Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemingstråd: VIF - Mika (Europacup)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemingstråd: VIF - Mika (Europacup)

Var veldig bra stemning nederst idag, men hva som foregikk oppover er jeg mer usikker på.

I starten så det veldig bra ut og mange som var med, men etterhvert glemte jeg å følge med. Noen andre som har noen meninger som sto lenger bak?

Anyways... BERRE på landslaget!

Men en helt annen ting.. Hvorfor går spillerne rett i garderoben når vi vinner?!

Straffetrening!!
    Last edited by dikern; 15.07.2011, 14:15. Reason: Dobbelpost...
    IKAROS

Originally posted by superman View Post
    (...) Noen andre som har noen meninger som sto lenger bak? (...) BERRE på landslaget!
    Grei stemning bak også, men det er ikke rart at stemningen daler når "Berre på landslaget" - noe som i mange øynes er en helt latterlig tanke, men det får vi ta i en annen diskusjon - synges åtte-ti ganger i løpet av en drøy time - inkludert da spillerne gikk av banen.

Legg til to-tre andre Berre-sanger startet forfra, så ender vi på mange Berre-minutter i løpet av kampen.

Misforstå meg rett: Det er moro å hylle Berre, og folket foran skal ha stor honnør for fantastisk liv, men det ble litt i overkant - synes jeg.

Ellers synes jeg variasjonen var dårlig i dag, og samspillet mellom høyre- og venstresiden i øvre Bendit var litt i utakt, men sånn er det.

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by superman
      Men en helt annen ting.. Hvorfor går spillerne rett i garderoben når vi vinner?!

Straffetrening!!
      Enig!

Singh og Fellah så knapt opp på tribunen før de ruslet inn i garderoben. Det er for dårlig, og hadde jeg vært MA hadde jeg pisket dem inn på gresset igjen.

Det er helt fair å være skuffet over resultatet og/eller egen innsats, men man bør i hvert fall takke dem som betaler lønna før man graver seg ned.

LD.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Kun de nede som sang. hadde vi tatt bort dem hadde det vært morsomt og sett om det hadde blitt noe synging i det hele tatt

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
          Kun de nede som sang. hadde vi tatt bort dem hadde det vært morsomt og sett om det hadde blitt noe synging i det hele tatt
          Hvor sto du hen? Og, om du sto oppe, kom du ned til oss for å bli med på morro da eller?
          IKAROS

Comment

Hvor sto du hen? Og, om du sto oppe, kom du ned til oss for å bli med på morro da eller?
            Han ene vakta sa at det var fullt så jeg måtte sette meg langt til høyre eller på 227, så jeg stod på 227, og det var Latterlig stemning. Dere skulle stått på nedre. En kirkegård med 50 syngende er fortsatt en kirkegård. Eneste folk slang seg på var de 4,5 mest populære sanga

Comment

Har det blitt et innført krav at spillerne må gå rundt 10min etter hver kamp for å takke supporterne?
              Hva blir det neste, håndtrykk og klapp på skulderen til hver og én?
              Hvis spillerne er så oppgitte (les: engasjerte) at de går i garderoben, hva så?
              Føler dere dere mer verdsatt og at dere har fått valuta for penga fordi de tar bølgen foran oss, eller setter seg på kne for miniklanen?
              Og folk snakker om at vi har "blitt Aalesund" pga Mika sangen? Ai ai ai..

Comment

Han ene vakta sa at det var fullt så jeg måtte sette meg langt til høyre eller på 227, så jeg stod på 227, og det var Latterlig stemning. Dere skulle stått på nedre. En kirkegård med 50 syngende er fortsatt en kirkegård. Eneste folk slang seg på var de 4,5 mest populære sanga
                Det er alltid plass! Etter å ha tilbragt første timen med familieliv var det ikke noe problem å klemme seg inn på feltet. Hvis en vakt sier det er fullt, så si bare nei, jeg skal inn her, så er de ikke vrange på det. Bare ikke stå i trappa.

Tilbake til stemninga: Da jeg satt litt på siden fikk jeg litt annet inntrykk enn det jeg pleier å få, og blei faktisk veldig imponert. Det så og hørtes veldig bra ut! Men jeg merka også veldig godt hvilke sanger som dro med hele feltet, og hvilke sanger som bare satt nede. Hvorfor kan ikke de som synger på de gamle prøve noen av de nye? Vi kan ikke stå å synge de samme gamle sangene i all evighet, man må hele tiden fornye seg, så hvorfor kjøre boikott eller gi faen? Jeg sier ikke at alle skal synge på alt hele tida, men fikk inntrykk av at det er mer reglen enn unntaket.

Comment

Jeg kjente ihvertfal at jeg savna f/g denne kampen, seter er noe forbanna dritt.

