Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd Vålenga - RBK 28.mars

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ogni M View Post
    Du får ikke slått fysikkens lover. Det er da helt klart at lyden fra en lydkilde 100 meter unna kommer senere til deg enn den fra en lydkilde du har 10 meter unna deg.
    Dersom du altså befinner deg i VG-svingen, og Kjerka spilles synkront fra høyttalerne på hele stadion sier det seg selv at du vil høre Klanen med en forsinkelse. Dessuten er det vel snakk om ca. 1/3-dels sekund når man tar utgangspunkt i at lydens hastighet er ca. 330 m/s.
    Jeg vet ikke hvor fort lydens hastighet er, men skjønner at det blir forskjell fra Klanen og høytaleranlegget. Men det går vel ann å prøve å "fikse" litt på det?

Kanskje man kan spille musikken litt lavere, slik at vi overdøver musikken i en større grad. Ellerså kan også en mulighet være å kutte ut stemmen i sangen, slik at det bare er vi som synger. Ulempen med begge disse tingene er vel kanskje at flere detter ut av sangen og færre som synger?

Comment

Originally posted by Kopperud View Post
      Jeg vet ikke hvor fort lydens hastighet er, men skjønner at det blir forskjell fra Klanen og høytaleranlegget. Men det går vel ann å prøve å "fikse" litt på det?

Kanskje man kan spille musikken litt lavere, slik at vi overdøver musikken i en større grad. Ellerså kan også en mulighet være å kutte ut stemmen i sangen, slik at det bare er vi som synger. Ulempen med begge disse tingene er vel kanskje at flere detter ut av sangen og færre som synger?
      Jeg ser ikke hvordan dette fikser ting.
      Du vil bli sittende igjen med samme resultat..
      Mitt tips: syng og gi f i gjenklangen. Den får du ikke gjort noe med uansett!

Comment

Skal man først fikse noe lyd, så bør førsteprioriteringa være å fikse høytaleranlegga i BendIt.

Hører sjeldent hva folk som blir intervjua på indre bane sier, og forrige gang var det litt vanskelig i perioder å høre melodien til kjerka.

Comment

Working...
        X