Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Arabere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Arabere

Fortalte min far at jeg kanskje skulle kjøre opp til Haugosund, og begynte å snakke om byen.
    Han fortalte at fra gammelt av, har folk fra Haugosund blitt kalt for arabere, pga noe handelsgreier førr i tia.

et kjapt søk på vvv leder meg inn på sandefjords skipsforum;

http://lardex.18.forumer.com/index.php?showtopic=1863

Kanskje det er noe å ta med seg inn mot kampen?
    If the shoe fits, wear it.

Vi har i alle fall nokre ekte arabarar på laget, ikkje noko fejk-arabar som i Haugesund.

Comment

Originally posted by Magnus View Post
      Vi har i alle fall nokre ekte arabarar på laget, ikkje noko fejk-arabar som i Haugesund.
      Usikker på Nouri, men de andre er vel Berbere?
      Seriemester 2005

Comment

aah... både Fellah og Abdellaoue-brørne? Men vi har garantert fleire med noko kjennskap til arabisk språk enn FKH ;-)

Comment

Originally posted by Magnus View Post
          aah... både Fellah og Abdellaoue-brørne? Men vi har garantert fleire med noko kjennskap til arabisk språk enn FKH ;-)
          Brødrene har berbiske foreldre og Fellah har det som morsmål, men vi knuser dem i arabisk for det, gutta leser jo koranen
          Seriemester 2005

Comment

Googler man Berbiske kommer Nouri opp som første bildetreff.

Berbere er det vestlige navnet på urfolket som holder til i Nord-Afrika. Navnet er hentet fra arabisk, og betydningen er usikker. Selv kaller de seg helst imazighen (entallsform amazigh), som direkte oversatt betyr «frie menn».[1]
            Berbere finnes fra Israel og Egypt i øst til Atlanterhavet i vest, og fra Spania og Middelhavet i nord til Burkina Faso og Nigeria i sør. De er oppdelt i mange ulike stammer, men er hovedsakelig bosatt i Marokko (rifkabyler), Algerie (kabyler), Tunisia (zuaver) og Sahara/Sahel (tuareger).
            Araberne (arabisk: عرب ʻarab) er en kulturell og linguistisk folkegruppe, med språklige røtter fra den arabiske halvøy. Uttrykket brukes også om befolkningene i land som var omfattet av den store utbredelsen av Islam i middelalderen.
            Haugesund kan dra til helvete! Bodd i kollektiv (dvs, jeg bor her enda, "hun" (ikke helt kvinnelig) har flytta) med en sånn en. MAKAN til lat og slapp kjerring skal du lete lenge etter.
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
              Googler man Berbiske kommer Nouri opp som første bildetreff.

Haugesund kan dra til helvete! Bodd i kollektiv (dvs, jeg bor her enda, "hun" (ikke helt kvinnelig) har flytta) med en sånn en. MAKAN til lat og slapp kjerring skal du lete lenge etter.
              Selv om vi vel har havnet litt OT her: Hva er "en sånn en"? En araber, en amazigh eller en fra Haugesund?
              Beaker

Comment

Originally posted by Beaker View Post
                Selv om vi vel har havnet litt OT her: Hva er "en sånn en"? En araber, en amazigh eller en fra Haugesund?
                Slitsom Haugesunder.
                ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                  Slitsom Haugesunder.
                  Da er det godt det er vi som skal vise de hva slitsome Oslo borgere er til helga.
                  Slepp oss inn, formen er fin, vålengagutta på sukkerspinn!
                  Cola FG

Comment

Working...
                  X