Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Moasangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg synes Klanen hele tiden skal være være ved frontlinja og pushe grenser. Konstant! Og som Evol sier, så vil det alltid være forskjellige meninger blant fans. Noen strekker grensa ganske langt, slik jeg liker det, men så har du også de som aldri tørr å bevege seg i gråsoner, og som synes alt er et overtramp. Husker fortsatt godt hun sutrekjerringa som skrev leserinnleg til Aftenposten hvor hun omtrent var i sjokktilstand fordi hun hadde hørt oss synge "øl og vold" og "la han dø". Noen folk tåler absolutt ingenting.

Sjokkert dame

Btw Evol, kopierte du bare inn teksten til de to sangene, eller synes du "fucking" ble et for stygt ord å ha på trykk?

Comment

Originally posted by Cyrus View Post

Btw Evol, kopierte du bare inn teksten til de to sangene, eller synes du "fucking" ble et for stygt ord å ha på trykk?
      Kopierte bare ja. For å få dem gjengitt 100% korrekt. Hvilket da den ene kanskje ikke ble ...
      You're fucking right!

Forøvrig synes jeg ikke eminente tekstforfattere og Torbjørn Egner-fans
      bør ekskluderes fra Klanen. Fucking ever!

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
        Hva baserer du det på?

> Så mange spørsmål du har...

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
          Egentlig er jeg innhabil i saken, som låtskriver, og i følge Toy skal jeg da altså være ekskludert av Klanen.

Opprinnelig var teksten scud-rakett, men jeg sa på et sangmøte at det var fordi jeg ikke kom på noe bedre der og da, da teksten blei lagi. Husker ikke hvem som kom med forslaget, men det blei endra til Nokasmann av et samla møte, så da skal vel alle som var på det sangmøtet være ekskluderes av Klanen.

Bakgrunnen for melodivalget er følgende: I det Moa kom til Vålerenga blei Thorbjørn Egners "Vesle Hoa" brått og brutalt skrivi ut av alle barnebøker på grunn av ordene "negergutt" og "hottentott". En rein historieforfalskning.

Thorbjørn Egner er født og oppvokst i Normannsgata på Kampen. Plassen som bærer hans navn ligger i så måte bare 50 meter fra Jordal Amfi. Trikkelinja til Vålerenga ga inspirasjon til Kardemommetrikken og det er flere av bygningene man kan kjenne igjen på Kampen og Vålerenga fra den boka. Vålerengens idrætsforening blei forøvrig stifta fem måneder før Egner fyllte 1 år.

At valget falt på denne melodien er derfor langt fra tilfeldig. At låta er ment å provosere er heller langt fra tilfeldig. En sånn låt kan rett og slett ikke være politisk korrekt.

Så da har dere fått bakgrunnen, og jeg melder meg ut av diskusjonen igjen...
          Det er helt klart at det er en sang med god bakgrunnshistorie, ingen ræ ræ og vålerenga-relevans - noe vi ikke har vært bortskjemt med i det siste.

Men det hjelper lite når den ikke funker - ikke i scorings/gledes-rus.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
            Egentlig er jeg innhabil i saken, som låtskriver, og i følge Toy skal jeg da altså være ekskludert av Klanen.

Opprinnelig var teksten scud-rakett, men jeg sa på et sangmøte at det var fordi jeg ikke kom på noe bedre der og da, da teksten blei lagi. Husker ikke hvem som kom med forslaget, men det blei endra til Nokasmann av et samla møte, så da skal vel alle som var på det sangmøtet være ekskluderes av Klanen.

Bakgrunnen for melodivalget er følgende: I det Moa kom til Vålerenga blei Thorbjørn Egners "Vesle Hoa" brått og brutalt skrivi ut av alle barnebøker på grunn av ordene "negergutt" og "hottentott". En rein historieforfalskning.

Thorbjørn Egner er født og oppvokst i Normannsgata på Kampen. Plassen som bærer hans navn ligger i så måte bare 50 meter fra Jordal Amfi. Trikkelinja til Vålerenga ga inspirasjon til Kardemommetrikken og det er flere av bygningene man kan kjenne igjen på Kampen og Vålerenga fra den boka. Vålerengens idrætsforening blei forøvrig stifta fem måneder før Egner fyllte 1 år.

At valget falt på denne melodien er derfor langt fra tilfeldig. At låta er ment å provosere er heller langt fra tilfeldig. En sånn låt kan rett og slett ikke være politisk korrekt.

Så da har dere fått bakgrunnen, og jeg melder meg ut av diskusjonen igjen...
            Her var det et par ting jeg ikke var klar over, og liker veldig godt tanken bak sangen. Det eneste som er synd er at det er lite trøkk, og mye mumling. Funker mye bedre når vi bare synger: Moa, Moa, Moa, Moa, Moa....
            --- 228 ---

Comment

Originally posted by Toy S View Post
              > Så mange spørsmål du har...
              ..og siden du ikke kan svare betyr det for meg at du har funnet på dine påstander.
              mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by jonas View Post
                Her var det et par ting jeg ikke var klar over, og liker veldig godt tanken bak sangen. Det eneste som er synd er at det er lite trøkk, og mye mumling. Funker mye bedre når vi bare synger: Moa, Moa, Moa, Moa, Moa....
                La Bojan få ha sangen sin i fred!

Comment

La Bojan få ha sangen sin i fred!
                  Haha...Sang og sang fru Blom
                  --- 228 ---

Comment

Gauling da

Comment

Ny Moa-sang

Forslag til en ny og enkel sang for Moa (uten antydninger til voldsomheter):

Mel: 'Michael row the boat ashore'

Hvem er han som spiller best?
                      Det er Moa
                      Hvem er han som scorer mest?
                      Det er Mo-o-a.

Er affal enkel for dem som kan melodien...

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                        Forslag til en ny og enkel sang for Moa (uten antydninger til voldsomheter):

Mel: 'Michael row the boat ashore'

Hvem er han som spiller best?
                        Det er Moa
                        Hvem er han som scorer mest?
                        Det er Mo-o-a.

Er affal enkel for dem som kan melodien...
                        og kjedelig for di som leser/hører teksten

Comment

Hørtes ut som en tragisk kristen gla'sang, usj. Moa har en kongesang nå, og den lever videre til Moa stikker til utlandet om et år eller to.

Comment

Hørtes ut som en tragisk kristen gla'sang, usj. Moa har en kongesang nå, og den lever videre til Moa stikker til utlandet om et år eller to.

> Kongesang, delte meninger om det gitt...

Men, jeg lurer på hvorfor denne fortsatt skal synges når de beviselig ikke er noe særlig folk med på den, toppen ti - 15 stk gidder å ta del i makkverket, så hvorfor ikke lage en fetere og kortere en, som flere er med på å synge, eller vil være med på å synge...
                            Eller er det så mye prestisje i fra enkelte at dette er umulig å la seg gjennomføre...?

Trodde vi var der for spillerne jeg, og ikke oss selv...
                            Isåfall kan Moa fint få en ny og annen sang nå..

Comment

Har du noe empirisk grunnlag for å si at det er "toppen 10-15" som synger den?

Comment

Jeg står toppen et par meter unna de som synger denne en gang i blandt, og tilogmed der høres det mest mumling, så jeg tipper det ikke er flere som står å synger denne...

Og godt er det, jo færre som hører dette makkværket og blir med jo bedre...
                                Skaff gutten en ny og bedre sang så skal jeg og MANGE flere være med å synge den

Comment

Working...
                                X