Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

hvordan bedre stemning på bortetur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvordan bedre stemning på bortetur

aner ikke om dette har vært diskutert før, men jeg drister meg til å starte en ny debatt rundt dette.
    Ser at eystein tar et internt oppgjør rundt dette temaet, på forsiden av klanen.no. der folk er mer opptatt av å drekke å synge seg hese på bortetur.

Dette har desverre vært et stort problem i mange år nå. at folk bare er med på tur for å drekke. dette veit jeg, for jeg veit at folk har sagt det på diverse busser jeg har sitti på med.

Syns klansstyret bør finne andre løsninger på hvordan man distribuerer billetter til bortekamper.
    For stort sett de som har sesongkort har forkjøpsrett på bortekampbillett er noe av det dummeste som finnes. hva veit man om at de som har sesongkort faktisk synger?
    Kan det ikke heller være første mann til mølla når det gjelder bortebilletter?
    så kan man jo faktisk få gutter og jenter som er diehard fæns til bortematch, som er punche som f... som faktisk synger..

Er skikkelig lei av ola og kari, som skal sole seg i glansen av klanen og vålerenga, bare for å få "billig" billetter..(alt for mange av disse var også i ålesund)
    La heller dem kjøpe andre steder på tribunen. så kan vi som gir alt med stemme og kropp stå sammen.

hva mener dere om dette?

ja til flere diehard og ikke "turister" på tribunen
    Lillebror
    Året rundt med Vål'enga
    OSLO BAJAS

Jeg mener sesongkort er den beste måten å måle lojalitet til klubben. Derfor mener jeg også at det er den beste måten å bestemme hvem som får førsterett til å kjøpe bortekampbilletter.

Såvidt jeg vet har det bare vært 1-2 kamper hvert år hvor bortebillettene blir solgt ut på disse kravene. Altså vil det være mulig for alle å kjøpe bortebilletter til Vålerengas kamper.

Comment

Enig med Kjell H at sesongkort er det beste måten og vise lojalitet på til klubben og at man da skal ha forkjøpsrett til bortekamper.
      Hvis man er diehard supporter har man sikkert sesongkort også.

Comment

Sesongkort er ingen god måte og måle lojalitet på. Det er mange grunner til å ikke ha sesongkort. Selv har jeg flere bekjente som er veldig ivrige, men som av forskjellige årsaker ikke har sesongkort. Ungdommelig blakkskap er den vanligste...

Jeg syns faktisk ikke man er mindre god Vålerengasupporter fordi man er blakk i perioden det blir solgt sesongkort.

Men, det er tydelig at man er inne på en greie der man vil skille mellom gode og dårlige supportere. Man står altså ikke sammen, og vinner til slutt lenger. Likevel er sesongkort den eneste måten å sortere førsterett på bortebilletter på.
        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Hvordan skal man måle det da? Personlige intervjuer?
          Noen vil sikkert falle utafor som du påpeker, men sesongkort er faktisk objektivt sett den beste måten å måle lojalitet på.
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

Jeg mener at vi som er gira på stemming på tribunen, må bli flinkere til å komme tidelig på kamp og plassere oss sammen.

En god del i klanen er ikke interessert å synge,flagge eller gi noe spesielt støtte til laget uten om å møte opp.
            Det er helt greit det, men jeg mener at det er på tide at man deler de som er interessert i å synge med de som ikke har lyst.

At man har et sted der de som synger står sammen og et sted der de som ikke er så interessert i å synge står, så kan man eventelt ha et tribuneskille imellom.
            ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by KjellH View Post
              Jeg mener sesongkort er den beste måten å måle lojalitet til klubben. Derfor mener jeg også at det er den beste måten å bestemme hvem som får førsterett til å kjøpe bortekampbilletter.

Såvidt jeg vet har det bare vært 1-2 kamper hvert år hvor bortebillettene blir solgt ut på disse kravene. Altså vil det være mulig for alle å kjøpe bortebilletter til Vålerengas kamper.
              Ja ok.
              Så du mener faktisk her at jeg ikke er lojal mot klubben jeg elsker, bare fordi jeg ikke har sesongkort?? Det syns jeg er et indirekte hån mot oss som faktisk ikke har det.
              Er det virkelig sånn dere i klanen vil ha det?
              At de som kjøper sesongkort av klubben, skal ha alle rettigheter?

Ja jeg veit at det går ann å kjøpe billetter etter at de som har sesongkort har forsynt seg. Da kommer jo ihvertfall 60% som elsker å synge for klubben i 2. rekke.

Jeg mener at dette må komme på dagsorden igjen i klansstyret.
              Lillebror
              Året rundt med Vål'enga
              OSLO BAJAS

Comment

dele klanstribunen med to skilt/plakater,syngende,ikke syngende,da blir folk mer bevisst på hva de er.kanskje tifo gruppa kan hjelpe med og lage to plakater og sette de opp på bortebane.jeg har holdt på og tråkke på unger når vif scorer før og det er ingen god følelse,fordi alle skal inkluderes og stå sammen

Comment

Originally posted by lillebror25 View Post
                  Ja ok.
                  Så du mener faktisk her at jeg ikke er lojal mot klubben jeg elsker, bare fordi jeg ikke har sesongkort?
                  Det har jeg da virkelig ikke sagt. Jeg har sagt at jeg mener sesongkort er den beste måten å måle lojalitet på. Hvis du har en bedre måte å måle det på, så kom gjerne med den.

