Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd: Vålerenga - Lillestrøm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd: Vålerenga - Lillestrøm

Ja hva syntes man? Trøkk på noen sanger men ellers var det ikke mye å skryte av. Hva skjedde med folk? Ikke en gang hele 228 var med på sangene.
    228

Ble litt mindre luft i ballongen etter 0-1 gitt.
    Er ikke noe særlig fan av disse "tapssangene" -> "Vi vil alltid værra her", "Vi står sammen og kjemper" osv.. De skaper liksom ikke noe trøkk..
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

Skal skrive mer i morra - men en ting er klart, Bendit må være mer samstemt fremover.. I dag var det ganske mange ganger at man hadde en låt fra venstre og en helt annen fra høyre og når man da står midt på 228 begynner man å lure på hva man skal synge....

Tok seg veldig opp på 1-1 men alikevel savna jeg en del trøkk i dag...

Comment

Ikke så verst

Syns det ikke det var så verst i dag. Vi spilte jo ikke noen kjempe kamp så stemningen blir jo litt preget av det. Bra i starten, litt tamt etter en i rauva men på utligningen var vi tilbake. Sang jo ut trommer og megafon i alle fall.
        Espen

Comment

Kult å se de store flagga på tribunen under innmarsjen i dag. Blusser opp mye stolthet og glede inni meg når jeg ser omfanget av engafarger og flagg på tribunen! Syns vi burde klart å videreføre den energien vi hadde før kampstart gjennom hele matchen. Vi startet bra, men dabbet fullstendig av etterhvert. Følte det var gjennomgående mer trøkk da vi spilte mot Ålesund sist hjemmekamp enn det det var nå. Syns jeg har sett tendenser til at vi har mistet lyd da vi har spilt mot bøfla på hjemmebane tidligere også (kan være fordi jeg stod på 229 før og ikke på 228 som nå). Ingenting irriterer meg mer enn å høre trommejævlene på andre sia, derfor vil jeg ha sammenhengende trøkk som konstant kan overdøve kvitringa! Det var til tider kollektivt svikt på hele ståfeltet til tross for iherdig innsats fra øvre delen over Ikaros. Ingen andre supportergrupper har sjangs til å slå toppene våre, og for at vi skal nå opp til det nivået må alle ta i tak og synge for full hals. Irriterende å stå ved siden av noen som fokuserer på å "synge med" i stedet for å gi alt.

Bra av bredden som ofte sang samstemt med Gaza! Det skapes en bølge av liv, noe som er kult å høre! Men bredden var fullstendig borte på "kom igjen, Enga!". Det var sykt irriterende da dette ble prøvd gang på gang. Vi er jævlig gode når vi når toppene, derfor er det så synd når man ikke gidder å henge med.

Ellers: Keeper'n er en kødd, men slutt å kast mynter osv. Vi ekke barnehageunger!

Har store forhåpninger mot RBK, og vil høre en konstant masse av lyd fra Klanen! Orker ikke høre flere trommer, så vi får se å få overdøve jævelskapet en gang for alle!

Comment

Bilder fra kampen, dessverre er det ingen gode av tifoen! Satser på at det kommer noen bra bilder i stemningsfilmen

Ellers synes jeg vi har en slapp dag på jobben. Det er enkelte høydare, men det var mange som ikke en gang forsøkte å synge på 80% av sangene. Folk virket slappe og ga ikke så mye som jeg mener man burde kunne forvente i årets eneste derby på hjemmebane. Selvfølgelig må spillet ta litt av skylda, men vi kan bedre enn dette! Mellom 228 og 227 sto det til og med en gjeng med jenter som ikke gjorde annet enn å skravle høylytt og å drikke fra lommelerker. De hadde i mine øyne ingenting der å gjøre, det er nok av steder på stadion de kan oppholde seg uten å bremse stemningen.
            KFL hørte man et par ganger, men stort sett var det bare den jævla trommesoloen man merket, selv i de periodene da vi av en eller annen grunn holdt kjeft. Tragisk at de prøver å angripe(?) noen på VIPen, noen som vet hva som skjedde der?

Positivt:
            - Boakiye scorer, perioden etter målet var bra!
            - TIFOen vår sammenlignet med det ufattelig patetiske blusset bøfla dro opp på rad 2. Utrolig at de gadd å fyre av ett enslig bluss, det kan umulig være verdt boten.
            - Over 20 000 solgte, det hadde jeg aldri trodd vi skulle få i dag som det er ferie og etter tap forrige runde!

