Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd VIF - RBK

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd VIF - RBK

Det ser jo ut til å komme litt folk da, og ligger vel ann til å bli veldig god stemning, spesielt om vi skulle vinne.

Dette ville isåfall vært en perfekt kamp for å lage noen flere av de stemningsfilmene som kom på klanen.no som feks etter åråsen ifjor.

Får håpe folk trøkker seg godt sammen så vi blir mange syngende inn på FG..!
    IKAROS

Originally posted by superman View Post
    Det ser jo ut til å komme litt folk da, og ligger vel ann til å bli veldig god stemning, spesielt om vi skulle vinne.

Dette ville isåfall vært en perfekt kamp for å lage noen flere av de stemningsfilmene som kom på klanen.no som feks etter åråsen ifjor.

Får håpe folk trøkker seg godt sammen så vi blir mange syngende inn på FG..!
    Jepp. Leste akkutat nå at det er stor pågang. Dette er en av de kampene jeg har gledet meg mest til. Er alltid artig å møte Rosenborg på hjemme bane og har opplevd at det alltid er god stemning på tribunen og at spillerne er agrisive!

Synd at jeg ikke får kommet på den kampen, så en av dere får vel ta i litt ekstra!?

Comment

Stemnings video hadde vært bra til denne kampen.

Jeg har tenkt å gi alt jeg har, nok en gang og håper flere gjør det samma.

FG MÅ TA AV !
      For står'u stille skal jeg knekke beina dine :)

Comment

Originally posted by Tweak View Post
        Stemnings video hadde vært bra til denne kampen.

Jeg har tenkt å gi alt jeg har, nok en gang og håper flere gjør det samma.

FG MÅ TA AV !
        Satt noen å filmet fra postbanken øvre idag, men kan ikke ha vært mye bra å få på film dette her...
        IKAROS

Comment

Latterlig varmt i dag, men følte det var god stemning for det! Bart fk kan brenne

Comment

elendig stemning i dag... synger de samme sangene uten trykk om og om igjen. Trøkket kommer kun fra de helt sentralt på F/G, hvor mange står der der? 200-300? Ellers består klanen av en gjeng med nisser... Sitter halve kampen, bidrar kun med negativitet, synger så og si aldri.

hva skjer med bredden? klarer dere ikke å svare oss på "kom igjen enga" engang? Må virkelig si at de som står har fortjent halv pris på kampene i forhold til de på hafslund!!

Det hjelper jo fint lite at de løkene av noen vakter i klanen nekter å slippe inn folk på 227 feltet, når ALLE veit at det ALLTID er halvfult der. Det som var sykt er at de som kom fra 225 lagde mer liv en de som hadde sesongkort på 227.

Trøkket mot bodø glimt var faktisk mye bedre en i dag. Noe må gjøres med klanen... og det veldig kjapt.

Comment

Hvor er de som skal starte sanger på bredden?
              Startes veldig få sanger på bredden, og da blir det som oftest til at noen henger seg litt på det som skjer i bendit, men det blir aldri noe trøkk, fordi da bestemmer noen seg for å starte en ny sang...

Comment

Vet ikke hvor mange som leser her, men må uttrykke meg et eller annet sted. Jeg bor i Hønefoss, og har ikke vært verdens ivrigste på å matcher det siste året, men når jeg møter opp yter jeg mitt aller beste vokalt. Ble utrolig skuffa over Klanen i dag. Skaffa meg billett i 231, et KLANSfelt hvor folk STÅR. Hvis man først er medlem i en supportergruppe og står på en fotballkamp er det vel meninga at man skal bidra i hvert fall noe vokalt? Hvis man ikke er interessert i det kan man vel heller skaffe seg billett på Bendit Nedre eller Postbanken Øvre? Hørte min egen stemme utrolig godt i dag, og var så å si faktisk DEN ENESTE i 231 som sang med på enkelte sanger som ble starta fra F/G. At så mange kan bidra så lite er helt utrolig i mine øyne. De ytterst få gangene alle sang var det jo et helvetes trøkk, men det hjelper ikke stort når det bare er 100-200 sentralt i Bendit som fullfører en sang. Noe må gjøres! Klanen må ta grep stemningsmessig.
                Oslo by, St. Hallvards menn

Vi er Vål\'enga!

