Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

hvordan bedre stemning på bortetur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by lillebror25 View Post
    nei men du håner meg og alle andre som ikke har det, sånn jeg forsto det du hadde skrevet, men jeg la også til at du skrev det på en indirekte måte.
    Jeg skjønner ikke behovet ditt for å fortolke Kjell Henning ut i fra at hans intensjoner er verst mulig.

Kjell Henning har ikke kalt noen illojale, han har derimot sagt (skrevet) at det eneste verktøy vi pr. i dag har for å måle lojalitet (hvilket ikke er det samme som illojalitet) er sesongkort.

Vi har ingen andre verktøy enn sesongkort for å kunne mene noe om en viss grad av lojalitet.

Når det gjelder generell lojalitet så kan man til en viss grad måle dette vha. medlemskap i klubbene og Klanen. Altså om medlemskapet gjentar seg på regulær basis. Her er det hull, spesielt for Klanen. Selv var jeg ikke medlem i to år fordi jeg aldri fikk giro da medlemssystemet levde sitt eget liv. Hvor mange dette gjelder vet jeg ikke utover de fire jeg har en slags kontroll på.

Det finnes andre måter å måle lojalitet på, men disse er enten dyre å gjennomføre (spørreundersøkelser), eller ikke ønskede (elektronisk registrering).

Men jeg foreslår uansett som en start at du ikke går rundt å tolker folk i verste hensikts øyemed. I det minste ikke "egne folk". Hadde det vært en kanaripipp hadde de vært noe annet
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ordet lojalitet i denne sammenhengen her, virker litt som at det er de som legger mest penger inn i klubbens økonomi. Men det er ikke sant, for hvis du kjøper billett til hver enkelt kamp, bruker man faktisk mer penger. altså mer lojal mot klubbens økonomi.

Men i dette tilfellet her så handler lojaliteten om faktisk det å åpne kjeften, å vise sin kjærlighet til klubben verbalt og visuellt på bortetur.
      Derfor syns jeg dette med forkjøpsrett på billetter til bortekamper er døden for den ivrigste supporteren(uten sesongkort)
      Det er viktig for klubben å selge sesongkort! Inntektene fra sesongkortsalget kommer på den tida på året da det er lite andre inntekter. Et stort sesongkortsalg bidrar til oppmerksomhet. Et stort sesongkortsalg gjør også at folk som ikke har sesongkort kjøper enkeltbilletter tidligere for å få de plassene de vil ha. En så full stadion som overhodet mulig bidrar til god stemning=god pr=fullere stadion neste gang...

Fordi man binder seg til kjøp av inngang til samtlige hjemmekamper, blir man gitt noen fordeler. Disse gjenspeiler seg i kvantumsrabatt pr match (hvis man møter opp på ca alle vel og merke), og forkjøpsrett til "eksklusive" kamper.

For Engas del er "eksklusive" kamper: fugla borte, borte mot klubber med liten stadion (i første omgang Hønefoss), evt cupfinale og europakamper..
      Det er grunnleggende markedsføring og økonomi. Det handler i bunn og grunn om: you scratch my back and I'll scratch yours.....

Comment

nei men du håner meg og alle andre som ikke har det, sånn jeg forsto det du hadde skrevet, men jeg la også til at du skrev det på en indirekte måte.

Hvordan kan du med hånda på hjerte mene og vite at ALLE de som har sesongkort er lojale?
        er ikke alle som drar på alle kampa sjøl om de har sesongkort.
        kanskje 228 folket gjør det, men ikke alle på bredden.

Ordet lojalitet i denne sammenhengen her, virker litt som at det er de som legger mest penger inn i klubbens økonomi. Men det er ikke sant, for hvis du kjøper billett til hver enkelt kamp, bruker man faktisk mer penger. altså mer lojal mot klubbens økonomi.

