Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Carneval de Paris

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carneval de Paris

Prøver et litt annerledes forslag denne gangen. Istedet for å komme med noe nytt, eller kopiere andre, så prøver jeg meg på et forslag hvor vi endrer en linje på en eksisterende sang, samt kjører opp tempo litt. Tror det kunne blitt en bra "stemnings-sang" dette her..

Dere vet vel hvem del av melodien det er snakk om...

Vålenga
    Vålenga
    Vålenga, vålenga, vålenga
    Vålengaa, vålerenga..
    Ingen stopper enga nåå

Kjøres om igjen så lenge man gidder, gjerne med seter eller hva det måtte være..
    IKAROS

Originally posted by superman View Post
    Prøver et litt annerledes forslag denne gangen. Istedet for å komme med noe nytt, eller kopiere andre, så prøver jeg meg på et forslag hvor vi endrer en linje på en eksisterende sang, samt kjører opp tempo litt. Tror det kunne blitt en bra "stemnings-sang" dette her..

Vålenga
    Vålenga
    Vålengaa, vålerenga..
    Ingen stopper enga nåå

Kjøres om igjen så lenge man gidder, gjerne med seter eller hva det måtte være..
    Bra, prøv start denne i plankebyen også sitter den sikkert ganske bra mot Lyn. Ekke noe vanskelig å lære.

Syns når vi øker tempoet så kan vi begynne å flagge, hadde sett fett ut.

Comment

Syns den vi har er veldig bra! Den runger høyt, og sikkert bedre enn en saktere versjon.. Men kan jo prøve...
      KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
        Syns den vi har er veldig bra! Den runger høyt, og sikkert bedre enn en saktere versjon.. Men kan jo prøve...
        Vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente

Den vi har idag, den er jo ganske saktegående. Den synges en gang eller to, og er ikke noe skikkelig humørspreder-sang om du skjønner hva jeg skal frem til?

Men dersom vi kjører opp tempo litt, så vil den lage mye bedre stemning tror jeg. Dette er jo ment til kamper hvor vi leder, trøkker på for mål eller hva det måtte være..
        IKAROS

Comment

Vålenga
          Vålenga
          Vålengaa, vålerenga..
          Ingen stopper enga nåå

Eller gjøre den siste linja enda enklere:

Vålenga
          Vålenga
          Vålengaa, vålerenga..
          Ingen stopper vål'enga!

Enig at vi ikke maksimerer potensialet til den sangen. Mer tempo er bra for trøkket. Den sangen vi har i dag blir ofte starta veeeldig rolig, fordi man vet at tempoet i sangen øker, og de siste 3 vålenga er det vanskelig å trøkke bra til på. Med en ny sistelinje kan vi øke tempoet fra start, og trøkke til med tydelige stavelser i siste linje, for at det ikke skal skli helt ut.

Comment

Den versionen vi har fra før er en veldig bra innarbeida sang.
            Er redd for at hvis vi forandrer litt på teksten så vil de på sidefeltene som kan den gammle teksten men hverken leser på forum eller følger noe spess med på nye ting(det er mange av dem), bli forvirra og slutter å synge isdetet, akkurat som mange sliter med byttinga som på f.eks. "alle dem som elsker Enga klapper/synger nå" sangen.
            ouSV - Enga for de gale!

Comment

Vålenga
              Vålenga
              Vålengaa, vålerenga..
              Ingen stopper enga nåå - teksten passer bedre med takta og gir bedre trøkk enn
              Vålenga
              Vålenga
              Vålengaa, vålerenga..
              Ingen stopper vål'enga!
              katla

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                Den versionen vi har fra før er en veldig bra innarbeida sang.
                Er redd for at hvis vi forandrer litt på teksten så vil de på sidefeltene som kan den gammle teksten men hverken leser på forum eller følger noe spess med på nye ting(det er mange av dem), bli forvirra og slutter å synge isdetet, akkurat som mange sliter med byttinga som på f.eks. "alle dem som elsker Enga klapper/synger nå" sangen.
                Er forsåvidt enig det. Men hva med å prøve å lage litt bedre stemning på denne sangen med den vanlige teksten da?

Når vi synger den syns jeg den høres så treig ut, men melodien i linken gir jo et helt annet inntrykk, så jeg tror den har bra potensiale til å bli mer livlig enn den er nå..
                IKAROS

Comment

Er forsåvidt enig det. Men hva med å prøve å lage litt bedre stemning på denne sangen med den vanlige teksten da?

Når vi synger den syns jeg den høres så treig ut, men melodien i linken gir jo et helt annet inntrykk, så jeg tror den har bra potensiale til å bli mer livlig enn den er nå..
                  Hvorfor endre på noe som fungerer?

Comment

Hmm usikker.
                    Jeg synes at den går litt for fort til tider(hvertfal når man klapper til den), er vanskelig å få alle til bli med på sangen når den går så fort.
                    Mener sjøl at sangen dør ut pågrunn av at tempo blir skrudd opp så mye til tider når folk klapper med.
                    ouSV - Enga for de gale!

Comment

Working...
                    X