Comment

Originally posted by the butcher View Post
                  Vet ikke hvor mange som leser her, men må uttrykke meg et eller annet sted. Jeg bor i Hønefoss, og har ikke vært verdens ivrigste på å matcher det siste året, men når jeg møter opp yter jeg mitt aller beste vokalt. Ble utrolig skuffa over Klanen i dag. Skaffa meg billett i 231, et KLANSfelt hvor folk STÅR. Hvis man først er medlem i en supportergruppe og står på en fotballkamp er det vel meninga at man skal bidra i hvert fall noe vokalt? Hvis man ikke er interessert i det kan man vel heller skaffe seg billett på Bendit Nedre eller Postbanken Øvre? Hørte min egen stemme utrolig godt i dag, og var så å si faktisk DEN ENESTE i 231 som sang med på enkelte sanger som ble starta fra F/G. At så mange kan bidra så lite er helt utrolig i mine øyne. De ytterst få gangene alle sang var det jo et helvetes trøkk, men det hjelper ikke stort når det bare er 100-200 sentralt i Bendit som fullfører en sang. Noe må gjøres! Klanen må ta grep stemningsmessig.
                  Dette er fakta som svir. Det er slik at Klanen ikke er hva den en gang var. Trøkket er borte, det er også halve klanen. Bredden er borte, og det kryr av bønder i Klanen nå. I går gadd jeg ikke synge mer, da jeg tilslutt ble flau av å høre min egen røst. og i går var det 19.200 på Ullevål. Halvparten var faen meg trødere! skammelig.

Comment

Det er mange ting som bør og må gjøres for at Klanen skal komme opp på et anstendig nivå igjen.

Det første er å samle alle de som vil synge på et sted. Bredden er ferdig. Jeg skjønner det er jævlig tungt, for dere som har levd et langt supporterliv med herlig utsikt over banen, å flytte dere til svingen. Full forståelse faktisk. Men vil dere det beste for supporterlivet, så skjønner dere at det der ikke går lenger.

I går var det bedre trøkk hos dere da dere tok "kom igjen Enga" med miniklanen, fremfor når dere tok det med oss i BendIt. Er det sånn at flertallet synes det å være hyggelig med unga er viktigere enn å lage god stemning gjennom hele kampen. For all del, fett at dere drar på og gir miniklanen det svaret og trøkket de fortjener, men det må da gå an å vise det trøkket når unga ikke er involvert også?

Og når vi er inne på miniklanen. Den jævla hysjinga som starter på BendIt hver gang mini starter "kom igjen Enga" med Bredden. Hvorfor hysjer dere? Vi er midt i en sang, la oss ihvertfall få fullføre den før vi enten holder kjeft eller henger oss på "kom igjen Enga"

Den hysjinga var greit helt i starten, da miniklanen var ny, så folk ble klar over greia. Men nå har da disse unga vist at de er bedre til å skape stemning enn flertallet av de som står på både Bredden og BendIt. De klarte å dra i gang "kom igjen Enga" med Bredden samtidig som vi sang en sang, hva i all verden får folk på BendIt-øvre til å tro at de ikke klarer å fullføre dette, samtidig som vi gjør oss ferdig med sangen vi holder på med?

Dere tenker kanskje det er respektfullt å vise stillhet når de synger, jeg mener det er motsatt, altså mangel på respekt. Miniklanen har vist mang en gang at de står på egne ben og ikke trenger at resten av stadion holder kjeft for at de skal høres.

Når det kommer til stemninga på BendIt-øvre var ikke den veldig bra i går den heller. Men potensialet er der. På "Står du stille er du ikke Vål'enga" "Så hev din røst" og enkelte perioder på "Øl og vold" så ser man hvor bra det kan være.

Et problem er det som noen over her også skriver. Av og til føler man seg veldig alene om å synge og dropper derfor ut sjæl også. Det finnes nok mange som står på felta rundt f/g som er villig til å henge seg med på alt av sanger med stor iver. Men de er ikke komfortable med å høre sin egen stemme så godt og nærmest operere som forsanger på sitt felt.

