Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Revurdering av Ogude-sang?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Revurdering av Ogude-sang?

Fant ikke noen tråd med Ogude-sangen, så startet denne...

Er det flere enn meg som synes Ogude-sangen er utrolig klein?

For det første så synes jeg teksten er helt på jordet. "Han kommer fra Afrika. Han spiller på Vål'enga".... wtf? Er det det beste vi kan komme på? Skal vi synge til Lars "Han kommer fra Amerika. Han spiller på Vål'enga"? Eller til Fellah "Han kommer fra Holmlia. Han spiller på Vål'enga"? Nei! Dette er lavmål, uavhengig om man synger Afrika, Amerika eller Holmlia - det har ikke noe med at det akkurat er Afrika, men handler rett og slett om at det er j***** tamt.

For det andre synes jeg ikke melodien har noe særlig trøkk og er treig. Tror den kan bidra til å dra ned det generelle trøkket på stadion. Melodien passer bra som voggesang, men ikke som oppildende hyllestsang som skal tenne og pushe spilleren den synges for.

Konklusjon: Både tekst og melodi burde byttes ut (synes jeg).

Melodien er ikke noe hakke ned på, den kan trykke bra hvis alle gidder å synge. Vi har så mange like melodier på sanger til spillere, så å bruke denne på en spiller, ser ikke jeg problemet i.

Comment

Vel, delvis eni men noe uenig i det du sier også. Jeg personlig liker melodien, men det er vel mer afrika linja som jeg stusser på. Men med det sagt tenker jeg vel det vil lyde bedere med :

Han spiller så jævelig bra, og det for vårt vålerenga.

Comment

Jeg synes teksten er klein. Dette uttalte jeg før vi prøvde den første gang. Jeg synes linja "Han kommer fra Afrika" vitner om en blanding av ignorans, ikke noe å si og nødrim.

Av mangel på noe bedre, foreslo jeg "han er fra Nigeria", men dette ble skutt ned i den originale Ogude-tråden.

Så at flere rundt meg kviet seg for å synge denne sangen og at dette kanskje er grunnen til at den ikke trøkker skikkelig. Teit oppførsel, egentlig da jeg mener man alltid skal trøkke til uansett hva man synes om låta, men kanskje vi skal stikke finger'n i jorda og komme opp med noe bedre...
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

også bør vi synge "scorer for Vål'enga" de gangene han faktisk gjør det.
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Enig i at vi kan bytte ut den linja, da det er en litt klein ting å synge i mine ører..
            Men kan da ikke være noe problem å bare skrive om den ene linja?

"han vil dere gjerne ha, men han blir her i Vål'enga!"

Likte Erlink sin at vi bruker "han scorer for vål'enga" når han faktisk gjør det. Hva vi putter inn i mellom får vi bare finne noe av.

Comment

Slenger meg på her, og må dessverre si at dette i mine ører er blant de dårligste sangene vi har sammen med Berre sin "evig ung"! Kan ha selvfølgelig ha noe å gjøre med at de aldri har satt seg, men det kan jo også tenkes at det er en grunn til det
              Teksten er - som andre har sagt, og i mangel av et mer dekkende ord - klein, og melodien er "dyster" og passer overhodet ikke å synge rett en scoring eller når vi gjør det bra på banen.

Shelton har vel den mest stemningsskapende spillersangen, og Muri og Freddy sine trøkker alltid bra! Hadde jeg vært mer kreativ så skulle jeg gjerne kommet opp med en ny sang selv, men vet det er andre her som er bedre egnet til det enn hva jeg er

Comment

Jeg mener den vi har nå er drit klein og vitner om manglende fantasi...beklager til den som fremma forslaget. Er ikke meningen å tråkke på den karen. Jeg har tross alt ikke fremma noe eget forslag...
                Men teksten er klein ass...

Nå som vi har blitt bedre kjent med spilleren Fegor så veit vi jo at han er knallhard..teksten kan muligens ta hensyn til dette..?
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

Hvis en eller annen musikalsk trollmann hadde klart å få en tekst til å passe til denne melodien, http://www.youtube.com/watch?v=7y72hJ2xSc4 så hadde vel det vært midt i blinken..?
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Hva med å endre tekstlinjen til "han pisser på bøøøøønda, han spiller på Vålenga"?

Comment

Jeg synes først og fremst at sangen er klein, jeg har en flau smak i munnen når jeg synger den. Det virket som at dette var gjennomgående for de som står rundt meg på 228.

Vil man absolutt beholde den støtter jeg fullt ut Tottos forslag om tekstendring: "han vil dere gjerne ha, men han blir her i Vål'enga!" Om noen uker er nok det svært aktuelle tekstlinjer om spillet hans fortsetter.

(Et lite aprppos til slutt: Hvorfor skal vi i det hele tatt ha sang på Ogude, når vi ikke har en på kapteinen Kristoffer Hæstad?)

Comment

Mitt forslag til sang til Ogude er den gamle Grindheim/Dag Risnæs sangen:

Det er bare eeeen Ogude
                        Det er bare eeeen Ogude.
                        Han speller i blått,han speller så flott
                        Han speller så vi aldri blir slått.
                        EVIG VIF

Comment

Vieira, wo-o-o-oh, Vieira wo-o-o-oh. he comes from Senegal, he plays for Arsenal.

Husker den trøkka veldig bra da Arsenal-fansen dro igang den før. Er vel der vi har hentet inspirasjonen fra.

Vi kan eventuelt bare synge Ogude Ogude Ogude Ogude til denne "melodien":
                          http://www.youtube.com/watch?v=Zd4ef...eature=related

Comment

Originally posted by Bojan View Post
                            Mitt forslag til sang til Ogude er den gamle Grindheim/Dag Risnæs sangen:

Det er bare eeeen Ogude
                            Det er bare eeeen Ogude.
                            Han speller i blått,han speller så flott
                            Han speller så vi aldri blir slått.
                            Den vi har til Hæstad nå med andre ord. Dumt å bruke den på to spillere kanskje?
                            syng deg hes for Vål´enga

Comment

Originally posted by langbein View Post
                              Den vi har til Hæstad nå med andre ord. Dumt å bruke den på to spillere kanskje?
                              Ja,det er jeg enig i.
                              Tenkte ikke så langt

Vår nye midtbanestjerne må hvertfall ha en bra sang.
                              EVIG VIF

Comment

Working...
                              X