Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nevn en låt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Generelt: har tenkt litt på dette med hvilke type melodier som passer å bruke til sanger på stadion - hvis sangene skal "bære" og ha litt trøkk.

Det enkleste er rett og slett barnesanger, de er jo som regel laget...vel...enkle, melodiske og ukompliserte, av relativt åpenbare grunner. "Alle" kan melodien, de går sjelden dypt eller høyt, i det hele tatt - bra emner!

MA sang etter byggmester bob ville garantert fungere.
    Dyrene i Afrika kan kanskje by på litt for mange noter, men den er enkel, veldig godt kjent og har et fantastisk allsang potensiale i refrenget!

Hva med "hjulene på bussen"?

Noen med litt god tid kan jo gå gjennom alle de sangene som er bra, og sjekke om det er noen fellesnevnere for de melodiene de er bygget på.

Comment

Problemet med tribunesanger basert på barnesanger er at de fort kan fremstå som litt fjollete.
      Ser liksom ikke for meg at gutta blir løfta frem og igjennom krigen av at det står 10000 voksne menn og kvinner og synger på melodien av teletubbies. Men for all del, proove me wrong
      fatso

Comment

nevøen min på ett har ett lektøy som synger melodien til shumann-sangen, så alt er mulig

Comment

Originally posted by fjelljo View Post
          Problemet med tribunesanger basert på barnesanger er at de fort kan fremstå som litt fjollete.
          Ser liksom ikke for meg at gutta blir løfta frem og igjennom krigen av at det står 10000 voksne menn og kvinner og synger på melodien av teletubbies. Men for all del, proove me wrong
          Tjaa, er nok av barnesanger som har fungert godt da. Pippi tok jo verden med storm etter E.F. sin svensketur feks..

Men at folk absolutt mener at Byggmester bob er en genial tribunesang forstår jeg lite av
          IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
            Luca Toni - Numero Uno!!

Bella Donna, Mamma mia, Alimente, Ciaoao - Roma roma, Ribery, Amore Mio..

Hadde ikke trengt å synge så fort, men kutte ut noen stavelser og dermed enklere tekst å synge på tribunen... Men melodien er bra! hehe
            Også kjent som "Nordmenn er gale" av Banana Airlines...

Comment

Jeg så 'Gods And Generals' her forleden. Filmmusikken kunne blitt en sviske på høyde med 'Mitt Vålerenga', kanskje også på tribunen

Mary Fahl - Going Home
              http://www.youtube.com/watch?v=0FFQ0rCm1Mc
              https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Originally posted by fjelljo View Post
                Hadde ikke tenkt at vi byttet ut alle melodier med barnesanger, da...alt med måte! det er selvfølgelig mange andre kjente og kjære melodier å plukke fra.

Men vi glemmer fort at det er barnesanger, tror jeg. Mø-møsangen går på jon blund, tror ikke så mange tenker på at de synger en barnesang (er vel egentlig en nattasang, av alle ting...hehe). Så har vi lykkelitensangen om da vår klubb kom til verden, heller ikke noe problem. For ikke å snakke om analtoget - det går jo etter sangen til de syv dvergene i snøhvit! Ingen virker spesielt pinlig berørt!

Nå er kanskje de to første kanskje litt dårlige eksempler på sanger med "trøkk" i, men poenget er at jeg tror folk fort glemmer at det er barnesanger bare melodien sitter.

Comment

'Tom Hark' av The Piranhas
                  http://www.youtube.com/watch?v=YssrjLMNP_Q

spilles på mange stadioner i England, trur den funker bra både med tekst eller til å bare gaule til
                  Så var det fotballproffen som gikk på loffen, og ingen brø seg noe om det, for dem hadde spelt dagen før...

Comment

Originally posted by Nerd View Post
                    'Tom Hark' av The Piranhas
                    http://www.youtube.com/watch?v=YssrjLMNP_Q

spilles på mange stadioner i England, trur den funker bra både med tekst eller til å bare gaule til
                    Er vel melodien til "kunne vært værre, kunne vært lyn."/"kunne vært værre,kunne bodd her" osv

Har vel også at en på, "vi skal ha fest, når lyn går konk", "Champis og kola, når lyn går konk", "vi setter et skudd, når lyn går konk" osv.
                    Ala fc uniteds "we having a party, when glazer dies".
                    ouSV - Enga for de gale!

Comment

The Monroes - Sunday people

http://www.youtube.com/watch?v=b3OUU...eature=related

Bruke reffet.
                      Morten - Morten Berre - Berre - En legende - Morten - Morten Berre - En Gud
                      En By - Ett Lag

Comment

Originally posted by engalars View Post
                        The Monroes - Sunday people

http://www.youtube.com/watch?v=b3OUU...eature=related

Bruke reffet.
                        Morten - Morten Berre - Berre - En legende - Morten - Morten Berre - En Gud
                        Liker starten!

Trenger det å være så mye variasjon?

MORTEN
                        MORTEN BERRE
                        MORTEN
                        EVIG UNG
                        MORTEN
                        GLADHAUG BERRE
                        ER VÅR

edit: Det ble vel like mye variasjon, men føler det treffer bedre med rytmen. Også får vi dratt inn Evig ung fra tidligere forsøkt sang

Comment

Ja, hvor ble det av den evig ung-sangen? Syns den var bra, jeg...
                          katla

Comment

Originally posted by katla View Post
                            Ja, hvor ble det av den evig ung-sangen? Syns den var bra, jeg...
                            Blei syngi i Molde!

Melodi.

Evig ung og evig pen!
                            Visste du at Berre er et evig fenomen!
                            in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                              Blei syngi i Molde!

Melodi.

Evig ung og evig pen!
                              Visste du at Berre er et evig fenomen!
                              jeg renger denne som spikra. Kongelåt!