Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd Vif - Sif

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd Vif - Sif

Hørtes bra ut på tv. Hvordan var det i virkeligheten ?
    228

Ikke noe å skrive hjem om dette. Til tider var det bra, men kampen totalt sett er ikke godt nok. Det dør spesielt veldig mot slutten, uten at jeg har noen forklaring på det. Vi leder jo 4-1!

Comment

Originally posted by Plaum View Post
      Ikke noe å skrive hjem om dette. Til tider var det bra, men kampen totalt sett er ikke godt nok. Det dør spesielt veldig mot slutten, uten at jeg har noen forklaring på det. Vi leder jo 4-1!
      Hvordan opplevde dere rytmen der nede?
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Personlig så synes jeg det var litt halv-tamt i går... Til tider så trøkka det greit, men overall så døde låtene ganske raskt og det var lite punch i de. Stod rett ved sangsenteret eller hva man skal kalle det, og der var det liv, men det forplantet seg ikke noe særlig utover.

Første matchen jeg er på med de nye låtene (Hirschfeldt låta blant annet) og må si at "ååå vålerenga - oslo by" låta kom seg drastisk utover kampen men keeperlåta kom aldri helt i gang. (virka som om mange var usikre på melodiene). "Parappa"-låta (regner med at de fleste vet hvilken jeg mener) smalt bra helt mot slutten...

Ang. rytmen så virka det som om flere av låtene ganske fort ramla ut av takt..

Just my two cents.
        -t

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Hvordan opplevde dere rytmen der nede?
          Bedre! Oslo By gikk f.eks. i et mye bedre tempo. Vi kommer fortsatt i utakt i en del sanger, men det begynner å komme seg.

Comment

det hørtes knallbra ut fra tven iallefall.
            det eneste var at "martin andresen" gikk i kano, istedet for synkront.
            det hørtes ikke så bra ut. men bortsett fra den var det tipp topp tommel opp.
            heldig med mikrofonplasseringa denna gangen?

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
              det hørtes knallbra ut fra tven iallefall.
              det eneste var at "martin andresen" gikk i kano, istedet for synkront.
              det hørtes ikke så bra ut. men bortsett fra den var det tipp topp tommel opp.
              heldig med mikrofonplasseringa denna gangen?
              kan hende fordi den kom fra vb og gaza?

Ellers var tempo bedre i dag, men fortsatt mange mange mange på 228 som ikke trøkker til eller synger i det hele tatt. Er det sangsentrum sin feil, er folk "mette", liker de ikke sangen som går eller hva, det vet jeg ikke.

Comment

no shit sherlock...
                spørsmålet er, hvorfor går "martin andresen - klapp klapp" i kano fra bredden til gaza?
                hadde det vært annenhver gang, som "vi er bredden/vi er gaza" hadde det sikkert hørs bedre ut.

og har ikke tanken slått dere at makspotensiale hos den harde sangkjernen kanskje er nådd? som sagt før, hadde 228 kun bestått av de som synger 100% på 100% av sangene og er med "på alt" tror jeg ikke det hadde vært så mange der. Da hadde det blitt god plass på betongen.

Comment

no shit sherlock...
                  spørsmålet er, hvorfor går "martin andresen - klapp klapp" i kano fra bredden til gaza?
                  hadde det vært annenhver gang, som "vi er bredden/vi er gaza" hadde det sikkert hørs bedre ut.
                  Fordi dette er en av de få sangene bredden henger seg på. De synger da etter lyden de hører fra Gaza, og henger da naturlig nok litt etter. Det blir heller ikke til at det går annenhver gang som du nevner, fordi vi i Gaza ikke hører at bredden er med på dette når vi synger selv, og det heller ikke planlagt å prøve det. Da synger man sangen sånn som den normalt sett er, men da litt hver for seg..

Ser det gang på gang på videoene vi filmer fra pressetribunen (Hafslund øvre) at de gangene bredden synger med, så er det aldri synkront. Og sånn vil det vel alltid være så lenge det er såpass stor avstand.
                  IKAROS

Comment

Er også overraska over at folk detter så av stemninga når vi spiller bra fotball, og vinner overlegent. Kan det være fordi kampen "ikke har noe å si" (fordi vi leder med 5 poeng til Tromsø og vi ikke vinner gull) og dermed ikke er så mye spenning? Også er det godset, som vel ingen bryr seg om?

Ikke vet jeg, men synd er det hvertfall. Men alt går jo opp og ned, og siden vi var nede igår er vi vel oppe mot LSK
                    IKAROS

Comment

no shit sherlock...
                      Fordi lyd tross alt har en begrenset hastighet og avstanden til mikrofonen er ulik.
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

riktig. takk Erlink.
                        det var nemlig første gang jeg hørte at bredden var med på den hyllesten. muliig det er som superman sier, at vi på gaza ikke hører bredden når vi er i gang med den, og at jeg "oppdaget" det igår siden jeg så den på tv.

Comment

riktig. takk Erlink.
                          det var nemlig første gang jeg hørte at bredden var med på den hyllesten. muliig det er som superman sier, at vi på gaza ikke hører bredden når vi er i gang med den, og at jeg "oppdaget" det igår siden jeg så den på tv.
                          Men selvom vi faktisk hører dem en gang i blandt, så har det ganske liten betydning. For dersom vi da synger for å samkjøre oss med den lyden som kommer fra bredden, så vil det fortsatt høres feil ut i mikrofonene. Så det er en ganske håpløs oppgave å få til å synge likt.

Konklusjon: Alle syngende på en tribune
                          IKAROS

Comment

no shit sherlock...

oh yes holmes. bredden synger etter den lyden de hører, derfor blir det usynkront.

Comment

ja vi kan vel trøste oss med at det blir bedre når vi får vårt eget sted, der vi står litt mer samlet.

Comment

Working...
                              X