Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bilder fra Vål'enga - lyn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilder fra Vål'enga - lyn

Kom gjerne med linker til bilder som blir lagt ut fra kampen!
    Jeg så mange som gikk rundt og ta bilder, spesielt mot oss på tribunen. Hadde vært fint, og gleder meg til å se de mange fine!
    KOM IGJEN ENGA

bilder

Klikk deg inn på engasjert.net
    Der finner du masse bra bilder fra alle aktivitene til Vålerenga.
    Bra side.

Comment

bilder

Bilder finner dere som vanlig på engasjert.net
      Bilder av tifo og stemninga forøvrig.
      Veldig bra side.

Comment

Originally posted by karild View Post
        Bilder finner dere som vanlig på engasjert.net
        Bilder av tifo og stemninga forøvrig.
        Veldig bra side.
        kan du legge ut link da jeg ikke kom inn på engasjert.net?
        Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by arvegods View Post
          kan du legge ut link da jeg ikke kom inn på engasjert.net?
          http://engasjert.net/vif-lyn20092009/gallery.html
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Takker! MANGE KULE BILDER DER GITT.
            Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Ja det var mange fine bilder. Men er det en grunn til at alle disse hobbyfotografene konsekvent tar nærbilder av folk på tribunene? Greit hvis det er noen med et spesielt hodeplagg, baris med Enga eller lignende. Men å skyte flere hundre closeups, og dundre det ut på nettet uten å spørre er jo noe frekt...
              Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
              [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                Ja det var mange fine bilder. Men er det en grunn til at alle disse hobbyfotografene konsekvent tar nærbilder av folk på tribunene? Greit hvis det er noen med et spesielt hodeplagg, baris med Enga eller lignende. Men å skyte flere hundre closeups, og dundre det ut på nettet uten å spørre er jo noe frekt...
                Kanskje frekt, men tror det faktisk er lov siden det er et offentlig arrangement. Men skal ikke si det 100 % sikkert.

Dette med publiseringsregler har jo uansett havnet helt på avveie etter at de sosiale mediene har kommet...Finnes vel ikke en eneste kjeft som hører rundt seg om det er greit at man legger ut bilde av vedkommende på facebook...

Uansett, lovlig eller ikke, frekt eller ei, fine bilder!

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
                  Kanskje frekt, men tror det faktisk er lov siden det er et offentlig arrangement. Men skal ikke si det 100 % sikkert.

Dette med publiseringsregler har jo uansett havnet helt på avveie etter at de sosiale mediene har kommet...Finnes vel ikke en eneste kjeft som hører rundt seg om det er greit at man legger ut bilde av vedkommende på facebook...

Uansett, lovlig eller ikke, frekt eller ei, fine bilder!
                  Lovbestemmelsen du tenker på, er åndsverksloven § 45 c - retten til eget bilde:
                  § 45c.
                  Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når
                  a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse,
                  b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,
                  c) bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse,
                  d) eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud, eller
                  e) bildet brukes som omhandlet i § 23 tredje ledd eller § 27 andre ledd.

Vernet gjelder i den avbildedes levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår.
                  Med "allmenn interesse" forstås vanligvis at det må gjelde en offentlig person, som hovedregel i offentlighet, og/eller være av samfunnsmessig nyhetsinteresse. Så kan man selvsagt diskutere tilfeldige bilder av folk på en tribune. Personlig synes jeg det er en forbanna uting - selv om det ikke direkte plager meg selv. Men det finnes altså de som både vil ha, og spesielt de som trenger, privatliv og anonymitet. Et tilfeldig eksempel; en mor flykter med ungen fra en voldelig mann i Ytre Utkantnorge, og til Oslo. Hun lever på ny adresse i det typiske nedslagsfeltet for Vålerenga, og ungen vil så gjerne gå på kamp (siden de andre i klassen skal). Veldig kult da om den voldelige eksmannen/faren kan finne bilder av ungen (og kanskje ekskona) på en fotballkamp i fullt vålerengautstyr? (Nå skal det rett nok tilfeldigheter til for at det skal skje, men større tilfeldigheter har skjedd)
                  Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
                    Et tilfeldig eksempel; en mor flykter med ungen fra en voldelig mann i Ytre Utkantnorge, og til Oslo. Hun lever på ny adresse i det typiske nedslagsfeltet for Vålerenga, og ungen vil så gjerne gå på kamp (siden de andre i klassen skal). Veldig kult da om den voldelige eksmannen/faren kan finne bilder av ungen (og kanskje ekskona) på en fotballkamp i fullt vålerengautstyr? (Nå skal det rett nok tilfeldigheter til for at det skal skje, men større tilfeldigheter har skjedd)
                    Hørtes ut som norges neste storfilm.
                    Noen som har nummeret til Axel Hennie?

Bilder av 1-4 personer syntes jeg ikke skal ligge ute på den måten, grupper over det er helt greit. Men nå er ikke loven basert på hva jeg syntes heller da.

Comment

Noen av Kevin Skjøthaigs bilder er nå lagt ut på klanen.no.
                      Beaker

Comment

Så vidt jeg har skjønt, så kan rettspraksis brytes ned til følgende.

Du eier bilder av deg selv, med mindre du har samtykket til noe annet.
                        Unntaket er om du er del av en folkemengde (det gjelder ikke close-ups) eller hvis det har allmenn interesse (du er en politiker/kjendis som blir avbildet i en sammenheng som kan knyttes mot ditt virke).
                        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

bilder

engasjert.net er inntil videre lagt ned.
                          men kos dere med de bildene som er der.

Comment

Originally posted by batman View Post
                            Hørtes ut som norges neste storfilm.
                            Noen som har nummeret til Axel Hennie?

Bilder av 1-4 personer syntes jeg ikke skal ligge ute på den måten, grupper over det er helt greit. Men nå er ikke loven basert på hva jeg syntes heller da.
                            Hehe, god ide, må se etter om jeg klarer å få tak i han!

Men helt seriøst, i forbindelse med debatten rundt iam.no kom det jo frem flere historier om folk som av ulike grunner lever i skjul (og som trenger det!), som opplever at folks bevisstløshet rundt det å legge ut ting på nett er direkte skadelig for dem... Som sagt, dette plager ikke meg nevneverdig, men jeg har selv opplevd at bilder av meg har blitt endret og lagt ut i helt andre sammenhenger enn de opprinnelige var ment for, og det er et skikkelig pes å skulle rydde opp i noe sånt, selv om det bare var ment som en fleip.
                            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Working...
                            X