Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

San Lorenzo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by superman View Post
    Føler den diskusjonen her sporer helt bort fra selve sangen, men sånn går det vel en gang i blandt her inne

Jeg syns du kommer med veldig generelle argumenter uten å virkelig poengtere noe som helst, og ingen konkrete eksempler, men alikevell bruker de for å få ditt synspunkt til å bli det "riktige" her. Uansett om det er mange eller få som synger, det aller viktigste må da være om melodien fenger eller ikke. Er du ikke enig?

Og om du nynner sangen for deg selv, så merker man jo fort om den har "god'rytmen" eller ikke. Alle sånne typisk glad-låter er jo melodier som lett kan fungere på tribunen, og da er det helt irrelevant hvor mange som synger den. Selv syns jeg melodien er en "munter tone" og tror derfor det kan gå.

Du sier også at hurtighet, rytme, høy-lav synging osv er noe som gjør at du tror denne sangen IKKE vil fungere. Hva er problemet der? Det er en jevn rytme i hele sangen, den går ikke fort fort (som folk ofte klager på) og den har en lang "oooaaaaaeee" lyd som kan bidra til å synkronisere de partene av tribunen som har falt litt ut av takt dersom det skulle skje...

At man kan bli lurt av youtube, ja - enig der.. Men det må da gå ann å se forbi hvor mange som synger i ett klipp, og heller se på det aktuelle, melodien. Uansett må det da være vanskelig å sammenligne ett youtube klipp med mange som synger, med en teori om at det er dårlig med få? Bare for å gi et godt eksempel på motsatt, så har du i oslo by sangen, som vel aldri har sitti så bra som i RL når vi var 3000 totalt på kamp? Den er tatt fra Panathinaikos, som vel er litt flere enn det

At evighetssanger har satt seg på tribunen pga trend eller hva det måtte være er også helt irrelevant når det gjelder nye forslag. Det viktige der er jo å tenke på "hva ønsker folk?", og nå for tiden ønsker de (hvertfall et flertall) nye evighetssanger og da må man tenke på det når man foreslår sanger.

Om du bare ikke liker sangen eller hva det er, så er det helt ok å si det. Men om du vil kritisere så er det veldig ålreit med litt konstruktiv kritikk, ikke en holdning som sier at "nei de er så mange som synger den at det blir dårlig om vi prøver".

At vi har prøvd mange lignende sanger før er vel en liten overdrivelse, men at en del kan ha dødd ut har vel også en naturlig forklaring. At kjempe på feks ikke er en stor hit, kan være så enkelt som at den ble prøvd en del ganger på en tid hvor det ikke var så mange som var for evighetssanger, og den fikk en treig start og dermed ett "flopp-stempel". Når den da prøves igjen så står folk heller å snakker om hvor kjip den er enn å synge. I gaza nå er det mye ungdom og mye folk som ønsker slike sanger og man ser at nye forslag setter seg lettere. Stårru stille sangen ble introdusert i gaza på ett tidspunkt hvor det var bra liv fra før, en munter melodi, og vips, en ny sang som "alle" liker.

Jeg tror det blir mer og mer av denne typen sanger fremover, men at 99% av forslagene her på forumet ikke blir noe ut av kan nok godt stemme
    Dæven, å føler jeg veldig at det ikke er lov å ikke like det alle andre liker her inne. Nå synes jeg nettopp du bruker litt det at "(..)men alikevell bruker de for å få ditt synspunkt til å bli det "riktige" her." Jeg sier flere ganger, det kan hende jeg tar feil, men jeg TROR ikke den kommer til å slå an, men jeg BLIR MED omden startes. Hva er problemet med da egentlig? Må jeg ha samme mening som deg?
    Veldig viktig at melodien fenger. Da blir fler folk med og sannsynligvis høyere. Men jeg mener sangn år for i-ett. Samme toneleie hele veien. Det er noe jeg TROR kan bli et problem. Me som sagt tidligere; jeg er MED å prøve!

Det med oaee - ja det stemmer nok at den blir en viktig bidragsyter til at sangen lettere syroniseres. Men det var ikke poenget mitt. Når man er færre - iforhold til flere - blir det mindre forskjell på sanger med forskjellig toneleie(tror og mener jeg) enn på evighetssanger. Dette gjelder nok spesielt på youtube og jeg mener man fort kan la seg lure.

I Oslo By er en helt annen sang. Der er det høyt - lav toneleie ogvi synger synkronisert. Den var dritbra der.

Jeg mener det også er viktig å holde en variasjon i sangene våre. Ikke la oss styre til å gå over til bare evighetssanger før det "er for sent". Se på lillestrøm - de har jo funnet ut at det beste av alt er å synge de samme sangen hele matchen , jævlig morro. Jeg sier ikke at evighettssanger er dårlig, men flertallet av forslag her inne tror jeg mildt sagt er evighetssanger. Vi må ikke dø ut i en evighetssang.

Det viktige er ikke bare å tenke på hva folk ønsker, men identitet. Klanens identitet har bært preg av humor, spontanitet uten like. Det har gjort oss spesielle. Og i mitt hode er ikk EVIGhetssanger veldig med til å bidra til dette. Iom at de går så lengeog det blir vanskelig å høre spontane, morsommere, sjeldnere "forslag" eller rop.

Bare sånn tilslutt,jeg har aldri sagt jeg ikke blir med å prøve. Bare hva jeg tror om sangen. Sett den igang du. Det står ikke på mitt stemmebånd for å si det sånn. Men jeg har ikke noe særlig tro at den blir dritbra fordet. Så kan du heller være overlegen den dagen jeg tar feil..
    KOM IGJEN ENGA

Comment

Working...
    X