Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vil vi at bredden skal dø helt ut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by haraa1 View Post
    Problemet her er jo slik at det er kun bendit som er klanstribunen for enkelte. Man glemmer helt at det er andre som holder med enga enn bare bendit, det er jo bare og lese gjennom forumet fra sist sesong så ser man hva som blir sagt og skrevet. Jeg synes man skal akseptere at bredden er slik den er, selvom det er til tider dårlig med liv og sang der. Jeg mener at man skal prøve å etablere ett nytt sangsentrum der med de som faktisk er interessert i å synge. La oss hvertfall få prøve!
    Men hvordan skal de samle seg? Så langt har ingen kommet med et konkret tiltak som ikke innebærer at noen må gi fra seg plassen sin. Og det skjer som kjent ikke.

Når det kommer til å få stå på gamle konge:
    Da jeg var fersking, pleide Nimo og dra meg med opp til plassen hans fordi jeg sang og bidro. Jeg hadde billett på rad to, men folk var ikke fremmed for å stå halvannen mann pr. sete.
    Når det er sagt, så fikk jeg en skikkelig skyllebøtte hver eneste gang med beskjed om å pelle meg tilbake til plassen min, samtidig som Nimo ba meg ignorere det og dro meg opp, så man må ha litt baller for å gå bort til den gjengen der og starte et samarbeid om nytt sangsentrum...
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
      Men hvordan skal de samle seg? Så langt har ingen kommet med et konkret tiltak som ikke innebærer at noen må gi fra seg plassen sin. Og det skjer som kjent ikke.

Når det kommer til å få stå på gamle konge:
      Da jeg var fersking, pleide Nimo og dra meg med opp til plassen hans fordi jeg sang og bidro. Jeg hadde billett på rad to, men folk var ikke fremmed for å stå halvannen mann pr. sete.
      Når det er sagt, så fikk jeg en skikkelig skyllebøtte hver eneste gang med beskjed om å pelle meg tilbake til plassen min, samtidig som Nimo ba meg ignorere det og dro meg opp, så man må ha litt baller for å gå bort til den gjengen der og starte et samarbeid om nytt sangsentrum...
      Vi er tre stk som står rett nedenfor gamle konge, og vi bidrar. Men det er så mye fyll og turister til tider at det er ett fåtall som gidder å synge med. Hva med en kampanje med flyers om sang og tribuneliv? Gi den til folk i starten av sesongen og hvos hva som forventes. Her bør jo GK folket komme inn og hvis hva som forventes, men som sagt så er det lettere sagt enn gjort dessverre...
      Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Informasjonsflyt

På møtet som ble avholdt på lørdag ble det snakket/diskutert litt rundt informasjonsflyt.
        Flyers kan ofte være bra, noe håndfast å lese.

Klansropet ble diskutert.
        Muligens den beste måten å kommunisere på, treffer ihvertfall flest mennesker. Hva med at EngaSang og andre arbeidslag presenterer sine tanker foran sesongen der?

En mulighet for å skape litt blest om Vestbredden og GamleKonge som en sangtribune igjen?

Comment

Vi er tre stk som står rett nedenfor gamle konge, og vi bidrar. Men det er så mye fyll og turister til tider at det er ett fåtall som gidder å synge med. Hva med en kampanje med flyers om sang og tribuneliv? Gi den til folk i starten av sesongen og hvos hva som forventes. Her bør jo GK folket komme inn og hvis hva som forventes, men som sagt så er det lettere sagt enn gjort dessverre...
          Du har selvsagt rett i at man bør bidra på en klanstribune, men styret har et visst ansvar for å ikke overdrive mengden overformynderi og kanskje delvis også for å unngå å bli et flertallsdiktatur.

- Vi har i mange år oppfordra til å bidra med kontrakter, skriv, oppfordringer, ordre, sutring og skryting.

- Dette har funka så dårlig at folk gikk lei og flytta seg. I stedet for å pushe sine holdninger på andre eller ta plassene dems, har man flytta seg til Gaza og latt de som nekter å la seg "inspirere" få lov å holde på med sin greie.

- Dette har selvsagt ikke gjort det enklere for de gjenværende ildsjelene å bidra, men verken før eller etter migrasjonen til Gaza har det kommet noe mer konkret forslag til løsning enn at "nå må folk gå i seg selv og bidra".

- Det har kommet massevis av signaler på hva som IKKE funker/aksepteres.

