Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vil vi at bredden skal dø helt ut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vil vi at bredden skal dø helt ut?

Tenkte å høre litt med dere på forumet om det var en ide å starte en slags gjennoppliving av bredden. Jeg står selv på bredden og har merka at stemninga bare blir dårligere og dårligere. Jeg prøver å dra i gang sanger og henger meg på som første mann med en gang jeg har en anelse av hva gaza synger, men det hjelper lite med en eller to personer som prøver å få med resten av bredden. Så kanskje på tide å lage et sangsentrum på midten av bredden, f.eks felt 103/104, eller hva tror dere? Kan vi klare å gjennskape stemninga fra 04 og 05 sesongene?
    Ære være!

Jeg personlig tror vi hadde hatt veldig godt av å hente alle som vil synge til samme tribune. Vi er rett og slett ikke nok syngende til å holde liv i to tribuner.

Men jeg forstår godt at mange av de som står på bredden ikke vil flytte seg pga det ene og det andre, men sangmessig tror jeg den beste løsningen er å få alle på en tribune. Ettersom Gaza er størst på tribunelivet så ser jeg ikke at det er noen løsning å flytte alle tilbake (for de som tenkte å svare det).
    IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
      Jeg personlig tror vi hadde hatt veldig godt av å hente alle som vil synge til samme tribune. Vi er rett og slett ikke nok syngende til å holde liv i to tribuner.

Men jeg forstår godt at mange av de som står på bredden ikke vil flytte seg pga det ene og det andre, men sangmessig tror jeg den beste løsningen er å få alle på en tribune. Ettersom Gaza er størst på tribunelivet så ser jeg ikke at det er noen løsning å flytte alle tilbake (for de som tenkte å svare det).
      Kanskje ikke så dumt det, da er 2011 mitt siste år på bredden, så sant det ikke skjer noen endringer på tribunelivet på bredden i år. Er åpen for nye forslag og håper på skikkelig liv og litt fler "gærne" folk på bredden når vi møtes på Ullevål i starten av April
      Ære være!

Comment

Jeg liker bedre tanken om å gi maks i Gaza, og samle alle aktive der for å virkelig bygge Gaza som den (i norsk målestokk) mektige supportersvingen Gaza bør være. Sånn som det er nå så vil aldri Gaza kunne bli helt toppers, og Bredden ligger jo nesten i koma. Bedre med ett sted som er 100% enn to som er henholdvis 85% og 15%. Ofrer glatt kanosanger som Vi er Bredden/Vi er Gaza, for å få én mektig tribune. Når det er sagt så blir ikke Gaza en mektig tribune, hvis ikke de som kommer dit og fyller opp de resterende plassene gir maks, bare fordi de blir ståene ut mot siden. Hvis hele tribunen er med konstant gjennom hele kampen, så bør det jo egentlig ikke ha noe særlig å si hvor man står.

Min mening er at når vi får egen stadion, så skal en av kortsidene og begge svingene (tar det for gitt av vi får en bratt helhetlig tribune, og ikke noe etasje-faenskap) inn mot langsidene være en gedigen tribune for Klanen. Ikke sånn som i dag hvor det vel bare er fire eller seks felter øverst som er for Klanen, mens resten og hele nedre Gaza er for "vanlige" VIF-folk. Så får heller langsidene være vanlige familietribuner for VIF-supportere som ikke er med i Klanen/vil stå med Klanen og være aktiv.
        Da har vi en fin mulighet til å starte helt på scratch og bygge en identitet i svingen, og ikke henge oss opp i gamle felter, og "jammen, har stått her på Bredden i alle år"-meninger. Dette mener jeg styret bare bør trumfe igjennom. De som da nekter å bli med til svingen står da selvfølgelig fritt til å bli på langsiden, men da som en sittende tilskuer sammen med familier og andre som er passive.

Comment

Originally posted by superman View Post

Dette er vel diskutert opp og ned i mente, og man blir vel aldri enig. Noen velger bredden fremfor gaza, og det må man leve med. Men man bør vel klare å synge og lage liv på bredden fordi?
          Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

var vel ikke så mange som flyttet over i svingen i sin tid,men de sang mye og viste engasjement som smittet over på andre og etterhvert så kom folk over pga stemning.Kan du ikke høre med klanstyret om løpesedler,samle folk som synger så kommer dette til og smitte over på de andre som står på bredden.

