Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sangforslag "hollow hollow hollow"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sangforslag "hollow hollow hollow"

Jeg må først presisere at jeg er veldig usikker på om denne melodien blir brukt av mange andre norske lag. Jeg kommer ikke på noen i farta, men det ville ikke forundre meg.

melodien finner dere her: http://www.youtube.com/watch?v=5VFwh...eature=related

tekst:

Åååååååå åååååååå ååååååå
    Vi er enga i rødt hvit og blåååååått
    Velkommen til oss
    Vi kjemper og sloss
    Og herjer til dere er slåååååååått. . .

Teksten er muligens ikke den aller beste, så det er bare å komme med egne forslag. Hvis det er slik at denne blir brukt av flere andre klubber, så kan vi bare la tråden dø ut

Jeg syns det var et bra forslag. Veit at Stabæk bruker melodien, men det hakke no å si vettu

Comment

Går også ann å forandre til

vi herjer og sloss
      og kjemper til dere er slått. . .

Har i hvertfall veldig lyst til å¨bruke melodien, og tenkte egentlig å sende den direkte til sanggruppa, men ville høre hva folk på forummet tenker

Comment

Ok forslag det. Ville kanskje gjort noen små justeringer, men helt ok utkast.

Selv liker jeg sånne melodier veldig godt, men vet at mange vil henge seg opp i at Stabæk, Viking, Ålesund hvertfall bruker denne.

Den ble vel foreslått og avslått/glemt av den grunn tidligere?

Men personlig er jeg for slike melodier, og er ikke sånn ekstremt opptatt av hvem melodier andre bruker så lenge vi har egne tekster på det som ikke assosieres med andre klubber.

--
        Om du tar det på åpne forumet først får du også litt feedback på hva folk syns. Når det er melodier som kopieres fra andre, så er det ikke så farlig heller. Er det noe du har fiksa helt sjæl så kan det være greit å holde det litt unna forum som alle andre klåfingra supportere blar igjennom..
        IKAROS

Comment

syng me, syng me, syng me
          Engas gutter tar nok et trofe

Vi har sex med din mor
          vi er lyns storebror
          og vi legger oss al-de-ri ne-e-e-eed

Sunget på pub et par ganger
          For the fashion and the passion

Comment

Vi har vel som "policy" at vi ikke skal bruke melodier andre norske lag bruker. Jeg blir i hvertfall utrolig flau på andres vegne når de drar igang sanger som flere supporterklubber bruker. Kjernen er spesielt ille på dette. Halvparten av sangene deres er samme melodier som vi bruker.

Comment

Originally posted by Olum View Post
              Vi har vel som "policy" at vi ikke skal bruke melodier andre norske lag bruker. Jeg blir i hvertfall utrolig flau på andres vegne når de drar igang sanger som flere supporterklubber bruker. Kjernen er spesielt ille på dette. Halvparten av sangene deres er samme melodier som vi bruker.
              Alle norske klubber stjeler 90 % av sine melodier fra England, Sverige, Italia, Frankrike og Argentina. Om vi tar en melodi noen andre bruker, men legger et tydelig preg selv er det noe helt annet enn "Vi er hønsas tolvte mann" fra Hønefoss eller "Én by, ett lag, ett Fredrikstad". At vi i tillegg har en praktisk tanke om å ha mange sanger som bare vi har er selvsagt strålende. Men i dissse YouTube-tider forsyner alle seg fra hverandre hele tida.

Comment

Samd Med KjellH, i tillegg er nett denne melodien er litt som Guantanamera, ingen kan uansett seia at dei "eig" den.

Comment

Også enig. Resirkulering og tjuverier av melodier vil nok aldri stanse opp nei,
                  og alt i alt synes jeg Enga kommer ganske godt ut av det ...
                  Ideelt sett vil vi sangmessig kunne ha en god blanding mellom noe ganske
                  unikt og eget (saker ingen andre har), ispedd egne fin-fine versjoner
                  av kjente, internasjonale tribuneslagere. Selv synes jeg det som ble servert
                  i innlegg 5 her i tråden nettopp er et flott eksempel på det siste.

Comment

Versjonen som Dresser kom med har vært diskutert en del, uten at man endte opp med å komme fram til et forslag som var tilstrekkelig bra. Mangla liksom noe i teksten.

Husker ikke detaljene i den som ble diskutert, men det var iallefall "følg med" istedenfor "syng med". Synes ikke vi skal hevde at vi er i slekt med lyn, men det er selvfølgelig en smakssak.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Dresser View Post
                      syng me, syng me, syng me
                      Engas gutter tar nok et trofe

Vi har sex med din mor
                      vi er lyns storebror
                      og vi legger oss al-de-ri ne-e-e-eed

Sunget på pub et par ganger
                      Den var jævelig fet, hvis man synger mye på den får man det på hjernen, har hatt den en stund nå!!

Har veldig lyst til å høre denne på tribunen en gang, selv om det er noen andre lag som kanskje også bruker melodien. Lett sang for mange å bli med på og den kan garantert lage liv også...

Stemmer for denne

Comment

en annen jeg har hørt (fra fyrtegn?)

følg med, følg med følg med!
                        vi er vål'engas tapre armé!

vi er stolte og kry
                        for vi elsker vår by
                        og hater svina fra f-c-lyn!

melodien er fet, men den blir brukt av fler andre i landet - det temaet fortjener en egen tråd.

Comment

Originally posted by -=VIF=- View Post
                          en annen jeg har hørt (fra fyrtegn?)

følg med, følg med følg med!
                          vi er vål'engas tapre armé!

vi er stolte og kry
                          for vi elsker vår by
                          og hater svina fra f-c-lyn!

melodien er fet, men den blir brukt av fler andre i landet - det temaet fortjener en egen tråd.
                          Følg med, følg med, følg med
                          vi er Engas tapre armé

vi er stolte og kry
                          for vi elsker vår by
                          og vi hater svina fra fc lyn

Bare for å være sær.

Uansett så lenge den har blitt brukt av så mange andre.
                          Så stemmer jeg for at melodiforslaget droppes.
                          ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                            Følg med, følg med, følg med
                            vi er Engas tapre armé

vi er stolte og kry
                            for vi elsker vår by
                            og vi hater svina fra fc lyn

Bare for å være sær.

Uansett så lenge den har blitt brukt av så mange andre.
                            Så stemmer jeg for at melodiforslaget droppes.
                            Hadde passet bedre med Vålengas tapre arme..

Melodien har blitt litt oppbrukt etter mitt skjønn, alle mulige lag har brukt forskjellige varianter av den flere år nå..Særlig i England.

Dorian Stefan
                            *****KREPP ARMY*****
                            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Working...
                            X