Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ny tekst til Harmeet Singh

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny tekst til Harmeet Singh

Har lenge syntes at teksten vi synger til Harmeet Singh er litt flau og kjedelig... Følte meg kreativ i dag med gårsdagens lekre scoring friskt i minnet, så her er et forslag til ny tekst. Lettere inspirert av et par andre sanger. Samme melodi:

SANGSTARTER:
    Syng en / sang / for / Har- / meet / Singh

ALLE:
    Han spel- / ler flott / i / konge- / blått / og
    bønda / skjønner / ingen- / ting
    Syng en / sang / for / Har- / meet / Singh

Evt. kan den avsluttes med:
    Gut- / ten he- / ter / Har- / meet / Singh

Hva tror dere, er det mulig å endre en tekst som er såpass innarbeida?

Tok dette opp med sanggruppa på tirsdag, ettersom jeg er helt enig dette selv!!

Vi diskuterte litt rundt det, og ettersom sangen han har nå har satt seg ganske godt og ingen hadde noen konkrete forslag, så lot vi det ligge frem til noen andre forslag kom på banen. Jeg tok derfor på meg jobben med å finne noen alternativer og dette var hva jeg kom opp med...

Originally posted by superman
    Som jeg nevnte på møte så syns jeg ikke så mye om sangen til Singh.. "syng en sang for Harmeet Singh" virker... tjaa.. jeg vet ikke jeg.. bare liker ikke..

Men som noen andre nevnte der, så er det jo en sang som sitter, så hva med å bare bygge videre på det?

Det jeg mener er at vi synger først den sangen han allerede har, også "synger vi en sang for Harmeet Singh" etterpå.. Litt samme greia som Rellion fulgt opp av enga - klapp klapp klapp... Det har jo litt litt fast rutine på at de kommer etterhverandre.

Har funnet to enkle forslag, og legger ved link til en film fra en kamp jeg var på for litt siden ()

Filmen finner du her

**Første forslag er sangen som blir brukt etter 31 (og 2:37) sekunder.

Lølølølølø .... Haaarmeet Singh er i enga!

Veldig enkelt og greit, og kan lage bra trøkk.

**Andre forslag er melodien som starter etter 3:10 (Go west)

Åååeeeee se på Harmeet Singh
    Åååeeeee se på Harmeet Singh...

Enkelt og greit dette her og, og melodien kjenner jo alle.

Er alle enstemte på at sangen han har er bra nok, så er det vel vanskelig å gjennomføre noe mer her, men man hører hver eneste gang kommentarer når sangen til Singh blir dratt frem. Så jeg skulle ønske vi gjorde et forsøk på å lage noe her. Han er jo også en spiller som ser ut til å kunne bli her en stund, samt få en del spilletid.
    IKAROS

Comment

En kamerat kom med denne (De som skjønte tegninga hang seg på igår).

[+nøkkelknippe]
      Singh-Singh-Singh | SinghSingh-SinghSingh | Bønda skjønner ingen ting

Siden det er, som han påpekte; år og dag siden vi sist dro denne, så kan han like gjerne adoptere melodien.
      aka Didriksen. :rolleyes:

Comment

Jeg synes den nøkkelknippe-låta er en kuriositet som ikke bør røres. Et av klanens unike varemerker faktisk.

Jeg er ikke spes glad i forandringer, men kanskje en "ekstralåt" etter den første er hva vi trenger.
        Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Originally posted by Bingokongen View Post
          Jeg er ikke spes glad i forandringer, men kanskje en "ekstralåt" etter den første er hva vi trenger.
          Hva med et ekstra vers?

Jeg tror at hvis noe skal etterfølge dagens sang for Harmeet Singh så vil det funke best om det enten er på samme melodi, eller er et rop uten melodi a la "enga - klapp klapp klapp".

Comment

Originally posted by e73 View Post
            Hva med et ekstra vers?

Jeg tror at hvis noe skal etterfølge dagens sang for Harmeet Singh så vil det funke best om det enten er på samme melodi, eller er et rop uten melodi a la "enga - klapp klapp klapp".
            Eller bare kjøre igang med noe som lager skikkelig stemning!? Er så lei alle sånne stillestående klappesanger som høres så utrolig kjedelig ut...
            IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
              Eller bare kjøre igang med noe som lager skikkelig stemning!? Er så lei alle sånne stillestående klappesanger som høres så utrolig kjedelig ut...
              Er ikke i mot noe som lager stemning!

Tror bare at det er lettest å få til noe på samme melodi eller noe melodiløst hvis det skal komme tett på dagens sang.

Men jeg kan ta feil, det har skjedd før.

Go West(!)-melodien kan funke veldig bra som stemningssang. Det slår meg at den også passer til følgende mer generelle tekst:

Åååeeeee vi er Vål'enga
              Åååeeeee vi er Vål'enga...

Melodien til "Lølølølølø .... Haaarmeet Singh er i enga!" klarte jeg ikke helt å få taket på ut i fra opptaket.

Comment

Hva med Dawda sin "sjin sjang syng en sang for Harmeet Singh"..? hahaha

syns Singh, Singh, Singh, Singh, Singh, Singh, bønda skjønner ingenting var dritbra!
                KOM IGJEN ENGA

Comment

Bønda skjønner ingenting vil bli gjenkjent som den vanlige sangen og ingen vil synge Singh, akkurat det samme som skjer med Norgesmestere til Engas Tolvte Mann sangen.

Hvorfor ikke bare beholde den vi har nå, den er enkelt, morsom og alle kan den. Hvorfor bytte bort alle spillersangene vi faktisk har istedenfor å lage nye til f.eks Berre eller Bolthof...

Det at Bojan fikk ny sang er helt håpløst. Spesielt ettersom Moa fikk fjernet Moa Moa Moa, det er i og for seg greit siden både Bojan og Moa ikke kan ha samme individuelle sang, men begge de nye sangene vi har gitt dem har lite trøkk og er håpløst satt opp.

Behold Bojan Bojan Bojan lag en ny til Moa eller behold hans nye sang, behold syng en sang for Harmeet Singh.

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
                    Hva med Dawda sin "sjin sjang syng en sang for Harmeet Singh"..? hahaha

syns Singh, Singh, Singh, Singh, Singh, Singh, bønda skjønner ingenting var dritbra!
                    Haha, ja seriøst. Dawda Leigh kommer jo til å få den latteren hvis han hører at vi synger "Sjin sjang syng en sang for Harmeet Singh"

Comment

Originally posted by e73 View Post
                      Er ikke i mot noe som lager stemning!

Tror bare at det er lettest å få til noe på samme melodi eller noe melodiløst hvis det skal komme tett på dagens sang.

Men jeg kan ta feil, det har skjedd før.

Go West(!)-melodien kan funke veldig bra som stemningssang. Det slår meg at den også passer til følgende mer generelle tekst:

Åååeeeee vi er Vål'enga
                      Åååeeeee vi er Vål'enga...

Melodien til "Lølølølølø .... Haaarmeet Singh er i enga!" klarte jeg ikke helt å få taket på ut i fra opptaket.
                      Har vel allerede en Engasang på Go West: "Syng med hvis du er Vål'enga".
                      ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                        Har vel allerede en Engasang på Go West: "Syng med hvis du er Vål'enga".
                        Eh, det er selvfølgelig. Synges nesten hver kamp gjør den også.

Comment

Working...
                        X