Men i dette tilfellet her så handler lojaliteten om faktisk det å åpne kjeften, å vise sin kjærlighet til klubben verbalt og visuellt på bortetur.
        Derfor syns jeg dette med forkjøpsrett på billetter til bortekamper er døden for den ivrigste supporteren(uten sesongkort)
        Ok. Fett nok. Du er en lojal supporter og synger for klubben. Tror på deg jeg. Men igjen, hvordan skal dette måles, for at du skal ha forkjøpsrett, foran f.eks. meg, som har sesongkort? Hvordan skal vi skille deg og meg for å avgjøre hvem som er den største supporteren?
        Ser du problemstillinga? Sesongkort er målbart i form av har/har ikke.
        Kom på noe bedre og jeg er sikker på at alle er lutter øre. Mitt beste forslag er som nevnt ovenfor dybdeintervjuer med hver enkelt som hevder å ha en interesse for Vålerenga (for vi kan vel ikke påstå at folk med medlemskap i Klanen er bedre enn andre Vålerenga-supportere?).
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Hvordan kan du med hånda på hjerte mene og vite at ALLE de som har sesongkort er lojale?
          er ikke alle som drar på alle kampa sjøl om de har sesongkort.
          kanskje 228 folket gjør det, men ikke alle på bredden.

Fortsatt er spørsmålet hvordan ellers lage rekkefølge ved potensielt utsolgte kamper? (det ble laget noe så infernalsk flaut og dustete som sangkontrakt for noen år siden...uten at det hjalp)

Inntil andre forslag enn sesongkort på hjemmebane= fordeler ved andre arrangement foreligger fra deg eller andre uten sesongkort foreslår jeg man (og dette gjelder alle) heller kommer seg på så mange kamper man kan, drikker det man synes er lurt for å kunne bidra mest mulig på tribunen, oppsøk det miljøet på tribunen man føler seg komfortabel i og støtt Vålerenga på best mulig måte. Ravende drita folk på tribunen eller utafor stadion får man heller drite i og eller drite ut. KST er også behjelpelig med å eskortere fyllekadavere vekk fra sangsentrum.

I alle år har overdimensjonert fyll på borteturer vært noe dritt, les Apestreken fra 91-93 og annenhver turrapport omahandler klaging på drita folk og de samme diskusjonene som denne tråden. Det er sjelden populært på pålegg, forbud og moral i Klanen, derfor vil vi til tider få slike situasjoner hvor fylla har overtaket. Stort sett greier de fleste bortetravere og finne plassen sin.

Personlig vil jeg heller ha noen dager det går dritt framfor en haug med relger og påbud.

Forøvrig mener jeg Joachims forslag om å "skyte alle som ikke er som meg" foreløpig er det mest konstruktive forslaget i denne tråden.

Kjellsen.

Comment

Originally posted by KristianV View Post
            Jeg har ikke sesongkort, og har ofte tenkt at det det er litt urettferdig at det er vanskeligere for oss å få tak i billetter til bortekamper. Men jeg mener at det er den beste måten for klubben å belønne de som faktisk gjør klubben en tjeneste ved å kjøpe sesongkort. Sesongkortsalget er med på å legge rammene for klubbens budsjett, slik at de har en viss formening om hvor mye penger de får inn i løpet av sesongen.

Derfor skjønner jeg veldig godt at de velger å la sesongkortholdere få forkjøpsrett til et gode som kan være knapt. Hva tror du skjer med sesongkortsalget til VIF hvis man slutter med forkjøpsretten til kortholderene? Jeg tror vi får se at salget vil minske, og det er igjen med på å forverre rammevilkårene for klubben.

Og er man på alle kampene burde man investere i sesongkort, i hvertfall hvis man også skal reise på bortekamper. Hvis du synes investeringen er for stor burde du nå begynne å legge av 100,-i uka, så når mars kommer har du penger nok til å kjøpe deg dette fordelskortet, samtidig som du får sett kampene billigere.

Hva som angår min økonomi, spiller ingen rolle i denne sammenhengen, men har null problem med å cashe ut for sesongkort i januar, men jeg er familiefar og har ikke tid til å se alt med vål'enga.
            Dette er skrevet på generellt basis for alle som ikke har sesongkort, men som ønsker å dra på bortekamper. men som kanskje da ikke får tak i siden majoriteten som har sesongkort, allerede har kjøpt.