Så da sitter jeg igjen med et par spørsmål:
          1) I hvilken grad kan man forsvare ytterligere forsøk på tvang eller å fortelle folk hvordan de skal være klansmedlem?
          2) I hvilken grad kan man forsvare å bruke mer tid på en del av medlemsmassen som stort sett sier nei/nekter alle forslag til løsninger (jada, haraa1 dere er en del som ikke gjør det, men det er umulig å samle dere på VB uten de andres samtykke/bidrag)?
          3) Er det noe annet enn nostalgi og stahet som hindrer de som hevder å ville bidra til stemning å flytte til svingen? Jeg har selv kjent på hvor surt det var å flytte, og hvor dypt den avgjørelsen satt, men angrer ikke i ettertid...

-Erling

Comment

Bare for å presisere:

Jeg kommer ikke til å jobbe for å "drepe" bredden, men jeg kjenner at jeg er lei av å bruke krefter på folk som ikke ønsker at jeg skal bruke krefter på dem. Istedenfor å forsøke å tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil, vil jeg fokusere på å bygge opp de som klør etter å bidra innenfor noen rammer som gjør det mulig.

Comment

Hva med å ta lik pris på bredden som på hafslund?

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
                Hva med å ta lik pris på bredden som på hafslund?
                Hvorfor det? Er vi ikke bra nok supporterer i dine øyne?

Comment

(Innlegget er fjernet grunnet meningsløst innhold)
                  -Mod
                  Last edited by dikern; 26.01.2011, 00:15.

Comment

Hvorfor det? Er vi ikke bra nok supporterer i dine øyne?
                    For å få bort tursiter

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
                      For å få bort tursiter
                      Det er vel turister overalt på tribunene, også i bendit. La oss ta samme pris overalt da.. Så forskjellsbehandler man ingen.

Comment

Det er vel turister overalt på tribunene, også i bendit. La oss ta samme pris overalt da.. Så forskjellsbehandler man ingen.
                        Jeg betaler med glede mere penger for å ha det mere morro på tribunen.

Comment

Håper at flere blir med å synger på bredden denne sesongen
                          På Engatur aldri sur.

Comment

Blir litt småprovosert her, den ene etter den andre fyker over til Gaza, og så klager man på at det er så lite synging på Bredden..? What ?

Uansett grunn man har, så hjelper det ikke oss som blir igjen.

Jeg tåler å kun høre min egen stemme så jeg blir, konstruktivt mener jeg at hvert felt bør ha (x antall= et minimum) dedikerte folk til å synge.
                            Så hvorfor ikke få folk til å sette seg på en slik dedikert liste pr felt. Så kan vi se om hvert felt klarer å løse denne floken?
                            Det må være verdt et forsøk istedenfor å komme med tomme trusler og annet fjas. Vår jobb må bli å få turister til å bli dedikerte, de kommer og betaler. Ergo vil de være der de også..

Comment

Originally posted by Dust View Post
                              Blir litt småprovosert her, den ene etter den andre fyker over til Gaza, og så klager man på at det er så lite synging på Bredden..? What ?

Uansett grunn man har, så hjelper det ikke oss som blir igjen.

Jeg tåler å kun høre min egen stemme så jeg blir, konstruktivt mener jeg at hvert felt bør ha (x antall= et minimum) dedikerte folk til å synge.
                              Så hvorfor ikke få folk til å sette seg på en slik dedikert liste pr felt. Så kan vi se om hvert felt klarer å løse denne floken?
                              Det må være verdt et forsøk istedenfor å komme med tomme trusler og annet fjas. Vår jobb må bli å få turister til å bli dedikerte, de kommer og betaler. Ergo vil de være der de også..
                              Det er jævla mye enklere å omvende turister når dem er i et massivt undertall.

Akkurat av grunnene du nevner innledningsvis her, holdt jeg igjen lenge før jeg flytta til Gaza, men jeg ble lei av å prøve å bidra og flytta for å faktisk kunne bidra.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                                Det er jævla mye enklere å omvende turister når dem er i et massivt undertall.

Akkurat av grunnene du nevner innledningsvis her, holdt jeg igjen lenge før jeg flytta til Gaza, men jeg ble lei av å prøve å bidra og flytta for å faktisk kunne bidra.
                                En kamp mot vindmøller? hehe, joda ser helt klart den.
                                Men jeg kaster ikke inn håndkleet enda. Gi meg noen år til på 104 så får vi se.
                                Er gammal og sta nok, enda... ellers så er det brukbart med stemmer rundt meg foreløpig, så vi trives!
                                Det som er værst er egentlig at sesongkort-holdere ikke dukker opp på mer enn 50-60% av hjemmekampene. Det gjør meg trist.. Jeg fatter det bare ikke.

Comment

Working...
                                X