Comment

Stemningene blir alltid preget her av hvem som leder. Bare å se forskjellen mellom 0-1 og 1-0. Det samme blir vi også av spillet i første omgang. Ihvertfall dem store massen som vanligvis utgjør om det blir veldig trykk eller ikke. Kodus til det som kjører kampen ut så klart. Er ikke en av dem selv, blir alt for preget av kampene i seg selv.

Comment

Jeg opplevde trøkket som bra i første omgang. Muligens litt mekanisk og preget av nerver, men bra trøkk.

Sto litt på høyrekanten av 228 i dag og opplevde en viss frustrasjon over at man der forsøkte å kommunisere med venstrekanten, men at venstrekanten ikke var så årvåkne i forhold til hva som skjedde andre steder enn seg sjæl. Det kan vi enkelt gjør bedre.
                Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Trøkket var ikke 20.000 mennesker verdig. Med så mye folk burde vi få til mye bedre. Virket som det var mye frustrasjon på 228 i går. Hva skjedde egentlig halvveis i 1. omgang da noen lagde kvalme på nedsida? Var ganske mye sinne nede i Ikaros da.

Comment

Kan jeg komme med en bitteliten ting? Neste gang dere skal ha lignende tifo,

Trykk opp ark/brosjyrer/dere vet hva jeg mener, med store bokstaver om når de egentlig skal kastes.. og del ut ved inngangen..

Ganske mange i klanen trenger å få ting inn med teskje, gjerne helst en snøskuffe
                    Last edited by Lyrica; 18.04.2011, 13:39. Reason: Skrivefeil

Comment

Sant. Uansett hvor erfarne vi er og eventuelt blir, vil det alltid være folk som ikke klarer å fatte hvordan et arrangement skal gjennomføres.

Comment

Har vel ikke opplevd makan til slapp stemning. Vi var vel 8 mann blant 50 stk ganske close mot 228, på 227, som i det hele tatt sang. Helt utrolig dårlig. Problemet er nok en gang feilplassering av syngende/lite ivrig syngende, men er uansett ikke mange som gidder. Trist! gleder meg til bortematch på mandag.
                        Oslo by, St. Hallvards menn

Vi er Vål\'enga!

Comment

ser den erlink,men jeg prøver og få med hva dere synger på venstresida men hører ikke fordi masse folk i midten holder kjeft

Comment

Originally posted by Lyrica View Post
                            Kan jeg komme med en bitteliten ting? Neste gang dere skal ha lignende tifo,

Trykk opp ark/brosjyrer/dere vet hva jeg mener, med store bokstaver om når de egentlig skal kastes.. og del ut ved inngangen..

Ganske mange i klanen trenger å få ting inn med teskje, gjerne helst en snøskuffe
                            Her overvurderte vi dessverre publikum, og jeg tar selvkritikk for det.
                            På sånne kamper dukker det opp mye folk som sjlden er på kamp ellers, og en del av de har dessverre liten kjennskap til hvordan tifo skal gjennomføres.
                            Før neste tifo kommer vi til å kjøre på med flyers, og vurderer også å sende inn en "tifo for dummies"-artikkel til ropet.

OH`en på nedre kom dessverre for fort i retur da ett feste røyk, undertegnede prøvde å holde igjen, men resultatet ble at folk dro sammn med meg, og alt kom for fort tilbake.

Øystein
                            Leder i EngaTifo
                            ----------------
                            Pilsner og slagsmål.
                            Ille tilredte agronomer.

Comment

Originally posted by the butcher View Post
                              Har vel ikke opplevd makan til slapp stemning. Vi var vel 8 mann blant 50 stk ganske close mot 228, på 227, som i det hele tatt sang. Helt utrolig dårlig. Problemet er nok en gang feilplassering av syngende/lite ivrig syngende, men er uansett ikke mange som gidder. Trist! gleder meg til bortematch på mandag.
                              Tror ikke det var snakk om feilplassering av sangstartere osv. Det var rett og slett for dårlig av resten som ikke gadd å følge med på sangene de iherdig prøvde å få igang trøkk på. Så lenge mange nok ikke gidder, er det klart at lydnivået ikke strekker seg på kantene til 227 og 229.

Comment

Working...
                              X