Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Moasangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moasangen

Skulle gjerne hatt teksten til Moasangen. Noen som kan hjelpe meg ??

http://www.klanen.no/sanger/spillersanger/

Comment

Spørmål vedr. et fjernet innlegg er flyttet hit. -mod.
      mvh

Ogni M

Comment

Jeg får gjøre det enda enklere da...

Hvorfor står noen å synger denne sangen enda Moa helt tydelig har gitt utrykk for at han misliker den sterkt..?
        Det er isåfall nesten å disse gutten..

Lag en ny, uten nokasgreie i..

Comment

Originally posted by Toy S View Post

Hvorfor står noen å synger denne sangen enda Moa helt tydelig har gitt utrykk for at han misliker den sterkt..?

Bare lurer... hvor å når har han sagt at han misliker den??? jeg har aldri fått med meg det.... har vel humor han å??? men jeg skjønner greia

Comment

Jeg er helt enig, selv om det egentlig ikke er nokas-biten som plager meg mest (at moa misliker det vil vel være ganske naturlig). Sang til moa bør være mye enklere, det er en sang som stort sett skal synges etter scoringer. Melodien er helt feil.

Ja til sanger som er litt mer utfordrende enn gjennomsnittet, men ikke til toppscoreren vår.

Comment

melodien kommer aldri til og runge blir bare mumling

Comment

Jeg skjønner jo at folk ikke gidder å være med å synge den siden den rett og slett er døv...

Comment

Hva er din kilde på det? Hvor og når har han gitt "tydelig uttrykk" for misnøye med sangen? Jeg har sett et leserinnlegg i Klansropet som påstår det samme, men også det uten kilde.
                  mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                    Hva er din kilde på det? Hvor og når har han gitt "tydelig uttrykk" for misnøye med sangen? Jeg har sett et leserinnlegg i Klansropet som påstår det samme, men også det uten kilde.
                    I tillegg har han vinket tilbake (riktignok når han har hørt mumlinga), så han kan ikke ha alt for mye mot den.

Dorian Stefan
                    *****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                      I tillegg har han vinket tilbake (riktignok når han har hørt mumlinga), så han kan ikke ha alt for mye mot den.

Dorian Stefan

> Du skjønner sikkert at han gjør det kun for ikke å gjør seg upopulær...!
                      Den som har lagd dette makkverket burde skamme seg..

Comment

Jeg synes sangen er helt grei, men folk rundt meg mener jeg ikke eier moral, så.... Politisk korrekthet er ikke noe moro.

Forøvrig bør vel Moa være fornøyd med at han i det hele tatt har en sang. Mange andre spillere som ikke har det, og sikkert aldri vil få det heller, uansett hvor bra de spiller.

Cyrus - som skyter som en Nokasmann hver gang han spiller Modern Warfare 2 på PS3!

Comment

> Du skjønner sikkert at han gjør det kun for ikke å gjør seg upopulær...!
                          Hva baserer du det på?
                          mvh

Ogni M

Comment

Det vil vel alltid være delte meninger både blant fans og spillere når det gjelder
                            sanger med en tekst som er, skal vi si, litt på kanten. Og den problemstillingen
                            er vi neppe alene om heller.

Som kjent har blant annet Engelskmenn i lang tid blitt inspirert av oss
                            når det gjelder snekring av tribuneslagere
                            To random eksempler på sanger som spillere (ifølge rykter) har et
                            heller ambivalent forhold til ...

Nemanja whoa,
                            Nemanja whoa,
                            He come's from Serbia,
                            He'll f***ing murder ye...

Park, Park wherever you may be,
                            You eat dogs in your country,
                            Could be worse,
                            Could be scouse,
                            Eating rats in the council house...

For å være veldig saklig forstår jeg likevel godt at folk kan reagere på
                            ordet "Nokasmann" (en stund var det vel også Scud-rakett). Hvor vi
                            setter grensene blir nok når alt kommer til alt høyst personlig. Selv synes jeg
                            sangen til Moa likevel passerer hårfint innenfor en slik "grense", hvis man da
                            forstår hva jeg mener. Og i bunn og grunn er jeg veldig fan av tekster som
                            ligger nettopp der.

Comment

Originally posted by Evol View Post
                              For å være veldig saklig forstår jeg likevel godt at folk kan reagere på
                              ordet "Nokasmann" (en stund var det vel også Scud-rakett). Hvor vi
                              setter grensene blir nok når alt kommer til alt høyst personlig. Selv synes jeg
                              sangen til Moa likevel passerer hårfint innenfor en slik "grense", hvis man da
                              forstår hva jeg mener. Og i bunn og grunn er jeg veldig fan av tekster som
                              ligger nettopp der.
                              Egentlig er jeg innhabil i saken, som låtskriver, og i følge Toy skal jeg da altså være ekskludert av Klanen.

Opprinnelig var teksten scud-rakett, men jeg sa på et sangmøte at det var fordi jeg ikke kom på noe bedre der og da, da teksten blei lagi. Husker ikke hvem som kom med forslaget, men det blei endra til Nokasmann av et samla møte, så da skal vel alle som var på det sangmøtet være ekskluderes av Klanen.

Bakgrunnen for melodivalget er følgende: I det Moa kom til Vålerenga blei Thorbjørn Egners "Vesle Hoa" brått og brutalt skrivi ut av alle barnebøker på grunn av ordene "negergutt" og "hottentott". En rein historieforfalskning.

Thorbjørn Egner er født og oppvokst i Normannsgata på Kampen. Plassen som bærer hans navn ligger i så måte bare 50 meter fra Jordal Amfi. Trikkelinja til Vålerenga ga inspirasjon til Kardemommetrikken og det er flere av bygningene man kan kjenne igjen på Kampen og Vålerenga fra den boka. Vålerengens idrætsforening blei forøvrig stifta fem måneder før Egner fyllte 1 år.

At valget falt på denne melodien er derfor langt fra tilfeldig. At låta er ment å provosere er heller langt fra tilfeldig. En sånn låt kan rett og slett ikke være politisk korrekt.

Så da har dere fått bakgrunnen, og jeg melder meg ut av diskusjonen igjen...
                              in Absinthia

Comment

Working...
                              X