Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Litt irritasjon, litt savn og noe gjenhørsglede

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt irritasjon, litt savn og noe gjenhørsglede

Noen betraktninger over tribunelivet, uten noen som helst intensjon om å være surmaga:

Irritasjon 1: At 'halve tribunen' senker skjerfet under gitarsoloen på Vålerenga Kjerke. Javisst er det slitsomt å statisk holde strak arm gjennom hele sangen, men det ser så slapt ut når teppet av skjerf får mange hull i seg.

Irritasjon 2: "VI (*med klapp*) er Vål'enga..."-ropet, som vel ble tatt opp etter Paok-kampen (skryt til dem som umiddelbart adopterte denne!), ser definitivt kulest ut med armene i full strekk ut til siden (slik som Paokfansen) i stedet for halvslappe armer over hodet/ foran seg.

Savn 1: Når tilskuertallet leses opp så savner jeg (sentimental som jeg er) ropet hvor vi tar opp de siste sifrene og synger "xx bønder". Jeg synes det var et fint varemerke for oss.

Savn 2 (ispedd noe gjenhørsglede): 'Vi er Gaza/ Bredden'. Denne er heldigvis ikke helt borte, men jeg har så sansen for den at jeg gjerne kunne sunget den oftere.

Gjenhørsglede 1: Etter litt fravær har man den siste tiden gjenopptatt nøkkelknippe og 'bønda skjønner ingenting'. Hurra! Husker ennå fra min tid på nøytral tribune hvordan jeg ble forbauset over hvor MYE LYD noen skarve nøkkelknipper kunne lage ut over en hel stadion.

Gjenhørsglede 2: Ennå kan man høre gjøken på en og annen kamp. Det gjør meg også glad, ikke bare for vårfornemmelsen sangen gir meg, men rett og slett fordi jeg syns det er veldig morro å klappe på lårene.

Ellers: Stor skryt til kreativ sanggruppe. Mye bra som stadig dukker opp! Og takk for ståtribune.

sakn 1 deler eg ikkje. På CLS i går ropte folk "78 bønder" til eit fullsett stadion. det var max 1000 engasupportarar der. Mao var det altså over 9000 ikkjebønder med AaFK-sympati der...

Comment

Originally posted by Magnus View Post
      sakn 1 deler eg ikkje. På CLS i går ropte folk "78 bønder" til eit fullsett stadion. det var max 1000 engasupportarar der. Mao var det altså over 9000 ikkjebønder med AaFK-sympati der...
      Jeg tipper Mrs Giggs mente at vi skulle synge det hjemme på Ullavaal, ikke på bortebane...

Comment

Enig med fotballfruen at xx-bønder-ropet burde komme tilbake. Men, vi trenger ikke å ha det vær eneste gang.

Ett bra innlegg om sang og tribuneliv! Keep it up
        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by anderan View Post
          Jeg tipper Mrs Giggs mente at vi skulle synge det hjemme på Ullavaal, ikke på bortebane...
          Vi har jo sunget den både på borte og hjemmebane. På bortebane en tanke mer ironisk

Savner ikke vi er gaza/bredden sangen i det hele tatt. Særlig nå som bredden er såpass redusert.

Dorian Stefan
          *****KREPP ARMY*****
          DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
          Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Min irritasjon er at en god del synger "kjerkeklokka sang" fordi det står "kjerkeklokka sang" på teksten på storskjermen..

Men han synger jo "kjerkeklokka klang".. I remixen av Vålerenga Kjerke derimot, der synger han feil sjøl også.
            Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

En annen liten irritasjon er ved sangen "Si meg hvorfor erru så forbanna". På slutten synges det "hater Bergen bygd"...Fair enough. Men hvorfor synges det etter det igjen av noen vattnisser..."Bergen ække by"...

Dorian Stefan
              *****KREPP ARMY*****

Comment

Ja, eller hva med "ååå våååååååål'enga - Oslo By!" som noen ødelegger med "Oslo Øst".. Vi er en klubb for hele Oslo, faktisk for hele Norge.
                Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                  En annen liten irritasjon er ved sangen "Si meg hvorfor erru så forbanna". På slutten synges det "hater Bergen bygd"...Fair enough. Men hvorfor synges det etter det igjen av noen vattnisser..."Bergen ække by"...

Dorian Stefan
                  Sikkert fordi mange synger, "Hater bergen by" og ikke bygd.
                  Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Originally posted by geirb View Post
                    Sikkert fordi mange synger, "Hater bergen by" og ikke bygd.
                    Sikkert vanskelg å høre den stumme "gd"en ja. Bare en liten "pet hate" fra min side.

Dorian Stefan
                    *****KREPP ARMY*****

Comment

Originally posted by vifboy93 View Post
                      Min irritasjon er at en god del synger "kjerkeklokka sang" fordi det står "kjerkeklokka sang" på teksten på storskjermen..

Men han synger jo "kjerkeklokka klang".. I remixen av Vålerenga Kjerke derimot, der synger han feil sjøl også.
                      Nope, i originalen av Bjølsen Valsemølle synges det kjerkeklokka sang, det samme i remixen av samme band. Derimot så synger Ragnar Strandbakke feil i sin versjon, som er den vi vanligvis bruker. Han synger også feil med: Strømmet skjebnen ut små gnister, der originalen er litt mer forståelig med sin: Strødde skjebnen ut små gnister.
                      in Absinthia

Comment

Ein to tri, syngepoliti

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                          Nope, i originalen av Bjølsen Valsemølle synges det kjerkeklokka sang, det samme i remixen av samme band. Derimot så synger Ragnar Strandbakke feil i sin versjon, som er den vi vanligvis bruker. Han synger også feil med: Strømmet skjebnen ut små gnister, der originalen er litt mer forståelig med sin: Strødde skjebnen ut små gnister.
                          At kjerkeklokka synger høres uansett feil ut for meg, men at den klang derimot, noe som en kjekkeklokke gjør, er mer troverdig igjenn.

Eller?
                          ouSV - Enga for de gale!

Comment

Mulig det er mere logisk at den klang istede for at den sang. Men uansett teit å forandre på teksten etter så mange år syns jeg.

Comment

Jeg synger at "kjerkeklokka klang..." og "strødde skjebnen ut små gnister..." hvertfall, av den enkle grunn at det er logisk. At det første er feil ihht. originalteksten får så være. Sånn blir det når de som lager tekstene ikke klarer å tenke logisk i utgangspunktet Ei klokke kan klinge (?), ikke synge

Comment

Working...
                              X