Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd rbk-VIF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det er Rammsund : Ballar av stål

Passa litt til Annans lille lommetennis på Muri

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
      Begynner å bli lei av all den skrivinga for å være ærlig. Tar gjerne debatten heller på pub eller dugnad ellerno.

Det var flere nye anskikter på møte i går og det var gledelig, men skulle gjerne ha sett flere.

Synd at flere av dere som ønsker forandring eller har sterk kritikk til hvordan ting blir gjort i dag, ikke kommer seg på møte.

Blir litt vannskelig å få igjennom å fronte andres menninger som er skrevet her på forumet.(f.eks fra plaum eller superman) når jeg i utgangspunktet er veldig uenig i mye av det.
      Håper dere tar turen på neste møte.
      Nå syns jeg du er i ferd med å bevege deg farlig nær en hersketeknikk-tankegang, Fyrtegn.

Først avblåser du et milelangt innlegg med at det er "tull og tøys" (var det ikke det Eggen sa her om dagen også?) og så prøver du å guilt-trippe folk til å holde kjeft fordi de ikke var på møtet? Skjerpings.

Det er fakta i dag at mange mener de ikke kommer igjennom med ting fordi enkeltpersoner overkjører resten. Det er et ubestridt faktum. Kanskje ikke alle vet det, men det er et voksende problem som bør tas seriøst.

Det er etter min mening (altså ikke et like tydelig faktum) sånn at enkelte av de som klager høyest over gamlekaras konservatisme er jævlig dårlige på å ta konstruktiv kritikk og litt for lett blir fornærma. Det at man skal ha nye krefter inn er ikke det samme som at man ikke skal diskutere ting før de gjennomføres. Her blir det viktig å avsløre argumenter som er relevante og skille dem fra de som egentlig bare inneholder "fordi sånn vil jeg, og dessuten har det alltid vært sånn".
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
        Jeg er også for konseptet med capo, men tror det blir vanskelig i praksis på 228. Rett og slett pga TV-plattformen. At jeg ikke er i stand til å finne en praktisk løsing på det, er jo ikke noe argument for å la være.
        Jeg tror at capo er neste skritt på veien. Ser ikke helt hvordan vi skal klare å nå opp til et nivå vi bør være på hvis det ikke taes noen grep, men som det sies i diverse innlegg i denne tråden så er det ikke lett å få gjennomslag for nye måter å tenke på i Klanen i dag, da "gamlekara"((og de 90% mellom 18-25 Fyrtegn refererer til tidligere) som er et slags produkt av den "gamle" og konservative tankegangen) fortsatt har mye dem skulle sagt om at ting skal ikke forandres, vi er jo tross alt Vålerenga, og hvis vi først skal forandre noe, så skal det ihvertfall ikke være sånn som alle andre har det, vi må være originale og finne på noe helt eget.
        Nei, for å få piska opp stemninga på tribunen, spesielt utafor 228 tror vi trenger capo som girer opp folk og nesten "tvinger" folk med, men tror dette skjer litt automatisk som stemninga brer seg med capo, for da blir det mere moro å slenge seg på, og folk vil ha lettere for å bli med.
        Har ihvertfall ikke noe å tape på å forsøke spør du meg.

Tromme tror jeg personlig ikke er tingen enda, men det kan bli det på sikt når vi får nok syngende, men som sagt over bør det taes grep for å få flere syngende før den tid eventuelt kommer.
        Ikaros

Comment

Enig i at capo er mer nærliggende enn tromme per dags dato, selv om jeg selv med dagens antall stående/syngende tror tromme ville vært et betydelig positivt innslag. Ikke minst for kommunikasjonen innad på feltet.

Capo er genialt å ha for å piske opp stemningen, og særlig for å koordinere forskjellige sanger. Han kan lede kanosynging innad på feltet, f.eks. på kanodelen på Oslo By, eller han kan time sanger som Heia VIF. Den sistnevnte har sangen har funka dårlig til få fordi timingen på når hoppinga starter blir bestemt bakfra. Jeg tror at sanger som Heia VIF og Oslo By vil få et løft med capo.

