Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd - Stabæk - VIF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd - Stabæk - VIF

Grei dag i gymsalen. En skandale med setene. Etter at den ene seteraden knakk, sto det igjen 5-6 spisse stålstenger. Håper dette får etterspill for stabæk sin del, for det kunne fort blitt en farlig og alvorlig situasjon om noen hadde slått hodet eller andre kroppsdeler.
    228

Syns vi var bra på tribunen!

Kudos til han (i Sirkus Vålerenga?) som i pausa roa ned han noe overivrige unggutten som blei litt vel fysisk mht. å pushe andre til å synge med... (Ikke alle som var like fornøyde med det, men ,men...)

Unggutten gjorde jo ellers en en flott jobb som sang-motor! En mann for framtida på tribunene!
    Stå på! (men hør på "erfarne fjellfolk" også - sånne som han som snakka med deg!)

Comment

Vil først takke gutta i Sirkus (og mulig noen fra ikaros) for bussturen på vei til kamp!

Det var mange som møtte opp i gymsalen i dag,noe som er positivt samtidig som det skaper konflikter. Det at man står sammen med folk man vanligvis ikke står sammen med, merkes veldig. 1.omgang var preget av mye klaging og irritasjon fra personer som ikke var helt fornøyd med flagginga til Ikaros (jeg snakker nå om høyre side mot svingen). Dette påvirker selvfølgelig de rundt (meg selv inkludert) og stemningen på denne siden ble betydelig dårligere ut i omgangen. Plasseringen til Ikaros var kanskje ikke den beste.

2.omgang var preget av dårlig stemning pga.det som skjedde på banen (naturlig nok). Vil likevel trekke opp "kom igjen enga" som det mest positive siden man da fikk med seg hele svingen og de på kortsiden. Ellers trøkka det dårlig til bortover mot høyre. Ikaros kunne kanskje vendt seg enda litt mer mot høyre for å få med disse også. Litt vanskelig å henge med når alt foregikk mellom de og venstre side.

Selve kampen snakkes ikke om. Nå er det de to neste kampene som gjelder !
      syng deg hes for Vål´enga

Comment

Faen karer! Er seff dritskuffa og litt ekstra hissig pga tap - men to ting bare kommenteres ikveld:

Hvor i h... kommer ideen om å pælme en haug ting ut på banen fra!!!??? Er gjerne med på diverse moro for tribuneutskeielser MED STIL, men det vi så i kveld er jo bare totalt lavmål! Helt uavhengig av ekle smurfer og dommerjævler - dette suger big time.

Videre: Kan vi pls. drite i fraksjoner og annet underordnet tøys på bortebane og lage ETT samlet ES sangsentrum på tribunen? (i håp om at vi da for det meste vil greie å synge den samme sangen?) Idag synes jeg tidvis det var skikkelig slitsomt.

Når alt dette oppgulpet er unnagjort: må jo også si at det var gøy på tribunen i kveld - vi var ganske mange og tidvis veldig bra. Hvem er "de blaa" liksom, vi eide dem vel stort sett hele kampen igjennom, selv om tingene på banen ikke gikk helt vår vei.

Comment

Originally posted by Scooby View Post
          Videre: Kan vi pls. drite i fraksjoner og annet underordnet tøys på bortebane og lage ETT samlet ES sangsentrum på tribunen? (i håp om at vi da for det meste vil greie å synge den samme sangen?) Idag synes jeg tidvis det var skikkelig slitsomt..
          Grunnen til at vi prøvde å splitte sangsentrumet i to deler idag var pga at vi ville prøve å jobbe videre med det som ble levert i 2.omgang i Stavanger. Da fungerte det veldig bra med et sangsentrum på øvre halvdel og et nederst. Speiselt på kanosangene.

Idag er jeg helt enig med at det ikke fungerte optimalt. Det øverste sangsentrumet havnet litt for mye til venstre i første omgang, så man mistet komunikasjonen. Noe som resulterte i flere sanger samtidig osv.
          I 2.omgang flyttet Sirkus seg ca 10 meter til høyre. Det ble litt enklere etter dette..men alt i alt er jeg helt enig i at vi kan bedre!

Creds til alle som møtte opp.
          - Ikaros -

Comment

Neste fyren jeg ser som kaster noe ut på banen (driter i om det er en kvittering, eller en posesnus) kommer jeg til å fike til. Sånt gjør vi ikke. Punktum.

