Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningen på tribunen i vårsesongen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Erlink View Post
    Jeg er helt tilhenger av det jeg også, men jeg ønsker faktisk å få med meg en corner f.eks. Det kan jeg også kombinere med å flagge i 90 min, men da er det værre med han bak meg.

En mellomting er nok greit.
    Slutt a.. corner blir da aldri mål...
    IKAROS

Comment

Synes det er sjelden våre cornere kommer forbi første stolpe, så enig med superman der

Comment

Originally posted by Cyrus View Post
        Synes det er sjelden våre cornere kommer forbi første stolpe, så enig med superman der
        Vi scora to mål på corner sist kamp
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Vi scora to mål på corner sist kamp
          Tre faktisk, men hvem teller?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
            Tre faktisk, men hvem teller?
            Du....

Dorian Stefan,
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Vel, til mitt forsvar så var jeg ikke på den kampen, pga. siste innspurt med en bacheloroppgave. Men at jeg da tar feil er jo bare bra! Men er vel mest Fellah som har slått cornere for oss hittil i sesongen, og ikke Bojan som mot Haugesund, og da synes jeg det er sjelden de går forbi første stolpe.

Comment

Jeg er helt tilhenger av det jeg også, men jeg ønsker faktisk å få med meg en corner f.eks. Det kan jeg også kombinere med å flagge i 90 min, men da er det værre med han bak meg.

En mellomting er nok greit.
                Enig i den, det er kult med flagg. Men jeg vil jo gjerne få med meg kampen også.
                Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

Originally posted by garcia View Post
                  Helt enig. Vi må få til noe slikt.

Flere av forsangerne må snu seg rundt, vise til at noe er på gang, heve armene og få med alle som står rundt dem.
                  Samme hvor høyt vi noen gang kommer til å hevde oss sangmessig, blir vi aldri støre, om vi bare står stille. Husk at det sangmessige også innebærer at man gjør noe mer. Man får stryk på videregående om man står å synger med henda i lomma. Jeg stemmer for flere "innititivtakere" rundt om på tribunen som får med seg flere og flere. Vi må ikke gi oss før en sang har nådd toppen, og vi må legge mer vekt på flagging, hopping og visualisering..

Det er absolutt en god idè at forsangerne snur seg, for å vise at noe er på gang. Problemet er bare at de som ofte drar igang sangene på 228 står helt øverst på midten, snur dem seg, så ser dem bare de par bakerste radene.

Hadde den kjernen som ofte står nesten helt bakerst, stått lengre ned på 228, så hadde langt flere sett hva som var på gang.

Sånn det funker i dag, så starter sangen helt bakerst på feltet, og brer seg nedover. Det funker jo, men jeg tror det hadde gått mye raskere dersom sangene ble startet litt lengre ned på tribunen, ved at de som drar igang snur seg mot klanen, strekker henda i været og ser folk i øya.

Dette er ikke et forslag, men en sammenligning; Du ser ofte andre lags sine supportere, Rbk og Lsk blant annet, har noen, iallfall en, supporter som står helt forran på tribunen med megafon, skriker opp mot tribunen for å dra i gang sanger. Det ser ut til å funke greit for dem. Til sammenligning starter altså klanen de fleste sangene helt bakerst på tribunen.

Og ja, folk føler seg nok iblant litt utenfor så lenge man ikke står helt i midten på 228, står man litt på siden, ved trappa eller nabofeltet, å prøver å dra i gang en sang, så blir det nesten konsekvent startet en annen sang av de litt lengre opp

Jeg vet ikke, men har vi noen utpekte forsangere? Jeg ser jo ofte at det er en del av gutta fra sanggruppa som står litt lenger opp på tribunen som starter dem. Sånn som det er nå, så venter "alle", på at noen der skal dra i gang en sang. Og jeg tror mange(av de som står litt på siden, eller andre felt) tenker "kan jeg dra i gang nå? eller blir det helt feil?, jeg får heller vente til de vanlige forsangerne gjør det.."..