Når det gjelder dette med å kjøpe sesongkort før sesongen, legger som du sier rammer rundt klubbens økonomi. Men det gjør alle sponsorpenga vål'enga får også. VIF har vel per i dag en avtale som bringer 100mill inn i kassa vært år. så sesongkortsalget gjør ikke den veldig store % av den totale inntekten til klubben.
            Jeg sier heller ikke at det som praktiseres i dag er feil, men at man kan se på andre muligheter, sånn at de som ønsker å dra på kamp for å lage stemning visuellt/verbalt også skal ha en mulighet.
            Lillebror
            Året rundt med Vål'enga
            OSLO BAJAS

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Ok. Fett nok. Du er en lojal supporter og synger for klubben. Tror på deg jeg. Men igjen, hvordan skal dette måles, for at du skal ha forkjøpsrett, foran f.eks. meg, som har sesongkort? Hvordan skal vi skille deg og meg for å avgjøre hvem som er den største supporteren?
              Ser du problemstillinga? Sesongkort er målbart i form av har/har ikke.
              Kom på noe bedre og jeg er sikker på at alle er lutter øre. Mitt beste forslag er som nevnt ovenfor dybdeintervjuer med hver enkelt som hevder å ha en interesse for Vålerenga (for vi kan vel ikke påstå at folk med medlemskap i Klanen er bedre enn andre Vålerenga-supportere?).
              Jeg skjønner poenget ditt her. men har aldri skrevet eller snakka noe om hvor stor supporter du er eller jeg er.(eller bedre)
              Det kan ikke måles uansett, så jeg ser den ;-)

Men det går ann å fire litt på kravene som er satt. at man kan legge ut en bolk med billetter til dere som har sesongkort. og en bolk for de som ikke har. så rundt regna 60/40 fordeling, så kanskje salget går fortere. Samt at de som ikke har muligheten til å kjøpe sesongkort, også kan være med på tur.

Vi står da sammen alle for en? med eller uten?
              Lillebror
              Året rundt med Vål'enga
              OSLO BAJAS

Comment

Det skal være noen fordeler med å ha sesongkort. Den ene fordelen er at man er dem første som kan kjøpe billetter til bortekamper.

Blir dumt om dem som har sesongkort ikke får mulighet til å kjøpe billetter til en bortekamp på grunn av at noen andre som ikke har sesongkort har kjøt før dem.

Comment

Etter å ha tenkt litt har jeg blitt enig med meg en gang til.

Ett sesongkort sier ingenting om hvor lojal du er som supporter, what so ever. Det sier derimot en del om hvor lojal du er som kunde hos Vålerenga Fotball. Som alle andre bedrifter (billettsalg er forretning) med respekt for seg selv, behandler Vålerenga Fotball de mest lojale kundene best. Da lønner det seg å være lojal, og det lønner seg å være klubb.

Det er ingen annen måte og praktisk fordele bortebilletter på enn å gi det til de som har sesongkort. Desverre er det enkelet svært lojale supportere som da går glipp av det, fordi de av forskjellige årsaker ikke vil ha sesongkort. Men - de får da selv ta en avgjørelse på om det er verdt å kjøpe ett sesongkort for 15 kamper, om man får sett 10 av dem. For at man skal kunne komme først i køen på de to-tre bortekampene man har tenkt seg til.

For meg har det aldri vært noe tema å ikke ha sesongkort, selv om jeg ikke skal på mer enn to kamper. Men det er da meg, jeg er litt spesiell.
                  Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                  [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

En ting jeg synes er svært rart, er at de samme folka som sang av full hals mens de sto med et ølglass i hånda på puben, blei stille etter ti minutters spasertur til stadion, for de sto der i 130 minutter og holdt kjeft. Det sier i mitt hode: Bare synger når man drekker!

Kanskje løsninga er lettølservering inne på stadion?
                    in Absinthia

Comment

Working...
                    X