Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Moasangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Når Moa mot odd vifter med fingerne som om de var pistoler når vi synger sangen hans etterkamp og gir oss tommlen opp, da kan vi ihvertfal legge diskusjonen død om han liker sangen eller ikke.

Endelig så trøkka sangen skikkelig på stadioen sist hjemme.
    Håper alle de som har motarbeida denna sangen siden start en, fordi de mente at den alderi kom til å bli no bra på tribunen går i seg sjøl.
    Kanksje neste neste gang man kommer opp med et litt utfordrene sang, så kan man prøve ut sangen, istedet for å boikotte sangen med en gang som mange gjorde med Moasangen i starten.

At vi har kul en melodi som spillersang som ingen andre har hatt før oss, og en humoristisk tekst som er helt på grensa, synes jeg bare er helt konge.
    Det viser styrke på supporterfronten, og skiller oss ut fra bønda.
    ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
      Det håper jeg også å få et svar på.

LD.
      Ja, det må du nesten svare på, for nå har jeg sitti å syngi gjennom sangen noen ganger uten å skjønne hva du mener. Hvis ikke "Oslo-gutt" er litt rasistisk, da...

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
        Når Moa mot odd vifter med fingerne som om de var pistoler når vi synger sangen hans etterkamp og gir oss tommlen opp, da kan vi ihvertfal legge diskusjonen død om han liker sangen eller ikke.

Endelig så trøkka sangen skikkelig på stadioen sist hjemme.
        Håper alle de som har motarbeida denna sangen siden start en, fordi de mente at den alderi kom til å bli no bra på tribunen går i seg sjøl.
        Kanksje neste neste gang man kommer opp med et litt utfordrene sang, så kan man prøve ut sangen, istedet for å boikotte sangen med en gang som mange gjorde med Moasangen i starten.

At vi har kul en melodi som spillersang som ingen andre har hatt før oss, og en humoristisk tekst som er helt på grensa, synes jeg bare er helt konge.
        Det viser styrke på supporterfronten, og skiller oss ut fra bønda.
        Jeg kjenner ikke til denne diskusjonen, men synes ikke at den fungerer... Jeg tror at man synes den fungerer kjempebra hvis man står i klyngen den synges, mens på vestbredden og resten av banen blir den litt flau... Er den rett og slett for vanskelig?
        Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Originally posted by Bohem1 View Post
          Jeg kjenner ikke til denne diskusjonen, men synes ikke at den fungerer... Jeg tror at man synes den fungerer kjempebra hvis man står i klyngen den synges, mens på vestbredden og resten av banen blir den litt flau... Er den rett og slett for vanskelig?
          Hvis du har vært på de to siste kampene (Odd borte, xxx hjemme), så har denne blitt sunget med mye høyere trøkk enn tidligere. Både etter kampen i Skien og etter kampen på lørdag, så hørte i allefall Moa sangen tydelig, da han danser med begge gangene.

Komplisert tekst ja, men stadig flere lærer seg den, stadig flere henger seg på, og fortsetter Moa å bøtte inn mål kommer det til å fortsette utviklinga.

Denne sangen er kommet for å bli. Så boikott og ødelegg stemninga eller bli med å bidra og hev stemninga! Enkelt valg ikkesant?

Comment

Originally posted by kaputt View Post
            Ja, det må du nesten svare på, for nå har jeg sitti å syngi gjennom sangen noen ganger uten å skjønne hva du mener. Hvis ikke "Oslo-gutt" er litt rasistisk, da...
            Ingenting av teksten i låta er rasistisk, men melodien er fra Thorbjørn Egners's låt "Vesle Hoa" som handler om en liten "negergutt". Det at vi bruker akkurat den melodien som kun forbindes med negativitet er ikke jeg glad for!

Og om Thorbjørn Egner bodde på kampen eller en hovedpersonen i sangen hadde nesten likt navn, er vel egentlig et fett? Kun tilfeldigheter, ikke noen vits å lage sang ut av det uansett...

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
              Ingenting av teksten i låta er rasistisk, men melodien er fra Thorbjørn Egners's låt "Hottentott" som handler om en liten "negergutt". Det at vi bruker akkurat den melodien som kun forbindes med negativitet er ikke jeg glad for!