Comment

Originally posted by Johannes View Post
                    dele klanstribunen med to skilt/plakater,syngende,ikke syngende,da blir folk mer bevisst på hva de er.kanskje tifo gruppa kan hjelpe med og lage to plakater og sette de opp på bortebane.jeg har holdt på og tråkke på unger når vif scorer før og det er ingen god følelse,fordi alle skal inkluderes og stå sammen
                    det har blitt satt opp sangbusser til noen bortekamper, med formål å danne ett sangsentrum, men sein buss (f.eks freksta i fjor) eller kommunikasjonsprobem/uenighet om plassering (odd borte) har vi ikke helt fått fullt utbytte. Beste turen sånn sett var vel mot sandefjord, da var vi tidlig ute, vi sang bla a alle spillersangene før kamp.

Skal vi få skikkelig trøkk borte må man
                    1. ikke være drita
                    2. være tidlig ute (de ivrige), samle de ivrige, gjerne markere at det er sangsentrum ved bruk av flagg/tostangs og sang før kampstart.
                    3. vinne kampen

klarer vi 1 og 2 er det større mulighet for å klare 3, og dermed få en perfekt kamp.

Comment

Skal vi få trøkk borte

1. Skyt alle fulle utafor stadion. Også preventivt for seinere fyll (vanskelig å drekka når du er dau).
                      2. Skyt alle kjerringene utafor stadion. Kjerringer kan'ke synge, og dem kan'ke foppal. Preventivt så slepper vi kjerringer på match!
                      3. Skyt alle med for mye, eller for lite supportereffekter. Da blir vi kvitt både juletrær og casuals.

Ellefsen stiller sikkert gladelig med våpen og ammunisjon!
                      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by KjellH View Post
                        Det har jeg da virkelig ikke sagt. Jeg har sagt at jeg mener sesongkort er den beste måten å måle lojalitet på. Hvis du har en bedre måte å måle det på, så kom gjerne med den.
                        nei men du håner meg og alle andre som ikke har det, sånn jeg forsto det du hadde skrevet, men jeg la også til at du skrev det på en indirekte måte.

Hvordan kan du med hånda på hjerte mene og vite at ALLE de som har sesongkort er lojale?
                        er ikke alle som drar på alle kampa sjøl om de har sesongkort.
                        kanskje 228 folket gjør det, men ikke alle på bredden.

Ordet lojalitet i denne sammenhengen her, virker litt som at det er de som legger mest penger inn i klubbens økonomi. Men det er ikke sant, for hvis du kjøper billett til hver enkelt kamp, bruker man faktisk mer penger. altså mer lojal mot klubbens økonomi.

Men i dette tilfellet her så handler lojaliteten om faktisk det å åpne kjeften, å vise sin kjærlighet til klubben verbalt og visuellt på bortetur.
                        Derfor syns jeg dette med forkjøpsrett på billetter til bortekamper er døden for den ivrigste supporteren(uten sesongkort)
                        Lillebror
                        Året rundt med Vål'enga
                        OSLO BAJAS

Comment

Men i dette tilfellet her så handler lojaliteten om faktisk det å åpne kjeften, å vise sin kjærlighet til klubben verbalt og visuellt på bortetur.
                          Derfor syns jeg dette med forkjøpsrett på billetter til bortekamper er døden for den ivrigste supporteren(uten sesongkort)
                          Mye fornuftig her lillebror. Men ærlig talt, hvor mange kamper i året får man ikke kjøpt billetter? Maks 1-2 ganger i året. Og har man virkelig lyst til å dra, så får man tak i billett på andre måter. Bl.a. på forumet her forekommer de alltid folk som vil selge billetter etc.

Det er det minste problemet vi har i forhold til f.eks. (stor)klubber i England etc.

Når det gjelder fylla, er det et mye større problem. Jeg håndterer det ganske greit ved å ikke omgås de verste "juletre sammenkomstene" og trekke ut til andre puber, når jeg ikke har behov for å synge Vålenga kjerke 3 ganger før matchen.

Dorian Stefan
                          *****KREPP ARMY*****
                          DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                          Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Ordet lojalitet i denne sammenhengen her, virker litt som at det er de som legger mest penger inn i klubbens økonomi. Men det er ikke sant, for hvis du kjøper billett til hver enkelt kamp, bruker man faktisk mer penger. altså mer lojal mot klubbens økonomi.
                            forutsigbarhet er også viktig i økonomien. Forøvrig er jeg helt enig

Comment

nei men du håner meg og alle andre som ikke har det, sånn jeg forsto det du hadde skrevet, men jeg la også til at du skrev det på en indirekte måte.

Hvordan kan du med hånda på hjerte mene og vite at ALLE de som har sesongkort er lojale?
                              er ikke alle som drar på alle kampa sjøl om de har sesongkort.
                              kanskje 228 folket gjør det, men ikke alle på bredden.

Jeg har ikke sesongkort, og har ofte tenkt at det det er litt urettferdig at det er vanskeligere for oss å få tak i billetter til bortekamper. Men jeg mener at det er den beste måten for klubben å belønne de som faktisk gjør klubben en tjeneste ved å kjøpe sesongkort. Sesongkortsalget er med på å legge rammene for klubbens budsjett, slik at de har en viss formening om hvor mye penger de får inn i løpet av sesongen.

Derfor skjønner jeg veldig godt at de velger å la sesongkortholdere få forkjøpsrett til et gode som kan være knapt. Hva tror du skjer med sesongkortsalget til VIF hvis man slutter med forkjøpsretten til kortholderene? Jeg tror vi får se at salget vil minske, og det er igjen med på å forverre rammevilkårene for klubben.

Og er man på alle kampene burde man investere i sesongkort, i hvertfall hvis man også skal reise på bortekamper. Hvis du synes investeringen er for stor burde du nå begynne å legge av 100,-i uka, så når mars kommer har du penger nok til å kjøpe deg dette fordelskortet, samtidig som du får sett kampene billigere.
                              Enga

Comment

Working...
                              X