Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Står du stille...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Står du stille...

...så kan du regne med å få noen flyvende personer i nakken når som helst!

Hva skjer egentlig under denne sangen?
    Det startet med at alle hoppet, så gikk over til at man hoppet litt rundt, byttet plasser, og litt småknuffing.

De siste kampene har det vært totalt kaos, folk tryner nedover tribunen, får folk over seg, tryner inn i bølgebryterne osv osv.

Går det ann å kontrollere dette LITT? Greit at det ser fett ut med litt kaos, men når det går utover synginga, ettersom folk blir mer opptatt av å enten dytte alle rundt seg eller å unngå å bli dytta nedover tribunen så har det kanskje gått litt langt? Skal også være unødvendig at folk går å setter seg på 229 etter denne sangen, ettersom de blir "skada" på en eller annen måte?

Enig at 228 skal være kaos felt, men det skal ikke være helsefarlig heller?
    IKAROS

enig.. stod ganske nærme der det hele starta og tåler en trøkk... men når det kommer folk fra 3 rader opp og langt bort løpende for å være med på knuffinga, og baner vei bortover når man står helt uforbredt kan man kanskje gå i seg selv og roe seg til man kommer fram til kaoset.

Comment

Jeg satt på hafslund mot xxx for første gang på 4-5 år og det var folk foran meg der også som gjorde det samme. Heldighvis hadde de god avstand til folk ved siden av

Comment

synes det er fett jeg ! synes alle burde gjøre det !
        Syng Høyt, Syng Stolt, Syng Vålerenga Til Du Dør!

Comment

Originally posted by toni View Post
          synes det er fett jeg ! synes alle burde gjøre det !
          Folk synes det er fett å være russ, også. Men bare en kort periode i livet.

LD.
          Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by superman View Post
            ...så kan du regne med å få noen flyvende personer i nakken når som helst!

Hva skjer egentlig under denne sangen?
            Det startet med at alle hoppet, så gikk over til at man hoppet litt rundt, byttet plasser, og litt småknuffing.

De siste kampene har det vært totalt kaos, folk tryner nedover tribunen, får folk over seg, tryner inn i bølgebryterne osv osv.

Går det ann å kontrollere dette LITT? Greit at det ser fett ut med litt kaos, men når det går utover synginga, ettersom folk blir mer opptatt av å enten dytte alle rundt seg eller å unngå å bli dytta nedover tribunen så har det kanskje gått litt langt? Skal også være unødvendig at folk går å setter seg på 229 etter denne sangen, ettersom de blir "skada" på en eller annen måte?

Enig at 228 skal være kaos felt, men det skal ikke være helsefarlig heller?
            Etter å ha lært denna sangen av noen kammerater på fylla etter kamp, så dro jeg og dikern denna igang på kamp mot Molde borte.
            Da var det en dulte- og kaossang, noe den har vært hele tia.
            Som en ren bare hoppesang(rett opp og ned) starta den aldri som.

I det siste har folk kanskje vært litt ekstra slappe med dultinga, kanskje det har vært liten plass å bevege seg på?
            Men i går så hadde vi ihvertfal mer enn nok av plass, og når Vålerenga speller sånn som de gjør om dagen, er det vel ikke så rart at folk tar litt ekstra av.

Når det er sagt, så kan det av og til bli for mye av det gode.
            ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post

Når det er sagt, så kan det av og til bli for mye av det gode.
              Ja, jeg tror det

Når du ser folk tar tak i andres genser-jakker-trøyer og river dem avgårde, så syns jeg det har gått litt over streken.

Er enig at det ser bra ut at folk hopper litt rundt omkring, i hverandre osv, ikke bare rett opp og ned. Men man må kunne skille mellom litt kaos og om-å-gjøre-å-rive-ned-flest-mulig-folk.

Sto ved siden av en kar jeg ikke kjenner mot xxx, og han var ivrig stort sett hele kampen. Men når denne sangen ble starta, og han fikk 100kg moppen flyvende over seg (så ikke ut som de kjente hverandre på noen måte), så ble han rimelig missfornøyd. Og jeg kan godt skjønne at det går uttover humøret i en liten periode. Noe som igjen går uttover stemninga..
              IKAROS

Comment

Det er en hoppe-dytte-sang, men det går an å ikke aktivt prøve å skade andre supportere selv om man dytter til dem
                Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Jepp. Mot Lillestrøm så var det noen litt yngre folk som dytta litt på hverandre og til slutt på en litt eldre mann (50-60 år.) Var ikke langt unna før jeg smalt til han ene der! Greit nok at vi små knuffer litt, men hvis det går utover litt eldre folk så kan man gi faen.

Comment

Originally posted by Onnis View Post
                    Jepp. Mot Lillestrøm så var det noen litt yngre folk som dytta litt på hverandre og til slutt på en litt eldre mann (50-60 år.) Var ikke langt unna før jeg smalt til han ene der! Greit nok at vi små knuffer litt, men hvis det går utover litt eldre folk så kan man gi faen.
                    Ung eller gammel, jeg synes det er unødvendig å dytte rundt på andre folk som ikke er med på det selv. Man skal kunne være med på denne sangen uten å måtte fokusere på å holde seg på beina.

selv ung, 18
                    syng deg hes for Vål´enga

Comment

Originally posted by langbein View Post
                      Ung eller gammel, jeg synes det er unødvendig å dytte rundt på andre folk som ikke er med på det selv. Man skal kunne være med på denne sangen uten å måtte fokusere på å holde seg på beina.

selv ung, 18
                      Står man på 228 så bør man tåle og bli litt dytta rundt av og til.

Men det er lov å vise hensyn også, er liten vits og værra drittsekk
                      mot medsupporterne rundt deg hele tia.
                      ouSV - Enga for de gale!

Comment

Dette er bare tull. Hva er vitsen med å dytte folk rundt? Hva er kult med det? Ser det bra ut på avstand? Skjønner rett og slett ikke poenget. Jeg er veldig opptatt av tribunelivet i klanen, men det å dytte folk rundt blir bare latterlig. Dytter du til feil mann, ender det fort opp med en slåsskamp.

Comment

Originally posted by vif-cb View Post
                          Dette er bare tull. Hva er vitsen med å dytte folk rundt? Hva er kult med det? Ser det bra ut på avstand? Skjønner rett og slett ikke poenget. Jeg er veldig opptatt av tribunelivet i klanen, men det å dytte folk rundt blir bare latterlig. Dytter du til feil mann, ender det fort opp med en slåsskamp.
                          Fordi det utløser endorfiner og gjør deg enda mer glad enn du allerede var

http://www.sinnetshelse.no/artikler/endorfiner.htm
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                            Fordi det utløser endorfiner og gjør deg enda mer glad enn du allerede var

http://www.sinnetshelse.no/artikler/endorfiner.htm
                            Hehe, jeg kan ikke akkurat si at jeg blir så veldig glad når folk dytter meg.

Men jeg ser heller ikke poenget å dytte. Som en her nevner ser det så veldig bra ut på avstand? Det går vell også ut over synginga. Folk bruker mindre trykk på å synge for å konsentrere seg om å dytte sidemannen.

Comment

Hvis jeg forstår det riktig, er noe som dette målet, og det er uten en tvil helt rått. Men se på hvordan den enkelte IKKE knuffer/dytter til sidemannen. Kanskje litt feil fokus med "slamdance" på tribunen?
                              mvh

Ogni M

Comment

Working...
                              X