Når det er sagt er det slett ikke nødvendig at capoen starter sanger. Han trenger faktisk ikke starte sanger i det hele tatt, så lenge han kan lede de sangene som trenger å ledes (som tross alt ikke er veldig mange).

Synes ihvertfall capo er verdt å prøve ut. En forsiktig tilnærming er nok nøkkelen her. Først på bortekamper, hockey eller håndball, før det prøves ut på Ullevaal.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
            Nå syns jeg du er i ferd med å bevege deg farlig nær en hersketeknikk-tankegang, Fyrtegn.

Først avblåser du et milelangt innlegg med at det er "tull og tøys" (var det ikke det Eggen sa her om dagen også?) og så prøver du å guilt-trippe folk til å holde kjeft fordi de ikke var på møtet? Skjerpings.

Det er fakta i dag at mange mener de ikke kommer igjennom med ting fordi enkeltpersoner overkjører resten. Det er et ubestridt faktum. Kanskje ikke alle vet det, men det er et voksende problem som bør tas seriøst.

Det er etter min mening (altså ikke et like tydelig faktum) sånn at enkelte av de som klager høyest over gamlekaras konservatisme er jævlig dårlige på å ta konstruktiv kritikk og litt for lett blir fornærma. Det at man skal ha nye krefter inn er ikke det samme som at man ikke skal diskutere ting før de gjennomføres. Her blir det viktig å avsløre argumenter som er relevante og skille dem fra de som egentlig bare inneholder "fordi sånn vil jeg, og dessuten har det alltid vært sånn".
            Vel jeg enig at jeg burde ha svart på en anna måte.

Jeg prøver ikke å guilt trippe folk til å bli med, hvis det blir oppfatta sånn så beklager jeg det.

Vel siden jeg ble med i EngaSang i 2008.(Gamle sanggruppa.)
            Så har det blitt sakte men sikkert flere som er med å "bestemmer".
            Det har godt treigt med nyvervelser, men etter økt fokus på område i år, vil jeg si at vi er det arbeidslaget som faktisk har hatt flest "nyvervelser".

At vi har kommet en lang vei iforhold til hvordan det var før er helt klart.
            At vi har fortsatt har en lang vei å gå er jeg også klar over.

Det er mange som gjør en kjempe jobb i EngaSang, med både å komme med konstruktive ting på møter og hjelpe til med praktiske ting, og det gjør meg stolt av å være en del av det.
            Men vi trenger enda flere folk, håper flere føler kallet til å møte opp på møter.

Jeg føler at en del folk er litt vel kritiske og skal hele tia dra fram det negative istedet for det positive.
            Menmen jeg skal skjerpe meg jeg, svare skikkelig tilbake til folk.
            ouSV - Enga for de gale!

Comment

jeg skjønner godt poenget med å komme på møtene å prate sin sak der, jeg tror på den måten at man får mer aksept for sine nye ideer hos "gamlekara". Også tror jeg at vi ikke nødvendigvis må overbevise de 100 % om at det vi vil er det rette, men trygghet på at de ikke kommer til å motarbeide opplegget er veldig viktig for suskess. Informere om at en del av evighetssangene gjerne kan gli ut i kokos-tempo, og at det er sånn vi vil ha det, kan være en start.

Samme med capo - hva trenger vi?
              -En bortetur
              -En sang
              -En eller fler som vil / kan
              -Megafon?
              -Informere om at vi skal prøve

Snart så kommer det helt sikkert ett møte hvor man skal evaluere tribunesesongen, og det kommer garantert ett møte før 2011 sesongen, og jeg synes nesten det er smått merkelig om ikke 50 % av 228 har tid eller lyst til å være med på noe sånt. Jeg vet at det aldri i verden vil komme til å skje, men rart allikevel.

Comment

Working...
              X