går om igjen på Sør-Arena, Åråsen, Fredrikstad stadion, Colorline Stadion osv... Vi trenger ikke bli "en av mange" kun fordi vi ønsker noen nye sanger. Det er nok å ta av.

7th nation army er jo ett glimrende eksempel. Den fenger bra, uten tvil. Men Italia brukte denne under EM og mange så kampene deres. Da fikk de øya opp for den, og vips så var den overalt. Den fenger ikke nødvendigvis bedre enn hvem-som-helst annen sang, men den var ny for nordmenn og dermed også attraktiv for norske supportere.
            Men det er nok ikke fullt så tøft å stå å synge ååå ååå ååå sammen med det laget du spiller mot...
            Men hvor bra har vi egentlig jobbet med å finne nye sanger? Det har jo ikke dukket opp noen nye sanger de siste 2 årene, som virkelig har slått til? Syntes det rett og slett har vært elendig på den fronten. Husker den nye sangen vi skulle synge borte mot Odd i år, det blei vel bare med det ene forsøket?

04-05-06 sesongen dukket det opp lapper med nye sanger rett som det var. Jeg tror vi ikke har fått en eneste lapp med en ny sang de 2 siste årene.

Comment

Kan ikke mene å ha hørt moonlight shadow i Norge.
              http://www.youtube.com/watch?v=h0qexeRo8yg

Comment

Originally posted by sonicdeathmonkeys View Post
                Kanskje noen kreative sjeler kunne lagd en tekst til denne melodien? Jeg synes ihvertfall den er genial

SLOOP JOHN B
                http://www.youtube.com/watch?v=aL4n5...eature=related
                http://www.youtube.com/watch?v=tLKBA4BP0iw

Blir litt for dumt og ta den, selvom melodien er genial.
                ouSV - Enga for de gale!

Comment

Ups. Der får man igjen for å ikke se annet enn enga i norge
                  Hadde hørt "gullet ska hem", men ikke noe mer av sangen. Fantastisk melodi da.

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                    Følg med, følg med, følg med.
                    Engas gutter tar nok et trofé.
                    Vi har det gøy med din mor, er lyns storebror -
                    og vi legger oss aldri neeeed.

Har blitt vurdert av sanggruppa før men fikk avslag, siden omtrent alle andre har denna melodien.
                    Selvom det er en fengende sang.

Mitt eget forslag er:

Følg med, følg med, følg med.
                    Vi er Engas tapre armé.
                    Vi er stollte og kry, for vi elsker vår by -
                    og vi hater svina fra fc lyn.
                    (og vi hater svina fra skeid og lyn)
                    Dette er altså noe sanggruppa har drodla på en stund (over ett år?) basert på en versjon i england (husker ikke hvem som synger den, men ett av storlaga)

Hollow, hollow, hollow
                    Chelsea's success is fucking hollow

(også ettellerannet om alle folka på lage)
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by vif-cb View Post
                      Men hvor bra har vi egentlig jobbet med å finne nye sanger? Det har jo ikke dukket opp noen nye sanger de siste 2 årene, som virkelig har slått til? Syntes det rett og slett har vært elendig på den fronten. Husker den nye sangen vi skulle synge borte mot Odd i år, det blei vel bare med det ene forsøket?

04-05-06 sesongen dukket det opp lapper med nye sanger rett som det var. Jeg tror vi ikke har fått en eneste lapp med en ny sang de 2 siste årene.
                      En av grunnene har vært at man ønsker å "sette" nye sanger før man introduserer noe nyere. En annen grunn har også vært at sanggruppa i stor grad er avhengig av initiativet til 2-3 folk. Du må gjerne bidra og dra lasset litt ettersom du virker engasjert.
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                        Dette er altså noe sanggruppa har drodla på en stund (over ett år?) basert på en versjon i england (husker ikke hvem som synger den, men ett av storlaga)

Hollow, hollow, hollow
                        Chelsea's success is fucking hollow

(også ettellerannet om alle folka på lage)
                        Manchester United...

De starta vel sang til den melodien når cl finalen skulle spilles i Glasgow.

"Follow follow,follow
                        Coz United are going to Glasgow
                        There'll be thousands of reds
                        and we'll be pissed out of our heads (without tickets or beds)
                        Coz Uniteds are going to Glasgow"

Ble en skikkelig hit og den fenger veldig.

Melodien er vel "The Entertainer" hvis jeg ikke tar feil.

Dorian Stefan
                        *****KREPP ARMY*****
                        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by vif-cb View Post

Det har vært lite som har blitt gjort i sanggruppa de senere åra, blannt annet at vi ikke har hatt løpeseddler, og lite har blitt gjort med sanger.
                          I år så har det blitt tatt litt mer tak i sanggruppa, jeg og noen andre har blitt med for å prøve og værra med å bære lasset.
                          Ting vil bli bedre neste år det lover jeg.

Erru intressert og føler at du har noe og bidra med, så har vi hatt åpne møter i sanggruppa rundt sesongstart(hvis jeg husker riktig.) hvor alle er velkommende til å si sin mening og ideer. Eventuelt så kan man sende forspørsler eller ideer inn til sang@klanen.no.
                          Det går også ann og ta kontakt med en av forsangerene på lokmotiv-feltene på kampdag(før kampen, i pausen eller når vi ruller flagg etter kamp).

Jeg skal f.eks. på jordal i dag for å se Vål'enga mot storhammar, hyggelig hvis folk dukker opp for å synge litt. Kanksje diskutere litt tribunekultur i pausene
                          ouSV - Enga for de gale!

Comment

Working...
                          X