Er det tromma som skaper stemning eller folkene som synger i takt?
Jeg forstår at man på store stadioner må ha tromme for å samkjøre. Jeg forstår at tromme da er et viktig redskap til at syngingen og øvrige tribuneliv blir bedre. Jeg er ikke enig i at tromma i seg selv er stemningsskapende.
Det et poeng at tromme kan fungere på Ullevaal for å samkjøre Gaza og Bredden, men nå er jo ønsket "kaos" og at de ikke nødvendigvis synger samme sanger så der faller det argumentet bort.
For oss som står på Bredden er det ganske lett å se hvem på Gaza som er med på synginga. Det er som regel ETT felt som er aktiv hele tida, og litt på begge kantene av dette feltet. Det er med andre ord ikke BEHOV for en tromme for å samle stemmene. Se på KFL når de er på Ullevaal. De har tromme, de har megafoner, de har capos med ryggen mot banen. Hvor mange i svingen er det som synger? Jeg vil tro rundt halvparten.
Så igjen er ikke disse virkemidlene nødvendige for å få til stemning. Jeg tror nøkkelen rett og slett er å samle folk som vil synge på en bedre måte.
Jeg forstår at man på store stadioner må ha tromme for å samkjøre. Jeg forstår at tromme da er et viktig redskap til at syngingen og øvrige tribuneliv blir bedre. Jeg er ikke enig i at tromma i seg selv er stemningsskapende.
Det et poeng at tromme kan fungere på Ullevaal for å samkjøre Gaza og Bredden, men nå er jo ønsket "kaos" og at de ikke nødvendigvis synger samme sanger så der faller det argumentet bort.
For oss som står på Bredden er det ganske lett å se hvem på Gaza som er med på synginga. Det er som regel ETT felt som er aktiv hele tida, og litt på begge kantene av dette feltet. Det er med andre ord ikke BEHOV for en tromme for å samle stemmene. Se på KFL når de er på Ullevaal. De har tromme, de har megafoner, de har capos med ryggen mot banen. Hvor mange i svingen er det som synger? Jeg vil tro rundt halvparten.
Så igjen er ikke disse virkemidlene nødvendige for å få til stemning. Jeg tror nøkkelen rett og slett er å samle folk som vil synge på en bedre måte.
Comment