Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Moasangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg håper at folk som mener at ting blir gjort feil å tribunen som f.eks. denna sangen(Som jeg står bak 100%) tar seg tid til å stille på åpne sangmøter som jeg legger ut info om på dette forumet blannt annet, og kommer med sine menninger.
    Det har allerede hvert tre åpne sangmøter og kommer til å bli fler.
    Var blannt annet et møte rett før denna tråden ble posta.

Vi pleier og sammles en liten gjeng før hjemmekamper i parken utefor kjerka, på vertshuset hvis det blir dårlig vær.(Samles fra 13.30 på søndag mot haugesund.)
    På bortekamper som er i nærheten så pleier vi å reise sammla for å komme tidelig på kamp og plassert seg best mulig for å lage en sangkjerne.
    Du kan også komme i kontakt med sanggruppa på mail, sang@klanen.no eller på pm til f.eks. meg, supermann eller andre som har "sanggruppa" under nikket sitt.

Jeg prøver å gi info ut om disse tinga så fort som det lar seg gjøre.

Det er mye lettere og diskutere tribunekultur og hva vi skal gjøre på tribunen på møter, pub eller busstur, enn på et forum.
    Jeg mener ikke at man ikke skal diskutere på forumet, men er greit at man tar en fysisk prat utenom forumet før man begynner med noe.
    ouSV - Enga for de gale!

Comment

Her er et veldig døllt forslag.

"Oh la la la, vi elsker Moooooooa! Han flipper ballen inn i nette ja, for Vål'enga!"
      Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Originally posted by Bingokongen View Post
        Her er et veldig døllt forslag.

"Oh la la la, vi elsker Moooooooa! Han flipper ballen inn i nette ja, for Vål'enga!"
        hahahah! episk.

Comment

Rybak...

Rybak har vel allerede hjulpet oss langt på vei med å lage en skikkelig låt til Moa:

Oooh-Ah
          Han heter Moa
          Han scorer mål for oss
          og gjør oss gla'

(eller noe sånt)

Comment

Originally posted by anderan View Post
            Rybak har vel allerede hjulpet oss langt på vei med å lage en skikkelig låt til Moa:

Oooh-Ah
            Han heter Moa
            Han scorer mål for oss
            og gjør oss gla'

(eller noe sånt)
            Hver gang Rybak speller på fela si, dreper gud en kattunge.

Comment

Originally posted by Bingokongen View Post
              Hver gang Rybak speller på fela si, dreper gud en kattunge.
              Kan så være, jeg har aldri likt katter. Men hver gang Moa scorer tramper vi på en kanarifugl

Comment

Originally posted by anderan View Post
                Kan så være, jeg har aldri likt katter. Men hver gang Moa scorer tramper vi på en kanarifugl
                Jo, men katter spiser kanari de også. Vi må bevare kattene!

Comment

Hva med:

(Melodi: Monty Python - Allways Look On the bright Side of Life)
                  Moa scorer og scoreer igjen
                  *plystre*
                  *plystre*

Hvis plystringen blir for døllt kunne vi alternativt synget: La la, la La la la la la!

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                    Hva med:

(Melodi: Monty Python - Allways Look On the bright Side of Life)
                    *plystre*
                    *plystre*

Hvis plystringen blir for døllt kunne vi alternativt synget: La la, la La la la la la!
                    Eller hva med å bare synge den geniale sangen vi allerede har?

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
                      Eller hva med å bare synge den geniale sangen vi allerede har?
                      Da er jeg én av dem som synes sangen er kvalmende, så jeg støtter ikke låta i det hele tatt.
                      For det første:
                      Hvorfor i helvete må vi blande inn hudfarge og rase inni sangene om egne spillere? Jeg synes det er ihvertfall noe spesielt da vi fronter "Vålerenga Imot Rasisme" og at vi i det hele tatt skal gjøre et stort nummer ut av rasen til en spiller, da faktisk flesteparten av de i våres yngre avdelinger ikke er av "den ariske rase".

Det var jo også litt snakk om at vi skulle blande inn hudfargen til Dawda Leigh, når vi tenkte å lage en sang om han for en stund tilbake, og fy faen så flau jeg ble av å lese forslag til sangtekstene!

Jeg forstår 100% at Moa ikke liker sangen (hvis dette er tilfelle), for en fotballspiller skal bedømmes etter kvaliteter og personlighet og ikke etter utseendet.

For det andre:
                      Skyter som en nokasmann? ja, den passet kanskje bra... men hva med "skyter som en skarpskyter" isteden?
                      Raneren som skøyt drepte faktisk en politimann... og det ser jeg heller på som en tragedie enn noe å spøke med i en hyllende tribunesang!

Comment

Here we go again...

Skal vi ta denne tåpelig runden enda en gang?

Moa har en sang og den blir værende, face it. Liker man den ikke så får man gjøre som han FFK-supporteren det linkes til i "Noe å lære om supporterkultur?"-tråden på FFF, nemlig å gå med sippeleppe...

Comment

Originally posted by Cyrus View Post
                          Skal vi ta denne tåpelig runden enda en gang?

Moa har en sang og den blir værende, face it. Liker man den ikke så får man gjøre som han FFK-supporteren det linkes til i "Noe å lære om supporterkultur?"-tråden på FFF, nemlig å gå med sippeleppe...
                          Så vi må tie stille fordi DU sier det?
                          Da låta hverken er lett å synge på allsang eller skaper god stemning, ser jeg ingen grunn til å fortsette å synge den!

Jeg foreslår at vi lager en ny sang (så utrolig vanskelig kan det vel ikke være?) eller BARE synger "Moa-Moa-MoaMoaMoa".

Comment

Nå håper jeg at vi kan legge debatten om Moa sin sang på hylla, da vi ser en dansende Moa når sangen blir sunget etter kampen.

http://www.klanen.no/sanger/det_er_goey_paa_landet

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                              Da er jeg én av dem som synes sangen er kvalmende, så jeg støtter ikke låta i det hele tatt.
                              For det første:
                              Hvorfor i helvete må vi blande inn hudfarge og rase inni sangene om egne spillere? Jeg synes det er ihvertfall noe spesielt da vi fronter "Vålerenga Imot Rasisme" og at vi i det hele tatt skal gjøre et stort nummer ut av rasen til en spiller, da faktisk flesteparten av de i våres yngre avdelinger ikke er av "den ariske rase".
                              Hvor i Moas sang blir det gjort et poeng av "rase" (i anførselstegn, fordi begrepet er utgått på dato) eller hudfarge?
                              mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                                Hvor i Moas sang blir det gjort et poeng av "rase" (i anførselstegn, fordi begrepet er utgått på dato) eller hudfarge?
                                Det håper jeg også å få et svar på.

LD.
                                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Working...
                                X