Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd Vålenga - Rundingsbøyene

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd Vålenga - Rundingsbøyene

Litt lite folk idag, men BRA stemning! Men hva annet kan man forvente etter seks mål?

Gleder meg til stemningsfilmen blir ferdig!
    IKAROS

Originally posted by superman View Post
    Litt lite folk idag, men BRA stemning! Men hva annet kan man forvente etter seks mål?

Gleder meg til stemningsfilmen blir ferdig!
    Faen så hes jeg er! takk for innsatsen idag gutta
    Ikaros Oslo

Comment

Vi bør helt klart fortsette med "Står Du stille - er du ikke Vål'enga"
      rett etter "Hvis du er Vål'enga reis opp" For da står alle på Hafslund, nedre bendit etc. På denne måten får vi med oss resten av stadion, og det blir en jævlig stemning!

Bør komme mye folk mot Hønefoss. Uansett resultat mot Godset og XXX ser det lyst ut i form av tilskuere hjemme på den offisielle fotballfestdagen 16.mai, da Vålerenga tar i mot Ålesund.

Comment

Originally posted by garcia View Post
        Vi bør helt klart fortsette med "Står Du stille - er du ikke Vål'enga"
        rett etter "Hvis du er Vål'enga reis opp" For da står alle på Hafslund, nedre bendit etc. På denne måten får vi med oss resten av stadion, og det blir en jævlig stemning!

Bør komme mye folk mot Hønefoss. Uansett resultat mot Godset og XXX ser det lyst ut i form av tilskuere hjemme på den offisielle fotballfestdagen 16.mai, da Vålerenga tar i mot Ålesund.
        Enig i den, ser for meg full stadion hvor alle hopper unntatt bortefolka
        Ikaros Oslo

Comment

Originally posted by garcia View Post
          Bør, men tror ikke. Midtukekamper tviler jeg på trekker den store skaren av mennesker.

Comment

Stemninga var god selv om vi var for få i går. Litt lite synging til tider, men gode stemningstopper en gang iblant.

Comment

til tider herlig stemning i går. Men fortsatt klaging på flagging. Flytt deg litt til siden, eller lengre ned. Ikke stell deg på de tre øverste radene å klag! Er bare en oppfordring så slipper vi diskusjoner under kampen. Vi leder 6-1, da er et ikke så farlig at du går glipp av EN målsjanse. De nye flagga ble brukt, å det varemr å se.
              228

Comment

Originally posted by kassewyski View Post
                til tider herlig stemning i går. Men fortsatt klaging på flagging. Flytt deg litt til siden, eller lengre ned. Ikke stell deg på de tre øverste radene å klag! Er bare en oppfordring så slipper vi diskusjoner under kampen. Vi leder 6-1, da er et ikke så farlig at du går glipp av EN målsjanse. De nye flagga ble brukt, å det varemr å se.
                Det er ikke opp til deg å vurdere. Det er helt unødvendig å flagge under situasjoner foran de to måla. Det er mer enn nok tid til å flagge utenom det. Syns faen meg det var en veldig tolerant gjeng som stod bak dere. Men du må regne med pepper, når flagga ikke går ned, selv når folk påpeper det og du fortsetter å vaie.

Dorian Stefan
                *****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Evig diskusjon det der...

Men så lenge det har kommet klart frem over lengre tid at på 228 er det ok å flagge hele tiden om man måtte ønske det, så mener jeg at det er de som syns det er plagsomt sin oppgave å tilpasse seg det, ved å feks flytte seg et par rader ned eller gå litt til siden.

Vi har ca 25000 plasser på stadion hvor det ikke er ok å flagge så mye, så da blir det for dumt å stå bak de 20 personene på stadion som vil bruke flagg å klage på at man ikke ser kampen.

Klart folk kan ta hensyn og vi har begynt å få til det med å flagge når ballen er ute av spill osv, men dersom det skulle bli et problem så mener jeg da at det er de som syns flagga er i veien som får ta noen steg. Trenger på ingen måte å gå ut av 228, bare gå litt lenger ned så er problemet løst.
                  IKAROS

Comment

Kjenner at jeg blir litt matt nå. Det har etter det jeg har fått med meg ikke blitt gitt lovnader om non-stop flagging uansett. Når var forresten det i såfall. Har av vært av oppfatningen at det skulle vises hensyn, særlig ved sjanser foran målene. Det har vært lite problemer med det de siste matchene, da flaggerne stort sett har flagget på rett tid. Hvis toleransen blir satt på prøve og folk flagger når de vil, så kan det fort bli gnisninger (særlig på bortebane). Kan godt stelle meg litt på siden jeg. Da er spørsmålet om hva som er viktigst sangere eller flaggere. Kan tenke meg at det er flere sangere som drar ut på sidene, hvis denne "politikken" skal vedvare.

