Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tribunesesongen 2010 - Reaksjoner, tanker og ideer for fremtiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tribunesesongen 2010 - Reaksjoner, tanker og ideer for fremtiden

Hvordan har du opplevd stemninga i 2010-sesongen?

Selv føler jeg at Klanen har gått noen viktige skritt denne sesongen. Sangmessig har man fått en del ting til å sitte, og samlet mange erfaringer. Noen sanger har etablert seg, andre har kanskje forsvunnet litt (for mye?). Enkelte etablerte tribunesanger har fått ny innpakning, både med og uten hell.

Ikaros har etablert seg som visuell "bombe" nederst på lokfeltet, det er stadig færre turister som ødelegger og ved å flytte litt på de "punche" har man fått en god utvikling. Alt i alt har 228 utvikla seg veldig bra.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Jeg står på 227, og er fornøyd med stemningen på Gaza. Kunne tenkt meg litt større hyppighet av de "gamle" sangene, men greit nok. Den eneste negative trenden jeg kan se, er at Bredden blir mer og mer lavmælte. Jeg opplever at det er mindre synging frem-og-tilbake, og at det er mindre lyd fra langsiden enn f. eks. i fjor. (med mindre jeg er angrepet av alt-var-bedre-før-syndromet)

Comment

Vestbredden har vært " død " i flere år, så ingen bombe at vi nok en gang ikke hører noe i fra de, desverre...

Savner noen av de gode gamle sagen alla Go west sangen, " For vi, vi er vålenga, for vi, vi er vålenga ", den ljoma bra før, og lett å synge...
      Heller den enn dovregubbensangen fex, som er helt superdøll...

Korte sanger er tingen etter min mening, lange sanger pleier å dø ut fort

Comment

min mening...

med fare for å tråkke noen på tærene så vil jeg si at jeg syns det har vært for mye fokus på nye sanger som jeg ikke syns funker i år...
        kan hende jeg skifter mening da disse får satt seg, men jeg har mine tvil...
        jeg sliter noe jævli med å få blandt annet sangen til vår sisteskanse til å funke...
        sorry til dere som bidrar og lager sanger, for dere gjør en bra jobb!!!

Comment

det blir neppe helt feil å si at de nye sangene ikke har vært en suksess, minus parappapa sangen, som satt ganske bra sist mot tromsø. Ellers virker det nesten som det er liten vilje på feltet til å synge de nye sangene, spesielt den til lars. Moa sangen rakk heller ikke å sette seg skikkelig. Hvorfor? Har det blitt for mye variasjon? Når det er sagt så synes jeg egentlig at vi har vært bra på tribunen år! Men vi har fortsatt mer å gå på.

Comment

Av de fire nye er det én som har satt seg skikkelig. Bohemstillegevaktsangen sitter ganske godt nå, og det trykker virkelig bra til på "legevakt". Jeg tror at vi nå skal være ytterst forsiktige med flere tekster i retning av rærariratatahahahohoshishabalala. Det holder nå...

Sanger med lyder (altså tekst som ikke er tekst men avansert nynning) er jævla lett og lære bort, men virker ikke som folk syns det er så tøft, så de gir faen. Det må EngaSang ta konsekvensen av.

Når det gjelder de gamle sangene er det noen som er rett ut tragiske. Blant annet den Børre nevner syns jeg er superpiss. Men det burde vært mer av de gode gamle slagerne...

Comment

Den Toy S nevner tror jeg kunne fungert godt. Det er en bra melodi og selvom "det er samme melodi" som hvis du er vålenga reis opp, så burde den brukes og synges på en helt annen måte. Ikke så nedatgående som vi bruker den idag.

For viiii, vi er vålenga, for viii, vi er vålenga.. Om dere forstårLitt mer muntert og fengende med andre ord.
              IKAROS

Comment

Jeg husker den som en døll og kjip sang, som til min store lettelse har forsvunnet. Go West er vel også rimelig utpult som "supportermelodi" og jeg mener vi kan synge at vi er Vål'enga på en dullion bedre måter.

