Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om at bredden og gaza synger mot hverandre

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om at bredden og gaza synger mot hverandre

Originally posted by hmchrist View Post
    Vel. God norsk tilsier vel at hallen burde hett Vallehallen om man ikke bevisst ønsket å spille på likheten med Valhall...

Men ellers enig i at det er unødvendig å trekke inn religion i navngivingen av stadion. Uavhengig av om man kaller det mytologi eller religion.... Tror det ville blitt jubalong om man hadde trukket inn hebraisk mytologi og foreslått å kalle Stadion for Jesus Arena og gitt tribuneseksjonene navn etter disiplene (selv om Judassvingen kanskje kunne vært festlig om gjestetribunen).
    ...sa hmchrist
    Vi "kaller" jo tribuneseksjonene på Ullevaal for Gaza og Vestbredden, noe som vel kan kobles opp mot både religion og politikk så det blir vel ikke stor oppstandelse om dette skjer også på vår nye stadion.

For øvrig synes jeg det er superteit å synge "Vi er Gaza, Vi er Bredden" etc rett før pause, men det hører kanskje hjemme i en annen diskusjon...
    Hater NFF

Originally posted by Trampe View Post
    ...sa hmchrist
    Vi "kaller" jo tribuneseksjonene på Ullevaal for Gaza og Vestbredden, noe som vel kan kobles opp mot både religion og politikk så det blir vel ikke stor oppstandelse om dette skjer også på vår nye stadion.

For øvrig synes jeg det er superteit å synge "Vi er Gaza, Vi er Bredden" etc rett før pause, men det hører kanskje hjemme i en annen diskusjon...
    "Vi er Gaza, Vi er Bredden" gir meg definitivt en småflau følelse av leirskole hvor klasser evt. skoler skal synge mot hverandre siste kveld.
    Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Trampe View Post
      ...sa hmchrist

"vi er gaza, vi er bredden" er pinlig uansett når og hvor den synges.

Comment

Originally posted by thorstein View Post
        "Vi er Gaza, Vi er Bredden" gir meg definitivt en småflau følelse av leirskole hvor klasser evt. skoler skal synge mot hverandre siste kveld.
        La oss begynne å synge denne klassikeren i stedet! "For vi har våra klara barnestemmar kvar, men har ni era klara barnestemmar kvar"

Comment

For noen er vel det meste teit uannsett... Forøvrig synes jeg det er greit med litt allsang mot bredden og gaza. Det er vel ikke det værste som skjer på ullevål.
          Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
            For noen er vel det meste teit uannsett... Forøvrig synes jeg det er greit med litt allsang mot bredden og gaza. Det er vel ikke det værste som skjer på ullevål.
            Hva er det værste?
            IKAROS

Comment

Åja, dette ble visst en egen tråd, dette.

Allsang tribuneseksjonene seg i mellom er i og for seg greit det, men ikke Gaza/Bredden med klare hentydninger til et område i midtøsten som ikke akkurat er kjent for ro og orden. Jeg identifiserer meg ikke med noen av delene (har heller ikke noe politisk ståsted hva gjelder dette her) og da er det en flau måte å markere revir på - etter min mening.

Skal vi synge tvers over så synes jeg "Kom igjen, Enga" er en fin måte å gjøre dette på. Skaper masse trøkk og jaller skikkelig over stadion, noe som gir en bra følelse. Kan sikkert finne opp andre låter også, men Gaza/Bredden bør fjernes fra reportoaret snarest.
              Hater NFF

Comment

Originally posted by superman View Post
                Hva er det værste?

veit ikke helt jeg.. Jeg synes vel kanskje anal på en hest er hakket værre. Men min mening
                Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by superman View Post
                  Hva er det værste?
                  "Vi skal voldta deres horer..."
                  katla

Comment

Ikke la denne tråden utvikle seg til en syting mot grove tekster nå da. Holder med den runden vi hadde i fjor eller når det var. Noen sarte sjeler vil aldri tåle noe som helst, og andre vil ikke være enige i ditt og datt. Sånn vil det alltid være.

Å voldta horer og knulle hester må da være greit, så lenge det forblir med tekstene?

Comment

...og så lenge jeg slipper å synge det...

Sorry, greide ikke å la være.

Men til topic: syns ikke dette med Gaza og Bredden er så ille. Kan jo i ytterste fall trekke litt politisk engasjement fra dette (litt søkt?) Og husker jeg ikke feil, var jo intensjonen at man dro hverandre litt opp når det var litt laber stemning, eller?
                      katla

Comment

Disse sangene mener jeg å huske ble lansert som en del av satsinga: Siste fem.

Man skulle satse på å lage litt ekstra stemning de siste fem minutta av hver omgang.

-J
                        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

føler folk seg virkelig støtt av å synge gaza/bredden/voldta horer eller anal på hest?
                          hva i helvette har samfunnet blitt til..
                          jeg blir flau på vegnet av menneskerasen.
                          personlig har jeg ikke noe forhold til palestina.
                          Jeg synger fortsatt Gaza på kamp her, og om Israel når jeg er i amsterdam.
                          Er det ikke så at man ikke skal blande "fotball og politikk" ?
                          Jeg tror ikke du finner én eneste som tar det seriøst, bortsett fra i våre egne rekker da selvsagt..
                          Isåfall burde vi vel fått anmeldelse fra grisebingen pga sangen til Moa.
                          For å skjende politiet, eller komme med ufine meldinger, er ulovlig og kan straffes med bøter på opp til flere titusener. (hvis ikke du er nordlending og sier hæstkuk - det var visst greit)
                          Og ikke kom å si at dere begynner å bli like hårsåre som de..
                          Da kan vi iallfall ikke snakke om utvikling!

Comment

Litt forvirrende dette...ok at noen synes det er teit at de to tribunene synger allsang mot hverandre. Det vil det være en drøss med meninger om. For min del så er nesten alt som låter bra over hele stadion et pluss, jeg er ikke så kresen på det.

Men noen har problemer med bredden og gaza, og trolig derfor golanhøyden, av mer prisnippiell art - hva dreier det seg om?

På en dårlig dag kan jeg være en skikkelig politisk korrekt grinebiter, men selv jeg sliter med å se problemet med dette. Det er jo langt unna noe som kan støte noen som helst. Hva er problemet?

Comment

istdenfor og være negative til ting og aldri komme med noe konstruktivt,kan ikke folk bare bite tenna sammen og bidra sammen,hvis alle skulle protestere mot alt dem ikke likte 100% tror jeg det nesten ikke hadde vært synging på våre tribuner.Skullle tro det er mange fra plan og bygg på forumet

Comment

Working...
                              X