Og om Thorbjørn Egner bodde på kampen eller en hovedpersonen i sangen hadde nesten likt navn, er vel egentlig et fett? Kun tilfeldigheter, ikke noen vits å lage sang ut av det uansett...
              Herre jesus...
              *****KREPP ARMY*****
              DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
              Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Ingenting av teksten i låta er rasistisk, men melodien er fra Thorbjørn Egners's låt "Vesle Hoa" som handler om en liten "negergutt". Det at vi bruker akkurat den melodien som kun forbindes med negativitet er ikke jeg glad for!

Så bra at vi har gitt den gammelrasistiske melodien et finere og ikke-rasistisk innhold, da....

Comment

Haha, min humor!
                  For du mener ikke det her seriøst?

Comment

Vi er vel rimelig rightwing nasjonalistiske også da, siden vi bruker melodien fra «Norge i rødt, hvitt og blått»..

LD.
                    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by Bohem1 View Post
                      Fungerte veldig bra borte i skien og hjemme mot xxx.
                      Det har tatt langt tid desverre, mye pågrunn av at folk her boikotta den til tider.
                      At den er en mye vanskeligere sang en de fleste andre vi har skal jeg være enig i, men hvis vi skal utvikle oss som supportere, så må vi gi oss noen utfordringer av og til.
                      ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                        Fungerte veldig bra borte i skien og hjemme mot xxx.
                        Det har tatt langt tid desverre, mye pågrunn av at folk her boikotta den til tider.
                        At den er en mye vanskeligere sang en de fleste andre vi har skal jeg være enig i, men hvis vi skal utvikle oss som supportere, så må vi gi oss noen utfordringer av og til.
                        Enig. Og at noen faktisk klarer å lire av seg at vi ikke skal bruke melodien, fordi det er rasistisk er helt utrolig!

Noen ganger virker det som folk sitter på stadion og surrer seg inn i sin egen lille verden av tanker istedet for å følge med på kampen, og slipper alt løs her på forumet...
                        IKAROS

Comment

Nå har jo Aleksander Rybak laget en låt om sin kjære Moa også, hva med å stjele refrengmelodien og få noe kult ut av den?

http://www.youtube.com/watch?v=o4sfh2u8cgU
                          Refrenget går sånn her:
                          Singing Oah
                          I love you Moa
                          Youre way too young for me
                          But I dont mind
                          Dont say maybe
                          Just be my lady
                          No need to hesitate
                          Cause youll be fine

Men hva med å gjøre den om til:
                          Se på Moa
                          Vi elsker Moa
                          Han er på Vål'enga
                          Og scorer måla

Se på Moa
                          Vi elsker Moa
                          Han er på Vål'enga
                          Og scorer måla

Comment

Herrrejesus kan du ikke legge ballen død, EngaForAlltid.
                            Negergutten Hoa, negerboller, black boy, TinTin og elefanten Babar.
                            Stikk høl på den jævla fantasibobla du lever i, brenn de byråkratiske dokumentene og kall en spade en spade.
                            Jeg veit ikke om du har vært i afrika, tviler iallefall på at du har vært der på Torbjørn Egners tid (og vær så snill, ikke noe bs om at "tidene har forandret seg").
                            Barnebøker blir forbudt pga at en eller annen sart sjel tror/føler/mener at noen kan bli støtt/fornærmet/diskriminert.

Med sånn innstilling som du, og et par politiske partier har, går det ad dundas med samfunnet.
                            Takhøyde og selvironi er snart forbudt.

Comment

Uff... Hver gang den reklamen for albumet hans med den melodien kommer på TV, så må jeg fine mute-knappen ASAP, eller skifte kanal.

Enig med RonnyLaRock her, kan du ikke bare la det ligge? Du må gjerne lage din egen Moa-sang som du kan synge ved frokostborddet og i dusjen hjemme, bare du hever din røst når den ordentlige sangen hans runger over Ullevaal etter nok en scoring.

Comment

Om noen lager en Moa-sang av den dere vattpinnenesoddnisseklovndusten Rybak saksøker jeg den som laget den! Moasangen funker da fett!

På (xxx)-matchen stod han jo å hoppa i takt med melodien og gliste som faen...
                                Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                                [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
                                X