Comment

Originally posted by BreddenFelt103 View Post
              Tenkte å høre litt med dere på forumet om det var en ide å starte en slags gjennoppliving av bredden. Jeg står selv på bredden og har merka at stemninga bare blir dårligere og dårligere. Jeg prøver å dra i gang sanger og henger meg på som første mann med en gang jeg har en anelse av hva gaza synger, men det hjelper lite med en eller to personer som prøver å få med resten av bredden. Så kanskje på tide å lage et sangsentrum på midten av bredden, f.eks felt 103/104, eller hva tror dere? Kan vi klare å gjennskape stemninga fra 04 og 05 sesongene?
              Jeg var en sta jævel og holdt meg på bredden lenge. Til slutt gav jeg opp. Da vi forsøkte å gjøre det mulig for folk å samle seg i grupper (les: oppheve fast plass-systemet) ble det ramaskrik og trusler om utmeldelse og det ene med det andre.
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Har fått kjeft for dette før, og kommer nok til å få det igjen nå, men jeg mener at Bredden bør avvikles som klanstribune.

Folk må for all del få lov til å stå på Bredden uansett, men slik situasjonen er nå er det alt for få som gjør en innsats som kan rettferdiggjøre de rabatterte billettprisene de får. Jeg er selvsagt klar over at det er dedikerte sjeler også på Bredden, men det er altfor mange "blindpassasjerer" som nyter godt av de rabatterte prisene.

I tillegg går dette selvsagt utover rammen vi klarer å skape rundt kampene. Det er nær sagt umulig å synge samme sang mellom de to tribunene, og det er mye vanskeligere å lage f.eks. koreografier (tifo) fordi de to tribunene sjelden fylles opp.

Løsningen her mener jeg bør være å avvikle Bredden som klanstribune og jobbe for å gjøre hele cola til klanstribune. Ihvertfall de 6 feltene på midten (oppe og nede). Dette tror jeg vil ha flere positive effekter både tribunemessig og økonomisk. Først og fremst vil det føre til at vi befester vår posisjon som Norges suverent beste supportere, både stemningsmessig og tifomessig (fulle tribuner gir bedre arbeidsvilkår for tifogruppa). I tillegg kan dette føre til en økonomisk gevinst for klubben som kan disponere billetter med høyere verdi enn billetter i svingen (langsideplasser blir regnet som bedre plasser og kan derfor gå til en høyere pris).

Nå kommer sikkert noen til å bruke argumenteter om at det er feil å gi fra seg rettigheter som man har jobbet for i mange år. Jeg er prinsipielt enig i dette, men ikke i situasjoner der å tviholde på rettighetene virker imot utvikling av Klanens kjerneområde, nemlig selve tribuneaktiviteten og det å gi best mulig verbal og visuell støtte til Vålerenga.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                  Folk må for all del få lov til å stå på Bredden uansett, men slik situasjonen er nå er det alt for få som gjør en innsats som kan rettferdiggjøre de rabatterte billettprisene de får.
                  Du synes å glemme et lite tilsnitt her...

En supporter måles også på lojalitet, på tross av at han eller henne ikke tilbakelegger en maraton i løpet av en kamp i form av fysiske utbasuneringer.

Lojalitet = rabatt.
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                    Jeg var en sta jævel og holdt meg på bredden lenge. Til slutt gav jeg opp. Da vi forsøkte å gjøre det mulig for folk å samle seg i grupper (les: oppheve fast plass-systemet) ble det ramaskrik og trusler om utmeldelse og det ene med det andre.
                    Jeg har hatt tro på at utviklingen på Bredden skulle bli bedre hvert år siden vi flytta til Ullevaal men har nå resignert og gitt opp. Stemningen og antallet syngende supportere på denne tribunen har bare blitt dårligere og færre for hvert eneste år. Så fra og med denne sesongen så har jeg meldt overgang til Gaza sammen med 3 andre. Jeg mener også at det er en god ide å gjøre hele Gaza om til dedikert tribune for syngende supportere, for å maksimalisere trykket på en tribune. Kjenner jeg gleder meg massivt til sesongstart....
                    En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Dette har jeg irritert meg over i flere år nå.
                      Bredden er død, så etter min mening skulle den ha vært avviklet for lenge siden.