En løsning, hvis det finnes nok folk til det, er hvis en kompisgjeng eller en gjeng sangglade hadde samlet seg som en slags ultrasgruppe nederst på feltene på hver side av f/g, altså e og h.

Hvis disse besto av en 15-25 folk, så hadde disse mest sannsynlig gira hverandre opp til å trå til en del, og da hadde de andre som sto på feltet også i større grad tørt å henge seg på.

Det var mange meninger om Unge Enga da de holdt på, men man kan ikke ta fra dem at de lagde et helvetes trøkk og også gira opp andre rundt dem til å trå til litt ekstra.

Det er noen sånne grupper vi hadde trengt for å få med oss alle og ikke bare de bakerst i midten på felt f/g. Spørsmålet er vel om det finnes folk nok til dette, og om noen hadde klart å ta ansvar for det.

Noe bør ihvertfall gjøres med tribunelivet, og det kjapt!

Comment

Amatør vakter.

Jeg skulle så gjerne , men jeg har av forskjellige grunner ikke har fornyet mitt årskort.

Hver gang jeg prøver å komme meg opp blir jeg bortvist av nissevaktene og behandla som en kriminell selv om feltene er havlfulle. Hva faen er logikken i det??

Comment

Originally posted by superman View Post
                        Satt noen å filmet fra postbanken øvre idag, men kan ikke ha vært mye bra å få på film dette her...
                        Nei det trokke jeg heller... detta var dårlig, med tanke på oppmøte.
                        For står'u stille skal jeg knekke beina dine :)

Comment

Hadde det vært en idè å plassert små sangceller på feltene rundt lokomotivfeltet?
                          Det sies jo støtt og stadig at det er en del folk som vil synge og herje der, men som holdes igjen av treige naboer. Kunne vi da dratt med fler om man plasserer noen små grupper med ivrige stemningsskapere på strategiske steder framfor å trøkke alle inn på midtfeltet?

Ingenting bør jo være uprøvd i forsøket på å heve nivået.
                          ----------------
                          Pilsner og slagsmål.
                          Ille tilredte agronomer.

Comment

Originally posted by Lord Of The Dusk View Post
                            Hadde det vært en idè å plassert små sangceller på feltene rundt lokomotivfeltet?
                            Det sies jo støtt og stadig at det er en del folk som vil synge og herje der, men som holdes igjen av treige naboer. Kunne vi da dratt med fler om man plasserer noen små grupper med ivrige stemningsskapere på strategiske steder framfor å trøkke alle inn på midtfeltet?

Ingenting bør jo være uprøvd i forsøket på å heve nivået.
                            Kunne jo vært en ide det, men tenker du på å ta folk som til vanlig står på FG ut ett hakk da? Si 20 personer øverst på E og H?

Det kunne jo fungert, men det spørs om det ender med "hvor er de folka som var her forrige kampen?" også er stemninga like død neste kamp eller om det setter noe fart i folk der. Dersom det er nødvendig å ha plassert folk der over flere kamper tror jeg det kan bli vanskelig å overtale mange fra FG. Selv ville jeg ikke ofret 4-5 hjemmekamper for å stå på et dødt felt og prøve å dra igang. Kunne godt gjort det engang for å forsøke, men ikke brukt mange kamper på det. Kunne jo evt prøvd det ut på et og et felt da. Samlet en gjeng med folk og plassert dem på felt H litt ut mot felt I. Kanskje det kunne hjulpet noe.

Kunne jo også vært en mulighet å samlet sammen noen av de som er ivrige på å synge, men som står på bredden og plassert dem øverst på et av feltene. Da mister ikke FG noen sangglade, mens feltene ved siden av forsterkes.
                            IKAROS

Comment

228 er vel utvanna nok som det er. Men kunne hvert en idee for de som står på sidene og sammles sammen de som bidrar ekstra på synginga. Ser du noen som er like gira som deg på kamp, gå bort i pausen og prat med dem.
                              ouSV - Enga for de gale!

Comment

Working...
                              X