Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

EngaFilm sesongen 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EngaFilm sesongen 2011

Vi er nå snart ferdig med årets sesong, og EngaFilm prosjektet har gått greit (hvertfall syns vi det selv).

Men det er kanskje på tide å planlegge litt for neste år og prøver å komme opp med noen ideer for hva vi kan få til. Hittil går tankene rundt disse punktene:

*Tribunelivet på kamper
    *Tifodugnader
    *Livet på pub etc før match
    *Andre arrangement i forbindelse med enga (som feks miljøfestivalen som var i år, eller andre arrangementer hvor spillere eller supportere er involvert)
    *Kommentarer fra spillere eller sjefen sjøl

Noen av disse punktene var også ment å gjøre i år, og noe har delvis blitt gjort men dette var vårt første år, så ikke alt ble som planlagt.

Har dere andre forslag til ting dere savner eller tror andre kanskje savner? Noe vi har gjort i år som kunne eller burde vært annerledes?

Og fortsatt trenger vi flere som er villige til å ta en kamp eller tre med kamera i hånda, så er du interessert så si ifra!
    IKAROS

Kanskje også få med litt av selve turen. Livet på bussene, natur, byer etc. På den måten kanskje få flere til å reise på bortetur med klansbussene.

Egentlig bare få med hele pakka av hva det innebærer å være supporter.

Forøvrig, bra jobba så langt!

Comment

Originally posted by Plaum View Post
      natur,
      Flere fjell takk!
      Ikaros Oslo

Comment

Jeg ville gjerne sett mer fra "Klanen på tur". Å ha "Moppen lager lyder" fra quizen på Trondheimsbussen feks ville vært ubetalelig.

Intervjuer med "Klanen" på Bohemen/Vertshuset etter kamp
        Videoreportasjer fra turer (reisebrev i videoform) ((kan godt melde meg til både filming og redigerig av slike))
        Flere korte klipp (enkeltsanger som funka spesielt bra, i den og den kampen)

Skulle også ønske meg mer "håndholdt" fra tribunen. Gjerne video fra midt i klæcken, kryssklippa med oversiktsbilder o.l.

Reportasjer fra arbeidslagsmøter og styremøter - og kanskje lage en "videorevygruppe" som popper opp med morsomme småklipp...
        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Det jeg finner mest fascinerende er å se en stor gruppe mennesker synkront endrer sinnsstemning på noen sekunder. Først synger de - de er glade og fornøyde, så ser man at nesten alle glemmer å synge (her kommer vi til en stor sjanse), lyden av forhåpning brer seg før den eksploderer i ellevill jubel - eventuelt et stort NEEEI!!!

Så tar man en titt på videoen igjen, men denne gangen fester man blikket til en eller annen person på tribunen. Følg han. Se hvordan han reagerer. Så tenker du, det var sånn jeg feira også. Herlig.

EngaFilm har vært flinke til å få med dette, men det er rom for forbedringer. Tenk litt på sola når dere setter opp kameraet, tenk litt på hoppeglade folk rett foran dere etc. Veit det er vanskelig, men nå har dere prøvd i en sesong og har samla dere noen inntrykk av hvor det fungerer å stå og hvor det ikke funker. Kanskje høre med klubben om bedre plassering?

Nå har vi ikke hatt en sein avgjørende scoring i år (er ikke det ganske sykt?), men tenk dere 4-3-målet på overtid mot LSK i en av de siste serierundene neste sesong, en scoring som sender oss til topps på tabellen. Ooohhh.

Som de over meg nevner så er "klansliv" greit å kunne ta med seg, men la det for Guds skyld ikke bli en egotripp med deg og kompisgjengen din. Jeg spoler fortsatt over de mest pinlige intervjuene i 2005-videoen. Noen bør definitivt skjermes fra seg selv - og de har vi en del av i kokos-Klanen på tur.

Ellers er det bare å si bra jobba, bra initiativ!

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
            Jeg ville gjerne sett mer fra "Klanen på tur". Å ha "Moppen lager lyder" fra quizen på Trondheimsbussen feks ville vært ubetalelig.

Intervjuer med "Klanen" på Bohemen/Vertshuset etter kamp
            Videoreportasjer fra turer (reisebrev i videoform) ((kan godt melde meg til både filming og redigerig av slike))
            Flere korte klipp (enkeltsanger som funka spesielt bra, i den og den kampen)

Skulle også ønske meg mer "håndholdt" fra tribunen. Gjerne video fra midt i klæcken, kryssklippa med oversiktsbilder o.l.

Reportasjer fra arbeidslagsmøter og styremøter - og kanskje lage en "videorevygruppe" som popper opp med morsomme småklipp...
            Problemet er at folk, forståelig nok, ikke vil ha trynet sitt på film som er offentlig for alle på nettet. Derfor er det ganske begrensa hva gutta i EngaFilm kan ta med, som man ser på videoen fra Trondheim når de filma på puben og i toget opp til stadion.

Ellers enig med alt du sier og er ingenting i veien for å ta med intervjuer og lignende fra de som vil stille opp på slikt.
            Jeg er en unnasluntrer

Comment

Originally posted by Børssa View Post
              Problemet er at folk, forståelig nok, ikke vil ha trynet sitt på film som er offentlig for alle på nettet. Derfor er det ganske begrensa hva gutta i EngaFilm kan ta med, som man ser på videoen fra Trondheim når de filma på puben og i toget opp til stadion.

Ellers enig med alt du sier og er ingenting i veien for å ta med intervjuer og lignende fra de som vil stille opp på slikt.
              Her mangler du ett ord. "Problemet er at enkelte folk..." Alt slikt kommer helt ann på hvordan man gjør det! Selv tenker jeg litt at om det er så flaut å bli assosiert med Vålerengasupportere, at du ikke vil bli filma/tatt bilder av - så bør du vel heller ikke være med på turer/arrangementer der du kan bli tatt bilder av. Men man har også en plikt til å opplyse om at man nå blir filma/fotografert i en sammenheng som kan være sjenerende. Men om folk er bevist på at "her blir'e laga video til youtube" kommer nok de største idiotene til å skjerpe seg litt...

Samtidig mener jeg ikke at man skal lage "russerevyer" fra hvor morro det er på bussfesten - med ett ensidig personfokus på han drita fyren på bakerste rad - men dokumentere artige situasjoner, intervjue reisende om hvordan det er på tur, om gode Vålerengaminner osv. Litt sånn som det dere Vålerengagreiene på TV-Norge, men litt mer "hjemmelagd" og Vålerengelsk...

Enkelte liker oppmerksomhet, andre ikke. Kjenner jo deg godt Fredrik og veit at du ikke er så glad i å "være på nettet". Men det er ikke værre en att du skygger litt banen når gutta er ute og vifter med kameraet
              Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
              [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
              X