Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Piping på stadion

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Piping på stadion

http://www.klanen.no/sanger/kan_vi_m...tart_hver_helg

Etter å ha satt norsk rekord i usportslighet tidlig, var det en velfortjent pipekonsert mot Starts nummer 10. Det er delte meninger om pipekonserter. De mest fundamentale er helt imot, uansett. Jeg personlig er for piping, men da skal det være skikkelig utspsyking. I kampen mot Start var pipinga mer en ynkelig form for sutring! Noe som ødela mer for oss selv, enn det psyket ut Owellokødden på Start. Ikke ødelegg sanger som er godt igang med pipekonsert. Vålerenga er viktigere enn sånne idioter. Straffer imot “vårt” mål f.eks. er noe annet ...
    Start debatten, hva synes folk om piping på stadioen?
    ouSV - Enga for de gale!

Syns det er greit å pipe på motstanderen, så lenge det ikke går utover støtten til laget. Dvs. at vi ikke avbryter sangene/ropene for å pipe på motstanderen.

Dorian Stefan
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Skulle ønske folk var like engasjerte og ivrige på å synge og støtte Vålerenga som de er på å pipe. DA hadde det blitt god stemning!

Ellers synes jeg det er greit å pipe av og til, men å henge seg opp i en spiller og pipe hver gang han har ballen blir i overkant. Mer fan av å utpsykings- og hat-sanger som "Sila", "Skam for Norge" osv.

Comment

Enig med artikkelforfatter, det å ødelegge sangene for å bue er unødvendig.. Greit at han fikk gjennomgå, men det er viktigere å støtte laget enn å bue på EN motspiller. Man kan bue hvis det ikke er noen sang i gang, men så fort en da begynner å synge så bør samtlige slutte å bue/pipe. Tror det er tyngre for feks keeper å ha hele Klanen i ryggen som gestikulerer og roper "SILA!" enn at det kommer litt plystring fra tribunen...

-t

Comment

Jeg husker før cupfinalen i teltet på youngstorget(lørdagen, 2008), så svarte en av spillerne(var for døsig til å huske hvem) dette på følgende spørsmål:

-Hvordan stopper vi Alanzinho på Stabæk?

- svarte noe sånt "Jeg har hørt han spiller dårlig når han blir bua på"

Og jeg mener å huske vi bua/peip ganske greit mot han hele kampen, og han spilte ræva! Vi gjorde det uten at vi ødla hele kampen sådan, mulig jeg mener det siden vi vant og sang hele natta men..

Forøvrig mener jeg også å huske at Martin Andresen en gang etter kamp(som han selv spilte) ble spurt om hva han syns om "hat sanger" og sanger mot motspillere,
          da indikerte han at han syns supportere bør fokusere på støtte til eget lag og at det er den støtten de trenger.

Personlig syns jeg det er helt greit å bue/pipe på kontroversielle avgjørelser og spesielle hendelser på banen. Og når en spiller åpenbart drøyer/dramatiserer/filmer osv, og samtidig er en arrogant type, så er det helt greit å surmule litt imot spiller'n, så lenge vi IKKE synger osv på det tidspunktet.
          Syns det er litt kjedelig når vi er godt i gang på en sang, også stopper halvparten opp med syngingen kun fordi dem ønsker å pipe litt.. Og sangen dabber ut, og vi må starte på nytt..

Pip/bu når hendelsen skjer, og pip litt til etterpå hvis det er helt dødt på tribunen ellers..

Comment

Originally posted by robertlorang View Post
            Forøvrig mener jeg også å huske at Martin Andresen en gang etter kamp(som han selv spilte) ble spurt om hva han syns om "hat sanger" og sanger mot motspillere, da indikerte han at han syns supportere bør fokusere på støtte til eget lag og at det er den støtten de trenger.
            Hva skulle han ellers ha sagt, uten å bli tatt for å være fullstendig useriøs? Hatsanger funker som faen det. I år har både Eirik Bakke og Thomas Myhre gitt etter og mista konsentrasjonen.

Får vi motspillerne til å irritere seg over drittslenging, pipling eller hatsanger - konsentrerer de seg mindre om kampen og blir dårligere. Men, det er noen spillere som bare blir bedre av det (Iversen, Hoseth, Huseklepp m.fl.). Da er det lurt og holde kjeft.
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
              Hva skulle han ellers ha sagt, uten å bli tatt for å være fullstendig useriøs? Hatsanger funker som faen det. I år har både Eirik Bakke og Thomas Myhre gitt etter og mista konsentrasjonen.

Får vi motspillerne til å irritere seg over drittslenging, pipling eller hatsanger - konsentrerer de seg mindre om kampen og blir dårligere. Men, det er noen spillere som bare blir bedre av det (Iversen, Hoseth, Huseklepp m.fl.). Da er det lurt og holde kjeft.
              Forstår godt at Martin måtte si det som "høres riktig ut".. Men man blir vel ikke hengt på korset dersom man som Tippeligaspiller antyder at man faktisk syns det er greit med litt "hat"sanger osv?

godt poeng det siste du skriver der, at noen faktisk blir bedre av å bli provosert.. Er veldig mange som presterer bedre når dem er irriterte og sinte! Men dog også noen som er omvendt..

Comment

Thomas Myhre er en av de fem eneste spillerene jeg virkelig respekterer på dette. Mannen har gått igjennom mye, og engasjerer seg i folk rundt seg fremdeles. Han viser ingen dårlig side selv om han blir mobba. Sist jeg husker vi ropte 'Sila' etter han, så feber-redda han tre hundreprosent-sjanser på en omgang (en kamp vi allikevel vant).

Personlig mener jeg vi burde gjenerobre statusen som de supporterene som fokuserer holdent på eget lag og ikke starter 90 minutter piping på en motstander på det andre laget... Men jeg har liten tro på at vi klarer det som en helhet.
                F.eks syntes jeg det var rett unødvendig å pipe på Zlatan under treningskampen.

For satan, vi er en av de tolv spillerene i laget! Vi har en profil å holde vi også!

-Bingo
                Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Kunne virke som han startkødden sist mandag også er av dem
                  som heller tennes ekstra av piping i mot pga årsbeste innen rykk,
                  dribling og skudd straks etter det starta (noe som dermed ironisk
                  nok nettopp ga pipinga en stor berettigelse, da det altså viste seg
                  ikke å være noe beinbrudd likevel - det var jo det vi visste, jævel!).

Men man kan alltids spørre seg selv når det gjelder piping på slike;
                  trenger man bevis for at dem er store kødder? Nå vant vi riktignok
                  8-1 på mandag, men det var vel neppe grunnet utpsyking av motspillere.

Selv er jeg også mest fan av en passe mengde nidsanger og
                  hånlige tilrop. Blant annet fordi jeg ikke kan plystre høyt i det hele tatt.

Comment

Working...
                  X