Originally posted by superman
View Post

Veldig viktig at melodien fenger. Da blir fler folk med og sannsynligvis høyere. Men jeg mener sangn år for i-ett. Samme toneleie hele veien. Det er noe jeg TROR kan bli et problem. Me som sagt tidligere; jeg er MED å prøve!
Det med oaee - ja det stemmer nok at den blir en viktig bidragsyter til at sangen lettere syroniseres. Men det var ikke poenget mitt. Når man er færre - iforhold til flere - blir det mindre forskjell på sanger med forskjellig toneleie(tror og mener jeg) enn på evighetssanger. Dette gjelder nok spesielt på youtube og jeg mener man fort kan la seg lure.
I Oslo By er en helt annen sang. Der er det høyt - lav toneleie ogvi synger synkronisert. Den var dritbra der.
Jeg mener det også er viktig å holde en variasjon i sangene våre. Ikke la oss styre til å gå over til bare evighetssanger før det "er for sent". Se på lillestrøm - de har jo funnet ut at det beste av alt er å synge de samme sangen hele matchen , jævlig morro. Jeg sier ikke at evighettssanger er dårlig, men flertallet av forslag her inne tror jeg mildt sagt er evighetssanger. Vi må ikke dø ut i en evighetssang.
Det viktige er ikke bare å tenke på hva folk ønsker, men identitet. Klanens identitet har bært preg av humor, spontanitet uten like. Det har gjort oss spesielle. Og i mitt hode er ikk EVIGhetssanger veldig med til å bidra til dette. Iom at de går så lengeog det blir vanskelig å høre spontane, morsommere, sjeldnere "forslag" eller rop.
Bare sånn tilslutt,jeg har aldri sagt jeg ikke blir med å prøve. Bare hva jeg tror om sangen. Sett den igang du. Det står ikke på mitt stemmebånd for å si det sånn. Men jeg har ikke noe særlig tro at den blir dritbra fordet. Så kan du heller være overlegen den dagen jeg tar feil..

Comment