Comment

Det første jeg tenker på er jo av vi faktisk har fått en liten stå tribune. Kjempe bra jobba av alle. En annen ting jeg vil dra frem er at kst har blitt mye bedre i år. Kjempe jobb av dem. Når sesongen starta mot viking med bendit nedre stengt ble jeg kjempe positivt overrasket. De fleste sang med å alt virket positivt. Men utover seongen har jeg tenkt litt over hvor mye aktivitet det faktisk er på 228. Å med den sesongen vi har hatt på ullevåll så er jeg faktisk litt skuffa. Det er til tider utrolig mye folk som ikke synger , klapper flagger , hopper osv. Hvorfor er det sånn? Er det at lsk og brann ikke har vært noe truende på tabell situasjonen? Eller at Lyn er borte? Det virker litt som at noen har mistet gnisten liksom. Kanskje er det at vi er inne i et genrasjons skifte i klanen. Det har vel også vært lovlig lite folk både i svingen og bredden gjennom sesongen. Men jeg tror og håper at det vil komme betraktlig flere mennesker til neste år og jeg tror at stemninga er på riktig vei. Vi er nok inne i et lite skifte , noe som lager litt gnissninger. Men jeg tror vi kommer styrket ut av det helle. Både innad og på tribunen.

Comment

Synes vårsesongen var veldig bra til tider.
                    Virka som om man fikk en nytenning med ståtribunen.
                    Vært litt slappere utover i sesongen,men meget gode resultater på banen har gjort at stemninga stort sett har vært ok.

Det vi kan bli bedre på som helhet er at enda flere må bidra til stemninga gjennom høylydt sang kampene igjennom.
                    Ville også samla "kaosgruppene" på et sted og helst så dem ikke er i veien for dem som kun vil synge.

Når det gjelder sangvalg så er det noe som er avgjørende for stemninga.
                    Vi har mange gode eldre sanger som har bra trykk i seg.
                    Viktig at disse blir dratt fram med jevne mellomrom.

Eksempler på sanger jeg gjerne vil høre mer:

Syng høyt,Syng Vålerenga.
                    Vi står sammen og kjemper
                    Ååå vi elsker Vålenga (rolig tempo)
                    Vålenga (Amazing grace)

Ps: Scoring/jubelsangene har vi blitt veldig gode på.
                    EVIG VIF

Comment

Når det gjelder flagging er det egentlig ikke noe hokus pokus som skal til. Ikaros med hangarounds er en såpass stor gjeng, at plassen bak banneret og de fire(fem?) radene opp til nærmeste bølgebryter er okkupert av engasjerte gutter. Kjører man flagg på størrelsen 1x1.5 på fremste rad, er ikke sikten så veldig ødelagt for dem som måtte stå bak bølgebrytern. Der kan det flagges hele matchen i gjennom. Etter scoringer og når ballen ikke er i spill, kan hele feltet være i aksjon.

Når det er sagt, har det til tider vært mange blindpasasjerer på 228 i år. Mange som helt klart burde stått på et annet felt.
                      Jeg vil helst være pakk.

Comment

Originally posted by Scarface View Post
                        Når det er sagt, har det til tider vært mange blindpasasjerer på 228 i år. Mange som helt klart burde stått på et annet felt.
                        Jeg er veldig enig, og det er et todelt spørsmål.

Det finnes ingen andre til å fylle på dersom blindpassasjerene forsvinner. Det har ikke vært for fullt på feltet noen gang i år. Hvis den aktiviteten som Ikaros, Sirkus og andre driver med øker annen aktivitet tror jeg endel vil føle at de ikke hører hjemme, og sånn sett trekke utover mot kantene av feltet. Jeg mener vi allerede har begynt å se det, og at målet må være at det passive dyttes vekk av at det er for stor aktivitet rundt snarere enn at folk jages vekk av noen gretne folk som er "mer supportere" enn de selv er.

