Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mitt Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mitt Vålerenga

Jeg har et forslag om at vi burde ha teksten til denne sangen på storskjerm, synes det blir litt mye mumling.
    Ikaros Oslo

Jeg har et forslag om at vi dropper hele sangen. Den er pinlig.
    Burde heller hatt 'Vi er alle fra Vål'enga' i sin helhet. For å gire opp gutta og publikum. Mitt Vålerenga er bare søvndyssende.

Comment

Originally posted by hbrx View Post
      Jeg har et forslag om at vi dropper hele sangen. Den er pinlig.
      Burde heller hatt 'Vi er alle fra Vål'enga' i sin helhet. For å gire opp gutta og publikum. Mitt Vålerenga er bare søvndyssende.
      Jeg er litt enig i det der. Mer ROCK mindre sovemedisin.
      Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Jeg er litt enig med alle...

Jeg synes Mitt Vålerenga er en langt mer passende "klubbhymne" enn den elendige kirkesangen. Så egentlig kunne vi droppa Kjerka og kjørt mitt Vålerenga før kampen, syns jeg. Vålerenga Kjerke er en platt, gørrete og fullstendig utpult sang.

Sånn rent praktisk tror jeg det blir vanskelig med "teksting" av denne. Sangen går slik at annenomgang starter omtrent midt i. Norges Fascistdiktaturfotballforbund (NFF) har garantert vanntette reguleringer til bruk av storskjermer. Det er jo knapt man får synge klubbhymner (Branns Ustemten og Kjerka som eksempler).
        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Og jeg er uenig med dere alle, bortsett han som vil ha teksten på storskjerm.

Mitt Vålerenga er en vakker låt som lager en spesiell stemning ingen andre har. La nå alt som er vakkert få være i fred. "Vi er alle fra Vålerenga" er et eneste stort leven.

Comment

Jeg har ønska "Mitt Vålerenga" vekk i flere år. En pinlig suppete affære. Vi skulle hatt noe skikkelig punk eller rock istedenfor og vi har nok av fete låter og ta av. Vi er alle fra Vålerenga er nok litt dumt i sin helhet, da dette er en raplåt. Tror de fleste hadde slite med å matche flowen til Aslak og Elling
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
              Jeg er litt enig med alle...

Jeg synes Mitt Vålerenga er en langt mer passende "klubbhymne" enn den elendige kirkesangen. Så egentlig kunne vi droppa Kjerka og kjørt mitt Vålerenga før kampen, syns jeg. Vålerenga Kjerke er en platt, gørrete og fullstendig utpult sang.
              Hæh? Her banner du i kjerka - bokstavelig talt!
              Ikke ferdig avrusa, eller?

Litt mer saklig:
              Mht. "Kjerka" tror jeg ikke du har mange med deg. Den handler om kjærligheta til Vålerenga som sted, den handler om røttene våre, den er 'MER ENN FOTBALL', OG: Den FUNKER!

'Mitt Vålerenga' etter pausen er helt ok for meg - grei "historie-undervisning". Er ikke rock og stemningsdriver, nei. Men stemninga kommer jo gjerne bare pga. av at kampen settes i gang igjen

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                Men stemninga kommer jo gjerne bare pga. av at kampen settes i gang igjen
                ...det er jo det den ikke gjør. Største downperioden på tribunen er første kvarteret etter pause.

Comment

Originally posted by hbrx View Post
                  ...det er jo det den ikke gjør. Største downperioden på tribunen er første kvarteret etter pause.
                  Sant? Er folk enige?

No vart eg i tvil her...

Hvis det er sant, bør vil vurdere å bytte ut 'Mitt Vålerenga' Men hvordan SPILLER gutta første kvarteret e. pausa? (mål for og imot?) Noen som har statistikk på det?

EN ting jeg affal liker ved 'Mitt Vålerenga', er linja:
                  'Du speller for flere enn bare deg sjæl
                  - når du er i Enga'

Den kommer som regel ETTER at 2,omgang er starta og for meg virker det som om den er ment som en påminnelse til spillerne om å blø for drakta, laget, tilskuerne, alt og alle... Bra timing etter min mening...

Comment

Eg misliker "Mitt Vålerenga" sterkt, hadde sett meir pris på variasjon i vålerengamusikken i pausen.

Comment

Det holder med én hymne. Kutt ut Mitt Vålerenga, og varier heller litt på å spille forskjellig Vålerenga relatert musikk.

Når det er sagt er det kanskje på tide med en debatt rundt kjerka også? Den har tapt seg veldig de siste par sesongene, og det virker som at folk er lei og ikke bryr seg med å trøkke til. Hva kan vi gjøre for å snu denne trenden? Eller skal vi kutte den ut?

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                        Jeg har ønska "Mitt Vålerenga" vekk i flere år. En pinlig suppete affære. Vi skulle hatt noe skikkelig punk eller rock istedenfor og vi har nok av fete låter og ta av. Vi er alle fra Vålerenga er nok litt dumt i sin helhet, da dette er en raplåt. Tror de fleste hadde slite med å matche flowen til Aslak og Elling
                        OT, men "Vi er alle fra Vålerenga" på Rammstein beat er kanskje noe av det jævligste som er blitt produsert i Enga sammenheng. Ellers er vel låta helt ok når det gjelder rappinga.

Helt på trynet at vi har det som rop i tillegg. Greit vi skal være originale men seriøst...
                        Vålerenga Supporters

Comment

Originally posted by Magnus View Post
                          Eg misliker "Mitt Vålerenga" sterkt, hadde sett meir pris på variasjon i vålerengamusikken i pausen.
                          Jeg synes Mitt Vålerenga er en skikelig drittlåt og reiser meg ytterst sjelden under den. Pinlig, tam og klisjetekst. Kunne egentlig tenkt meg stillhet i pausa. Og et par supportere som forsøker å score fra midtsirkelen eller noe i den duren maks.

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                            Hæh? Her banner du i kjerka - bokstavelig talt!
                            Ikke ferdig avrusa, eller?

Litt mer saklig:
                            Mht. "Kjerka" tror jeg ikke du har mange med deg. Den handler om kjærligheta til Vålerenga som sted, den handler om røttene våre, den er 'MER ENN FOTBALL', OG: Den FUNKER!
                            Jeg skulle gjerne likt å visst hvor mange på tribunen som egentlig har et forhold til Vålerenga Kirke. Jeg TROR at for veldig mange, så er det bare en sang de er med å synger fordi det har blitt en tradisjon å synge den før kamp. That's it... Jeg kan ta feil, men kan jo også hende du kanskje står omringet av folk som virkelig har et forhold til kjerka, og derfor farges litt i ditt syn på saken, hva vet jeg...?

Når det gjelder Mitt Vålerenga, så liker jeg den ikke av den enkle grunn at jeg synes valg av melodi er helt på trynet. Den melodien var sikkert populær når sangen ble laget, men uansett. Toppet seg jo når han fra Kelly Family var på besøk for å leke Allsang på Grensen på Ullevaal.

Comment

"Mitt Vålerenga" inneholder en grov skrivefeil. Noen som vet hvilken ?

Comment

Working...
                              X