Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Klanen ha trommer på tribunen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg føler ikke at vi er nok folk, i snitt, til at det blir kult. Klart en tromme ville gitt bedre stemning i kamper der vi fyller hele svingen, men tror også at i mange kamper der stemningen generelt er "dårlig" eller dårligere, vil det virke mot sin hensikt tror jeg. Det må komme gode og klare retningslinjer for trommebruk dersom det ikke skal gjøre mer skade enn godt på sikt.

Det kan også argumenteres for at det i senere tid har kommet fler og fler evighetssanger, tifo etc. og at vi således beveger oss mot en tribunekultur der tromme blir sett på som naturlig innslag.

Et annet poeng er at det krever en enorm endring i holdning blant folk, vi synger tross alt trommer er for bønder, uten at jeg egentlig tror at folk egentlig har tatt ett standpunkt i saken, men bare har arva holdningen.

Comment

Det er jo andre som klarer seg fint uten:
      http://www.youtube.com/user/difhocke.../2/dLIBbGB4B94

Tenk, den sangen hadde vi også. Men den var så teit og dum. Olè er bare så dust, men å stå å schrike ræææææærærærærræ isteden er liksom greit...
      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by garcia View Post
        Men jeg må inrømme at når jeg hører sparking på stoler/reklameskilt i bendit, så får jeg gåshud.
        Ja, men jeg er spent på hvordan det blir nå som setene er tatt bort. Vil det virke dempende på stemningen? Stiller uansett spørsmålstegn til hvorvidt trommer strengt talt er nødvendig med dagens medlemsmasse. Ihvertfall når vi ser på feltene isolert sett, trommer kan muligens lønne seg når vi flytter sammen på ny stadion? Tviler på at tromme vil virke som bindeledd mellom syngingen på gaza og bredden, da det uansett vil være en forsinkelse i lyden, så jeg føler ikke at vi trenger tromme på nåværende tidspunkt. Å adoptere det for å få trening på det er dog selvfølgelig en mulighet.

Comment

Jeg personlig er jo stor tilhenger av trommer på tribunen, men da på tribuner som er i noe større format enn hva vi ferdes på. Sånn trommesolo overdøving som man driver med i Norge er jo bare teit.

Litt kult er det likevel og se at et flertallet svarer "Det trenger vi ikke", mens de er få de som skal melde seg ut. Det er ett alternativ som er ja, og tre varianter av nei. Det føler ihvertfall jeg at står i stil med hvordan holdningene virker, og tydelig er det fler osm mener det ikke vil tilføre noe - enn de som er veldig imot.

For to-tre år siden er jeg ganske overbevist om at alternativet om utmelding hadde vunnet overlegent. Mens det idag er det litt mer forsiktige som leder ann. Majoriteten er fortsatt imot. Men grunnlaget for motstanden virker ikke å være reint hat som tidligere, men heller en oppfatning om at det ikke vil føre noe særlig godt med seg.

Argumentet er ofte at, siden alle andre gjør det, så bør vi la være. Men jeg begynner også å tenke; at siden alle andre gjør det så dårlig, så burde vi faenmeg vise dem. Det var Klanen som "oppfant" tribunekultur i Norge, og da burde vi ha større tro på oss selv enn og tro at vi ramler i samme fella. Det ulevenet bøfler, smurfer og trøndertroll kommer med, veit jeg at vi kan gjøre bedre!

Men føler jeg at vi trenger det per idag? Nei, vi burde heller satse på noe originalt. Eget punkeband på F/G hadde vært stilig!
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Hvis man skal bruke tromme så er det kun i starten av sangene for å dra i gang, for noen ganger går det veldig tregt.. Man trenger ikke dælje løs på tromma under hele sangen, men kun for å få i gang takt, eller dra i gang igjen når sangen starter med å dø ut.

Trommer, tja kanskje..
            Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Nå har vell klanen vært motstander av trommer i lang tid. Vi har hetsa andre klubber i Norge for at dem bruker trommer. Hvordan hadde det blitt da om vi plutselig skulle begynne med den samme dritten!

Comment

Jeg synes ikke vi har behov for en tromme. Det er det ingen i Norge som har. Når man er oppe i 30-40.000 syngende supportere, da er trommer nødvendig. Trommer i Norge, bidrar ikke til å øke syngingen, snarere tvert imot. Folk blir stående å høre på "trommesoloen" istedet. Og om vi hadde innført trommer nå, tror jeg at jeg hadde spydd av flauhet. Vi har i alle år stått og sunget "Trommer er for bønder". Hva vil folk si om oss om vi plutselig begynner med tromme vi også?

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                  Det er jo andre som klarer seg fint uten:
                  http://www.youtube.com/user/difhocke.../2/dLIBbGB4B94

Tenk, den sangen hadde vi også. Men den var så teit og dum. Olè er bare så dust, men å stå å schrike ræææææærærærærræ isteden er liksom greit...
                  Dette er vel avsporing av debatten kanksje?
                  Men siden trådstarter tok det opp så svarer jeg.
                  Olé er vel et latinsk ord(arrester meg hvis jeg tar feil?).
                  Hva ordet betyr veit jeg ikke, men synge på et annet språk enn Norsk blir vel litt feil, hvertfal når du speller mot andre Norske klubber.
                  Når så å si alle bruker olé, synes jeg at det bra at vi skiller oss litt ut.
                  Men vi kunne sikkert dempa oss noen hakk med den ræræræ greia.
                  ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                    Olé er vel et latinsk ord(arrester meg hvis jeg tar feil?).
                    Du sendes direkte i fengsel. Hvis du passerer Start havner du på øvre halvdel av tippeligaen.

Olé er spansk og betyr "ved Allah!".
                    Det er vel strengt tatt Vålerenga som skal være felles for vår religion på tribunen.

Forøvrig brukes det på samme måte som vi bruker "heia", uten at vi har noen religiøse undertoner i det.
                    in Absinthia

Comment

Working...
                    X