I tillegg mener jeg spennet på de forskjellige som bidrar for lite er stort:
                        * Enkelte folk i merkeklær mener bidraget deres er så stort gjennom å være alternative supportere at de kan være sosiale snarere enn bidragsytere på feltet.
                        * Enkelte gamle travere synger på "det meste", men siden de sang så jævlig bra på Bislett kan de ikke flytte vekk fra sangfeltet.
                        * Unge, ivrige er sangstartere og capos og 'mentale' på 3-4 store kamper i året, men som i kampene mot Hønefoss og Haugesund bare snakker om hvor bra vi var mot Rosenborg og Brann.
                        * Folk som har et vondt bein eller en sår hals mot Molde eller Viking, men deltar "vanligvis".
                        * Den som har med kusina eller søstra, sønnen eller typen på feltet når vi møter Strømsgodset - "hun/han bidrar ikke noe særlig, men hun/han elsker Vålerenga og må se hvordan det er".
                        * Sesongkortinnehavere som ikke bruker sesongkortet sitt fordi de må jobbe når vi møter Tromsø eller må på ferie med dama når vi møter Sandefjord.

And the story goes. Nøkkelen er at de fleste av oss på en eller annen måte er en eller flere av disse i løpet av sesongen, så det er - med veldig få unntak - vi på 228 som utvanner feltet. Men vi ser det ikke når vi gjør det selv.

Comment

FLAGGING

Hver gang jeg tar opp ett av flaggene(ettstang/tostang), så blir det alltid bråk. De bak kjefter å smeller " faan det er ikke 17. mai i dag" "Flagging er for bønder" "jævla idiot få ned det j... flagget, jeg ser ikke en dritt" kunne sikkert holdt på med eksempler ganske lenge. Når det er engatifo som har lagt frem flagga, så ligger dem ikke der fordi man skal ha noe å tørke beina på, tvert imot, de skal flagges med, der av navnet flagg. Synes det er helt håpløst at man skal få juling for å bruke de ressursene man har for å lage god stemning.

Men all ære til 228 for god stemning sesongen 2010, TAKK FOR SESONGEN ALLE SAMMEN! VI HAR VÆRT JÆVLA GODE!
                          Marek Kulič til Vålerenga nå !!!!!!!!!!!!!

Comment

Originally posted by engaforpenga View Post
                            FLAGGING

Hver gang jeg tar opp ett av flaggene(ettstang/tostang), så blir det alltid bråk. De bak kjefter å smeller " faan det er ikke 17. mai i dag" "Flagging er for bønder" "jævla idiot få ned det j... flagget, jeg ser ikke en dritt" kunne sikkert holdt på med eksempler ganske lenge. Når det er engatifo som har lagt frem flagga, så ligger dem ikke der fordi man skal ha noe å tørke beina på, tvert imot, de skal flagges med, der av navnet flagg. Synes det er helt håpløst at man skal få juling for å bruke de ressursene man har for å lage god stemning.

Men all ære til 228 for god stemning sesongen 2010, TAKK FOR SESONGEN ALLE SAMMEN! VI HAR VÆRT JÆVLA GODE!
                            Jeg tenker at hvis du hever deg over det, samtidig som du forsøker å flagge når det er minst i veien, vil dette avta.

Be a better man enn å la deg hisse opp av idioter som slenger med leppa og få kompisene dine til å slutte å svare trassig tilbake, så tenker jeg det går over etterhvert.
                            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Vi er vel noen få som prøver å lage liv på Bredden, men det er for mange turister der også. Men synes livet på bredden har vært under pari i år, altfor lite liv og sang. Ingen som gidder å være med når man prøver å dra igang sanger. Noen er mer ivrig på å kritisere egne spillere, eller snakke med dama ved siden av seg.. Men jeg håper det kommer fler engasjerte til Bredden neste år, så ikke bare er ett ensidig fokus på 228..
                              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Working...
                              X