Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lillebrors vise

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Selv om Mos vil unngå lillebror stempelet så tror jeg han tåler melodien. Så lenge vi bare synger Mostafa i stede for lillebror , så ser jeg ingen problemer med å bruke sangen. Kjør på.

Comment

Originally posted by qxvrea View Post

Spillersanger bør holdes enkelt og uten kontroverser.
      Refrenget til "Obladi-Obladi" med Beatles:

http://www.youtube.com/watch?v=LedUj...eature=related

Eller: "Mostafa Mostafa Abdellaoue"
      +++

Comment

Originally posted by zider View Post
        Selv om Mos vil unngå lillebror stempelet så tror jeg han tåler melodien. Så lenge vi bare synger Mostafa i stede for lillebror , så ser jeg ingen problemer med å bruke sangen. Kjør på.
        Det er ikke nødvendigvis slik at man har stor tradisjon for å la spillere dirigere "sine" sanger i Klanen. Moa var jo ikke fornøyd med "han skyter som en Nokasmann", men det ble sunget allikevel.
        Det må da være bedre å bli "sammenliknet" med Moa i stedet for en politimordet?
        Argumentet med at "Mos liker ikke å bli kalt lillebror" holder dermed ikke vann pga a) vi synger ikke "lillebror", men "Mostafa", b) overnevnte argument.

Til dere som synes sangen blir for "leirbål"-aktig...
        Vi har flere melodier på barnesanger med masse trøkk, ja vi får til og med amazing grace til å rocke

Dessuten synes jeg det er litt tøft at noe så "erkenorsk" som Prøyssen mot noe så "nytt norsk" som navnet Mostafa.

Comment

Working...
        X