Bra priser, noen vil stå der... Fair enough.

Men hvorfor må vi kalle det klanstribune? Vi har vel alle skjønt at bredden ikke tilfører noe stemningsmessig med to tribuner, og skal ikke Klanen jobbe mot et bedre tribuneliv for Vålerenga - eller skal vi bare være...snill?
                      Vi er St.Hallvards menn

Comment

En dimensjon i diskusjonen som ikke har blitt nevnt er klubbens ønske om at Bredden er godt befolket. Det tar seg best ut på tv når de setene som vises mest er fullsatte. Nå kan det godt hende at det er best for stemningen om alle i Klanen var i svingen, men se ikke bort fra at det finnes en del folk som VIL være på langsiden for å se godt OG bidra stemningsmessig. Man kan jo ikke tvinge folk i svingen dersom de ikke vil.
                        Og jeg ser det slik at det er helt greit om det ikke bare er i svingen der det skapes stemning og sang, liv og røre.
                        At du som står i svingen ikke hører så veldig mye til det betyr ikke at det ikke skjer noe der.
                        mvh

Ogni M

Comment

Det er stadig noen som spør styremedlemmer (og sikkert andre også) om hjelp til å bygge nytt lokomotivfelt på bredden. Å fjerne fastplassystemet er umulig, så da blir gamle konge eneste mulighet. Jeg vil tro at breddens eneste håp for å etablere noe som ligner på et sangsentrum er avhengig av gamle konges vilje til å sleppe til nye folk (gjerne uten billett akkurat der) og ildsjelers mot og evne til å samles og kontakte dem.

P.S: Det er heller ikke gitt at lojalitet skal belønnes i form av lav pris. Førsterett på billett og gode plasser f.eks. er minst like verdifullt.
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                            Det er stadig noen som spør styremedlemmer (og sikkert andre også) om hjelp til å bygge nytt lokomotivfelt på bredden. Å fjerne fastplassystemet er umulig, så da blir gamle konge eneste mulighet. Jeg vil tro at breddens eneste håp for å etablere noe som ligner på et sangsentrum er avhengig av gamle konges vilje til å sleppe til nye folk (gjerne uten billett akkurat der) og ildsjelers mot og evne til å samles og kontakte dem.
                            Hvis det er mulig å få plasser på gamle konge uten billett der, noe jeg tviler på, ville det vært veldig fint og det ville nok gitt et løft for klanen på bredden hvis gamle konge var "forbeholdt" de som vil synge og skape nytt liv på bredden etter noen døde år. Men hvor stor er sjansen gor at de som står på gamle konge og ikke lager liv gir fra seg plassen sin for å få mer liv på bredden?
                            Ære være!

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                              En dimensjon i diskusjonen som ikke har blitt nevnt er klubbens ønske om at Bredden er godt befolket. Det tar seg best ut på tv når de setene som vises mest er fullsatte. Nå kan det godt hende at det er best for stemningen om alle i Klanen var i svingen, men se ikke bort fra at det finnes en del folk som VIL være på langsiden for å se godt OG bidra stemningsmessig. Man kan jo ikke tvinge folk i svingen dersom de ikke vil.
                              Og jeg ser det slik at det er helt greit om det ikke bare er i svingen der det skapes stemning og sang, liv og røre.
                              At du som står i svingen ikke hører så veldig mye til det betyr ikke at det ikke skjer noe der.
                              Problemet her er jo slik at det er kun bendit som er klanstribunen for enkelte. Man glemmer helt at det er andre som holder med enga enn bare bendit, det er jo bare og lese gjennom forumet fra sist sesong så ser man hva som blir sagt og skrevet. Jeg synes man skal akseptere at bredden er slik den er, selvom det er til tider dårlig med liv og sang der. Jeg mener at man skal prøve å etablere ett nytt sangsentrum der med de som faktisk er interessert i å synge. La oss hvertfall få prøve!
                              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Working...
                              X