Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Moasangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Toy S View Post
    JOg godt er det, jo færre som hører dette makkværket og blir med jo bedre...
    Skaff gutten en ny og bedre sang så skal jeg og MANGE flere være med å synge den
    Så du stiller deg over støtten til laget fordi du ikke liker sangen?
    Trodde vi var her for å støttte, ikke for å kjøre fram egne saker jeg?

Comment

Da har du ikke vært på match i år Børre. Det er mange som synger denne låta og det er litt flere hver gang. "Ett Vål'enga i blått og rødt.." hadde f.eks. like trang fødsel, men er en av de som trøkker mest nå.
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by KjellH View Post
        Så du stiller deg over støtten til laget fordi du ikke liker sangen?
        Trodde vi var her for å støttte, ikke for å kjøre fram egne saker jeg?

> Det er ingen som er med på denne, og det er en grunn til det, den er rett og slett DØV...
        Hvorfor male på noe som ikke fungerer...?
        Hadde gutten fått en annen sang så hadde hele bendit vært med, meg også, garantert

Det er ikke flaut å kassere en sang som ikke fungerer

Comment

Må jo lære teksten.....

Tidligere år så fikk man utdelt lapper med nye sangtekster på.. da sang alle med, noe hakkete i starten, men det kom i løpet av kampen...

Kanskje noe som bør innføres igjen? hadde alle kunnet teksten hadde den omdiskuterte moa-sangen skapt en barnslig og morsom tone på stadion. Da blir det ikke mumling eller folk som nynner med...

Fåtallet kjører buss til kamper, enda færre er med på sangmøter eller skriver sanger.. flertallet kommer til kampstart og kjører selv.. gjør tekstene mer tilgjengelige og folk vil synge med.. så enkelt er det faktisk.
          Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

Originally posted by Toy S View Post
            Det er ikke flaut å kassere en sang som ikke fungerer
            Sanger som ikke fungerer dør av seg selv og trenger ikke kasseres.
            mvh

Ogni M

Comment

Hva er det du kverulerer på? MOA sangen funker helt greit!

Comment

Jeg hadde veldig tro på låta i begynnelsen, men jeg mener vi bare ikke får nok trøkk i den. Føler jeg har ment litt for mye om denne låta allerede.
                Men la meg presisere at det IKKE er teksten sin feil. Det er bare ikke nok !Hurra! i låta. Det er stor forskjell i energi på Bojanropet og moasangen, men bojanropet hører folk helt ned i sandefjord så det føles litt urettferdig å sammenligne. Men siden Moa ble helten vår med bojanropet bak seg så er det lett å tenke at han ikke lenger føler seg trygg på oss fordi vi ikke klarer å legge mer energi i den nye låta.

Dog igjen... Jeg tenker for mye....
                Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Jeg tror den mumlinga som nevnes stort sett skyldes at ikke alle helt
                  kan teksten ennå, og ikke at sangen nødvendigvis er for vanskelig.

Og dessuten. Mange som kan teksten, er vel fremdeles på det stadiet hvor man
                  må konse skikkelig under sangen for å få stokke orda rett (som meg),
                  og dermed får den ikke helt ut potensialet sitt ennå.

Synes derimot sangen har blitt bedre etter hvert på tribunen, og stemmer for å gi den ennå mer tid.
                  Hva gjør man hvis noe er vanskelig? Try harder or give up?

Uansett. Ogni har et viktig poeng. Sanger som ikke fungerer dør av seg selv likevel ...

Comment

Originally posted by Evol View Post
                    Uansett. Ogni har et viktig poeng. Sanger som ikke fungerer dør av seg selv likevel ...
                    I alle andre tilfeller så er det helt greit. Men hva erstatter vi spillersanger med?
                    Eneste vi kan stole på da er impulslåter. (Men igjen er det også de som pleier å bli best.)
                    Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Originally posted by 2rstein View Post
                      og kjedelig for di som leser/hører teksten
                      Er jo hakket flere ord i den enn i Moa, Moa, Moa ('Bojan-ropet')

Men, men - DET funker affal...

Comment

Originally posted by Cyrus View Post
                        Hørtes ut som en tragisk kristen gla'sang, usj. Moa har en kongesang nå, og den lever videre til Moa stikker til utlandet om et år eller to.
                        Er vel samme hva slags bakgrunn en sang/chant/et rop har?

Fx. har 'Jævla bønder'-ropet vårt melodien sin fra 'Halleluja-koret' fra Hãndels 'Messias'...
                        (men 'Michael row...' etc. er kanskje tregere som melodi? tja, tjo...)

Men om vi hadde fått et Vål'enga-rop/sang til å funke bra på fx. en Hare Krishna-chant eller nasjonalsangen til Nord-Korea, why not?

Comment

Var bare det at når jeg leste posten din med akkurat det spesifike melodiforslaget så fikk jeg med gang et bilde i hodet av gla'kristne bedehusunger som holdt hender og sang i vei om eventyr og fanteri.

Enig i at bakgrunnen ikke bør ha noe å si, men som sagt, akkurat det forslaget gir meg slike bilder. Tror forresten Nord-Koreas nasjonalsang er litt i tregeste laget

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                            Sanger som ikke fungerer dør av seg selv og trenger ikke kasseres.
                            Tjaa, ikke nødvendigvis når den stadigvekk blir startet selvom folk rundt åpenbart ikke er så gira. Men halvparten deltar på halv gass, kun fordi "man må jo synge med på det som går", og da blir den aldri borte..
                            IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                              Tjaa, ikke nødvendigvis når den stadigvekk blir startet selvom folk rundt åpenbart ikke er så gira. Men halvparten deltar på halv gass, kun fordi "man må jo synge med på det som går", og da blir den aldri borte..
                              Dølle sanger har blitt borte før, sånn som "Kongeblå".
                              mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                                Dølle sanger har blitt borte før, sånn som "Kongeblå".
                                Joda, de har blitt det, men det er ingen automatikk i det. Og i dette tilfellet så har vel forsangerne våre rimelig god tro på denne Moa sangen, og dermed blir den nok ikke borte med mindre det blir en "offentlig sak" at denne skal skrinlegges.
                                IKAROS

Comment

Working...
                                X