Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

San Lorenzo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• San Lorenzo

Så en som la ut en link på forumet til en kamp fra argentina hvor han ønsket at han fikk oppleve en sånn kamp engang. Han syns det var utrolig bra stemning, noe de fleste må kunne si seg enig.

Men, jeg syns melodien i klippet er noe vi burde vurdere å bruke. Ikke tatt i bruk av noen andre her til lands, så vidt jeg vet hvertfall. Kommer med et forslag til tekst her, litt situasjonspreget kanskje utifra sesongen vi har gående, men kom gjerne med innspill.

I linken under finner dere melodien. Den delen som er aktuelt er de første 25 sekundene. Sangen går om og om igjen, men for å fange melodien må dere høre i starten, ettersom sangen blir "tatt igjen av seg selv" uttover i klippet.

San Lorenzo

Oaaaaååeeeeeee
    vålenga vil aldri rykke ned
    vi kjemper med stolthet og med ære
    klubben i vårt hjerte skal du være
    jeg støtter deg i alle mine dager
    for evig og for alltid vålenga

Hva syns folk?
    IKAROS

Likte denne veldig godt jeg!
    228

Comment

Denne melodien brukes ihvertfall av Djurgården på hockeykamper

Comment

Fantastisk melodi, men jeg får ikke helt teksten din til å passe. Mulig den er litt vanskelig? Og den bør kanskje ikke veksle mellom første- og fjerdeperson. Jeg foreslår at det synges 'vi' gjennom hele.

Men den har helt klart potensiale til å bli en klassiker.

Comment

Skjønner godt at du ikke får den til å passe om du prøver i hele klippet, men prøv bare de første 25 sekundene. Da går hele melodien en runde uten å bli tatt igjen av andre tribunedeler. Jeg får den hvertfall til å sitte da..
          IKAROS

Comment

Jeg får den til å passe, men er enig om at man kanskje burde holde seg til "vi" under hele teksten

Comment

Bare å komme med forslag til tekst, men en liten endring kan jo være nok kanskje?

Oaaaaååeeeeeee
              vålenga vil aldri rykke ned/skal alltid være med
              de kjemper med stolthet og med ære
              klubben i vårt hjerte skal du være
              jeg støtter deg i alle mine dager
              for evig og for alltid vålenga
              IKAROS

Comment

Herlig optimistisk tekst...Skulle trudd vi var Bryne med at "vi aldri rykker ned"...
                *****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Skal jeg være helt ærlig tror jeg vi er for få til å få noe spesielt bra ut av den. Høres jævlig bra ut på youtube, men tror ikke vi klarer det i nærheten av like bra.. Vet ikke om jeg synes det er noe vits å prøve, men om noen drar igang blir jeg med!
                  KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
                    Skal jeg være helt ærlig tror jeg vi er for få til å få noe spesielt bra ut av den. Høres jævlig bra ut på youtube, men tror ikke vi klarer det i nærheten av like bra.. Vet ikke om jeg synes det er noe vits å prøve, men om noen drar igang blir jeg med!
                    Blir du ikke flau av å ha en sånn innstilling?

Comment

Originally posted by superman View Post
                      Skjønner godt at du ikke får den til å passe om du prøver i hele klippet, men prøv bare de første 25 sekundene. Da går hele melodien en runde uten å bli tatt igjen av andre tribunedeler. Jeg får den hvertfall til å sitte da..
                      Tja, jo. Men får ikke helt endingene på hver linje til å sitte. Ned, ære, være, dager og vålenga. På videoen høres det ut som at de siste ordene i hver linje ihvertfall rimer på hverandre. Ære og være passer jo her fint inn, men det blir litt krøll med de andre ordene. Dessuten føler jeg det blir litt mainstream tekst her, hørt den før liksom. Jeg hører de i videoen synger om "La Copa de Libertadores", vi kan jo synge om Champions League, Europa League eller liknende? Noe litt mer uvanlig, så setter den seg kanskje lettere hos folk.

Nå virker jeg veldig kritisk her, men det er ment med beste mening. Ta det som konstruktiv kritikk, jeg ville ikke tatt meg tiden til å skrive dette hadde jeg syntes det var et dårlig forslag.

Comment

At vi skal synge om CL eller noe i den duren kan forsåvidt være et godt forslag det, men det er vel ikke det de mener i deres sang?

Alle kan se det
                        Vi er ikke akkuratt boca eller riverplate
                        men det er denne klubben som gjør meg lykkelig
                        la copa libertadores er min besettelse (mi obsesion?)
                        tralalalala el ciclon (vet ikke helt hva dem sier her?)
                        men du må gi alt for å bli best

Er det ikke noe sånt dem synger?

Vi er jo ikke akkuratt aktuelle for champions league på en stund tror jeg?

Men, at ordene rimer eller ikke har hvertfall etter min mening ingen betydning, det er vel heller meningen av det som blir sagt som teller. Men at man "har hørt det før" kan jeg forsåvidt være enig.

Men om vi sikter litt laverer enn CL eller UEFA, og heller går for Norgesmestere eller noe sånt så er jeg med

Har ingen forslag på stående fot her da, men kan jo bare slenge ut noen linjer som folk kan jobbe videre på om det skulle være interessant...

Oooaaaaaooeeee
                        (for) Vålenga blir norges/serie-mestere
                        når vi står sammen her så er vi sterke
                        og det skal hele verden snart få merke
                        de elleve vi har valgt er de vi tror på
                        med vilje og litt innsats kan all'ting gå

Her har du både rim og en ny mening. Hva syns du? hehe
                        IKAROS

Comment

Originally posted by Casio View Post
                          Blir du ikke flau av å ha en sånn innstilling?
                          Hva mener du? Går du rundt og synes alle forslagene er dritbra og skal prøve alt? Uansett, du kommer med stikk fordi du er av en annen mening. Istedenfor å komme med slike innlegg hadde jeg heller holdt kjeft eller prøvd å svart saklig eller holdt meg til tema. Men vi er alle forskjellige
                          Ikke meninga å være prippen ass, men synes forumet har nok av tråder hvor "vold avler vold"-prinsippet. Stay positive!

Prøv gjerne sangen. Helt uten noe som helst tro på at den kommer til å bite bra fra seg skal jeg gi den forsøk. Om du synes det er feil innstilling - greit for meg.
                          KOM IGJEN ENGA

Comment

Tror han mener at det er litt feil å si at "nei de gjør det så bra, så vi kan ikke prøve selv"...

Det er som å si at du kan ikke starte å spille fotball fordi du er ikke god nok for tippeligaen... Det kan fortsatt være morsomt på løkka!
                            IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                              Vi er jo ikke akkuratt aktuelle for champions league på en stund tror jeg?

Men om vi sikter litt laverer enn CL eller UEFA, og heller går for Norgesmestere eller noe sånt så er jeg med
                              Enig, men det er også lov å synge om drømmer.

"Så hev din røst og støtt ditt lag, så får vi se en vakker dag, at engas faner svever stolt, høyt over alle andres"

Men ja, du begynner å komme inn på noe hva angår tekst der.

Comment

Working...
                              X