Dorian Stefan
                    *****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Personlig syns jeg flagginga er et forstyrrende element, så da har jeg tatt hintet å flytta meg litt ut på siden på 228. Ser ikke noe problem i det. Ellers er ikke sangtrøkket helt maks på sidene, så å få flere folk som trøkker til der er bare bra. Var ikke trangt på hverken stadioen generelt eller 228 spesielt i går så vi bør klare å ha plass til alle her.

Comment

Men det må da være en mellomting på det å flytte seg to meter til siden og det å finne et helt annet felt? Evt stelle seg et par rader lenger ned, ettersom de fleste som flagger nå har trekki litt oppover på feltet for å lage et mindre problem ut av dette..

Det ble vel skrevet om det i klansropet her for en stund siden? Eller tar jeg så feil? Godt mulig, men jeg mener å huske at det ble skrevet en del om dette..

På bortebane kan jeg være mer enig, for der har vi et lite felt alle må samles på, uansett hvordan type supporter de er. Da må man selvfølgelig ta mer hensyn. Men på hjemmebane har vi ett eneste felt som dette foregår på... Og de som da flagger her har trekki oppover på feltet (stort sett alle som bruker flagg jevnlig) for å unngå å plage andre med dette.

Hvor mye tilrettelegging skal det være for å få bruke flagg da og samtidig blidgjøre de som ikke flagger? Det er 10-20 personer som jevnlig bruker flagg på ett felt på hele stadion, og de har samla seg øverst på tribunen... Blir det ikke feil å stelle seg bak dem og klage hvis det blir for mye (spesielt i en kamp vi vinner 6-1 og folk blir mer gira) da? Som du sier så har det blitt oppfordra til å flagge når ballen er ute av spill og det har fungert ganske godt. Men det må være rom for mer flagging innimellom uten at folk skal bli sure, og da spesielt under kamper som igår.

Mener nå jeg da...
                        IKAROS

Comment

Helt ening med superman!
                          228

Comment

Forsøkte Bredden og bendit å synge noen lunde synkront i går? i så fall hang bredden akkurat litt etter. Er det noe som jobbes med, at begge tribunene skal samsvare, eller hvordan er det? Hadde vært tøft hvis et stappfult bredden og bendit sang synkront en vakker dag!

-og måtte Rimi-banneret brenne i helvete!

Comment

Lenge leve aktiv tribunekultur

Enig med superman! 228 utgjør hvor mye? 4% eller noe av den totale stadionkapasiteten, og siden dette skal være bajasfeltet, så må man finne seg i at det her vil foregå flagging og at man da ikke vil få sett alt hele tiden. Og ja, man kan selvfølgelig vise hensyn, som jeg synes det blir gjort ofte, men uansett, jeg mener flaggerne bør ha litt "forkjørsrett" på dette feltet. Hvor ellers skal man kunne flagge da? Man må ha noe visuelt på en tribune. Mye av det jeg ser av oss på TV er forholdsvis stillestående greier(bortsett fra analtoget, og noen av de nyere hoppesangene selvsagt) og flagging er absolutt med på å sprite opp stemningen.

Artikkelen "Lokomotivfelt på Klanens tribuner" er jo klar i sin tale:

"Vi er der for å støtte vår kjære fotballklubb 100 prosent, selv om det betyr at vi kanskje ikke får med hvert eneste spark på ballen. Denne støtten er uforbeholden, den er vokal og visuell. Det skal være trøkk på feltet, sutring om at flagg er i veien et lite sekund eller ”ikke hopp, for jeg har med laptopen i sekken min” er uakseptable, og heretter ikke gyldige klager på lokomotivfeltet. Vi forventer at alle som beveger seg inn på feltet er inneforstått med hva som er eneste akseptable standard.(mine uthevinger)

og

"Dersom du "bremser" andre supportere er du faktisk direkte skadelig på tribunen selv om du synger høyt. Lokomotivfeltet er ene og alene til for å drive stemningen dit vi alle vil ha den."

Alternativt så kan jo flaggerne flytte til Postbanken Øvre og herje vilt der oppe, men da ville jo Gaza sett litt stusselig ut eller hva? Hadde det vært opp til meg så hadde vi flagget over alt, men av hensyn til andre så er flaggingen begrenset til det lille området 228. Og da synes jeg det blir litt dumt når folk også der skal sutre og klage fordi de gikk glipp av 10 sekunder. Det er mulig for de som ikke liker flagg å flytte seg litt ned eller ut mot kanten som det er nevnt tidligere her. Det er ikke like lett for flaggerne å flytte på seg, for man får jo kjeft uansett hvor man står...

Håper vi kommer så langt at når vi får vår egen stadion, så blir alle former for tribuneengasjement verdsatt, og at man isteden for å hele tiden hindre andre i å utfolde seg, heller legger tilrette for at alle skal få utøve sin tribunekultur på best mulig måte uten sutring fra diverse småkonger som aldri blir fornøyd.

Comment

Working...
                              X