-Erling, edru selv om klokka er 02:00
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Jeg sto i svingen og synes stemninga var veldig bra. Eneste negative er at sangsentrum må få med seg når en sang ikke catcher og prøve noe annet. Spesielt mot slutten av kampen, da gutta trengte oss som mest, var det mye mumling fordi sangen som ble forsøkt sunget ikke funka der og da. Blant annet "vi gjør alt for vårt kjære Vål'enga" - en tapssang i mine øyne.

Sikkert kult med "bulkesanger" også, men da i begynnelsen av en kamp, ikke når vi ligger under med ti minutter igjen å spille.

Men som sagt, tross dette synes jeg det var veldig bra stemning generelt sett.

Comment

Må få påpek at det var utrolig slapt av folk å gå 10 min før kamp i går. Når man ligger under med 1 mål og laget presser på, skal man ikke stikke. Da skal man stå igjen og trykke på, så kunne målet komme når som helst. Er vel en grei regel og aldri stikke fra kampen uansettt. Noe av det slappeste man kan gjøre spør du meg. 2 seiere og 1 tap, vi får tåle det. Vi er da vel ikke blitt så bortskjemte som trønderne?

Comment

Originally posted by Tor Magnus View Post
                  Må få påpek at det var utrolig slapt av folk å gå 10 min før kamp i går. Når man ligger under med 1 mål og laget presser på, skal man ikke stikke. Da skal man stå igjen og trykke på, så kunne målet komme når som helst. Er vel en grei regel og aldri stikke fra kampen uansettt. Noe av det slappeste man kan gjøre spør du meg. 2 seiere og 1 tap, vi får tåle det. Vi er da vel ikke blitt så bortskjemte som trønderne?
                  Hvor mange er det snakk om? Opplevde ikke dette som et problem. Det er alltid noen bønder som stikker, og er det mange nok, så får de en nidvise.

La ikke merke til det i går
                  Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                    Hvor mange er det snakk om? Opplevde ikke dette som et problem. Det er alltid noen bønder som stikker, og er det mange nok, så får de en nidvise.

La ikke merke til det i går
                    Vi sto rett over utgangen og så jo dermed en del av dem. Men det virket som om mange var på vei til å gå, og trakk mot utgangen men pga spillet og sjansene ble de stående i porten og se på.
                    IKAROS

Comment

Synes vi leverer varene på tribuna i går.

Positive:
                      Oslo' s stolthet sangen begynner å sette seg hos fler og fler.
                      Bra trøkk kampen gjennom.
                      Kom igjen Enga fikk i gang svingen, moro

Ellers synes vi kunne ha støtta Stefan Strandberg mer, isteden for å synge på med Oslo's stolthet når matchen er over. Stefan Strandberg klapp *3 for eks!

Kan skjønne de som klager på Ikaros, men nå er dere klar over det. Stå heller et annet sted, så slepper dere å se flagginga

Comment

Originally posted by henrik View Post
                        Kan skjønne de som klager på Ikaros, men nå er dere klar over det. Stå heller et annet sted, så slepper dere å se flagginga
                        En del flyttet seg heldigvis etter 1.omgang, og det ble mindre klaging.
                        syng deg hes for Vål´enga

Comment

Bildegalleri fra matchen (Facebook)

Comment

Jeg satt ett felt nærmere midten, ganske langt ned.
                            Kjenner ikke helt igjen beskrivelsen av stemninga.
                            For meg hørtes det ut som om det var max 200 mann som sang. Var egentlig ikke ofte jeg ble med på sangene, da ingen rundt meg heller gjorde det. Sangen var nesten ferdig når "den nådde oss". Tror det var noen på forumet som mente det samme i fjor. Lyden bærer ikke spesielt godt bortover.
                            Kommer aldri til himmelen.
                            Kommer aldri til hælvete.
                            Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

Og en ting til man bør tenke på er at man får ikke flere til å synge ved å be dem opp på juling.. Slik som han ene bajasen forsøkte i slutten av første samt pausa, aksepter at alle er ikke som deg (heldighvis) Er det en som ikke synger, drit i det, enn å lage bråk ut av det. Ellers så synes jeg det var bra liv hele kampen, likte å stå sammen med de som dro i gang sangene.
                              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Working...
                              X