Det er mulig det bare er jeg som er uviten, men jeg er sikkert ikke alene, hvem er forsanger? og hvem har "lov" til å leke forsanger?
                  Hadde vi gjort dette enda tydeligere, ved at en kjerne på 8-10(eller fler), klart og tydelig står litt lengre ned på feltet, snur seg mot klanen å gir full gass i oppstarten på en sang. Så tror jeg det kunne gitt utrolig rask respons hos resten. Så fort alle er med på notene, kan forsangerne snu seg mot banen igjen, og starte med hoppende og flaggende iver(hvis folk tåler litt flagg, yes!)

sånn som det er nå, så blir de supporterne som er mest ivrige litt bortgjemt når de står helt øverst, og det er ikke så mange som ser dem, få dem litt frem, så de kan gå forran som eksempler!

Dette er bare tanker om mulig løsninger til forbedring, syns forøvrig vi har hatt bra nivå hittil iår! er en fryd å dra på kamp når enga spiller så flott, og klanen synger med!

Comment

kan ikke folk som har veldig lyst til og starte sanger stelle seg bakerst på 228 med 4-10 kamerater som følger dem,selv jeg klarer og starte sanger da.Hvorfor må man på død og liv starte dem fra utkanten av der hvor syngefolka står?Hvis en på venstre side starter og en på høyre side starter går det 2 sanger samtidig.Er du enig?Noen ganger har det vært sånn at 3 sanger går samtidig fordi 3 som har veldig lyst til og starte gjør det.Vi bør ha en viss struktur ellers blir det kaos.Nå er det mange bra forsangere som gjør det bra(synes jeg)Kan godt være fler,men sangene bør startes i riktig toneleie og kraftfullt.

Comment

Originally posted by Johannes View Post
                      kan ikke folk som har veldig lyst til og starte sanger stelle seg bakerst på 228 med 4-10 kamerater som følger dem,selv jeg klarer og starte sanger da.Hvorfor må man på død og liv starte dem fra utkanten av der hvor syngefolka står?Hvis en på venstre side starter og en på høyre side starter går det 2 sanger samtidig.Er du enig?Noen ganger har det vært sånn at 3 sanger går samtidig fordi 3 som har veldig lyst til og starte gjør det.Vi bør ha en viss struktur ellers blir det kaos.Nå er det mange bra forsangere som gjør det bra(synes jeg)Kan godt være fler,men sangene bør startes i riktig toneleie og kraftfullt.
                      selvfølgelig er jeg enig i at det tar seg veldig dårlig ut når 3 stk starter en sang samtidig..

Det er derfor vi kanskje kan gjøre det mer tydelig at vi har et sangsentrum, og det er der sangen skal starte... Sånn som det er nå, kan dette virke litt ymse for folk. Jeg forstår gått at ikke alle forstår hvem, når og hvor! Det kan bedres med netopp det du sier, en viss struktur=)

Men om det er lurest å starte opp helt bakerst, , det vet jeg ikke om jeg er helt enig i, iallfall ikke før vi har forsøkt med å starte opp litt lengre ned. Det er vel verdt forsøket?

Hvis det da er sånn, at det kun er kjernen på 228 som skal dra i gang sanger, så må denne "rollen" bevisstgjøres, mitt største ønske er jo at lokomotivfeltet aldri slutter å synge, når en sang daler nedover, så dras en ny igang.. Noen ganger blir det noen minutter stillhet, og da merker man ofte at folk står litt å tripper "når kommer neste sang?!", OG da starter noen på kanten kanskje opp.
                      Hvis det da bare er kjernen som skal dra i gang, så må de gjøre det, hele tiden..

Comment

[QUOTE=
                        Men om det er lurest å starte opp helt bakerst, , det vet jeg ikke om jeg er helt enig i, iallfall ikke før vi har forsøkt med å starte opp litt lengre ned. Det er vel verdt forsøket?[/QUOTE]

"Unge enga" sto vell nederst en stund og startet en del sanger..

Comment

ser poenget ditt,du vil ha capo som ikke er en tradisjonell klansgreie,jeg tror det er mange av de "gamle" stemningskaperne som ikke finner seg i capo,heller ikke mange som kan bekle denne rollen tror jeg.Jeg synes også det funker bra som det er nå,tror det heller må jobbes med og få alle til og synge,jeg tror bare ca 50% av 228 synger på de fleste sanger.Jeg tro ikke capo retter på dette,men info om hvofor man står på akkurat dette feltet er kanskje bedre.

Comment

Den infoen har man vel prøvd å få gjennom nok ganger nå, har man ikke? Visse folk vil bare ikke få det med seg...

Comment

enig i dette,folk tror dem synger når dem står og mumler,jeg er for tortur jeg

Comment

Working...
                              X