Jeg sto nede for en gangs skyld, kan ikke huske sist jeg gjorde det på ullevål.
                  Helt greit det, men må si at jeg savna taket litt.
                  Virka som man klarte å få med flere på det visuelle(flagg, hopping, riktig klapping, armbruk), når man hadde en stor klump av "ivrige" nede.
                  Men det virka som om det var vanskelig å få med folk på synge sangene flere ganger, virka som det daua fortere ut en det vanligvis gjør.
                  Noen som sto oppe som kan avkrefte/bekrefte dette?

Når det gjelder alle berre-sangene, så tar jeg sjølkritikk på det, ble vel litt mye. Det var ment som en humoristisk greie, "spontan galgenhumor" som det populært blir kallt.
                  Originally posted by -=VIF=- View Post
                  Tilbake til stemninga: Da jeg satt litt på siden fikk jeg litt annet inntrykk enn det jeg pleier å få, og blei faktisk veldig imponert. Det så og hørtes veldig bra ut! Men jeg merka også veldig godt hvilke sanger som dro med hele feltet, og hvilke sanger som bare satt nede. Hvorfor kan ikke de som synger på de gamle prøve noen av de nye? Vi kan ikke stå å synge de samme gamle sangene i all evighet, man må hele tiden fornye seg, så hvorfor kjøre boikott eller gi faen? Jeg sier ikke at alle skal synge på alt hele tida, men fikk inntrykk av at det er mer reglen enn unntaket.
                  Det samme kan vel sies begge veier. Mange av de som sto nede som mumler på gamle slagere og tar helt av på de "nye" sangene.
                  Ja vi trenger å fornye oss, men greit å beholde på de tinga som vi har vært bra på før og til dels fortsatt er.
                  Holde kjeft/mumle på enkelte sanger enten man skal kaller seg "ultras" eller "sirkus" blir helt feil meg, er man en samla gjeng som står for 100% innsats, så gir man 100% innsats hele kampen. Det er ikke så rart at enkelte sanger ikke fungerer når halvparten av de ivrigste dropper å trøkke til på enkelte sanger.
                  ouSV - Enga for de gale!

Comment

Jeg hadde også plass på 227, men skjønte fort at der ville det bli dødt, så jeg og en kompis gikk derifra ca ett kvarter før kampstart, og bort på 229/231, var ingen vakter som sa at det ikke var lov....

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                      Holde kjeft/mumle på enkelte sanger enten man skal kaller seg "ultras" eller "sirkus" blir helt feil meg, er man en samla gjeng som står for 100% innsats, så gir man 100% innsats hele kampen. Det er ikke så rart at enkelte sanger ikke fungerer når halvparten av de ivrigste dropper å trøkke til på enkelte sanger.
                      Nå synes jeg du svartmaler veldig her. Det er kun et fåtall av sanger som folk unnlater å synge for fullt med på og det kan like gjerne være nye som gamle sanger. I hovedsak dreier dette seg om (de nye) sangene "blå-rød", der melodien avviker fra den orginale melodien og mister alt trøkk, og "evig ung, evig pen", som aldri har blitt noen hit og kan trygt skrotes til fordel for "berre på landslaget".

Jeg synes det fungerte veldig bra med samling nederst, ingen problem å starte sanger oppover og særlig i starten av førsteomgang var det veldig bra på hele 229. Ut i andreomgang ble nok sangene om Morten "Gud" Berre dratt litt langt. Ja, han er blitt en kulthelt i vårt miljø, men andre går nok litt fortere lei!

Comment

Var greit med trøkk i går. Vi sto midt i "sangfeltet" omtrent midt på tribunen, og dro på og hoppa det vi klarte. Overraska over å se SÅ mange som ikke åpner kjeften i det hele tatt, skader ikke å klappe og nynne litt vel (bedre enn ingenting).

Synes også at kanoen frem og tilbake på hver side av 228 funka ganske greit når de først skjønte at vi prøvde å få de med... Ble kanskje LITT mye Berre på landslaget, men alt i alt var det bra trøkk og jeg har ikke stemme idag

satser på enda bedre trøkk og mer folk med PAOK hjemme etter vi har knust Mika i Armenia.

-t

Comment

problemet vårt er at det er noen som vil synge i 90 min og mange som vil synge hvert 5.min

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post

Men det virka som om det var vanskelig å få med folk på synge sangene flere ganger, virka som det daua fortere ut en det vanligvis gjør.
                            Noen som sto oppe som kan avkrefte/bekrefte dette?
                            Tror ikke det var så mye annerledes igår enn ellers, men du legger mye bedre merke til det når du står nede og har alle andre bak deg. Du hører mye bedre når det dør ut enn når 20-30 står høyt på tribunen og kjører på. Da hører dere hverandre og bruker lenger tid på å oppfatte når folk ikke er med lenger..
                            IKAROS

Comment

Tror ikke det var så mye annerledes igår enn ellers, men du legger mye bedre merke til det når du står nede og har alle andre bak deg. Du hører mye bedre når det dør ut enn når 20-30 står høyt på tribunen og kjører på. Da hører dere hverandre og bruker lenger tid på å oppfatte når folk ikke er med lenger..
                              Godt mulig, men har du noen oppe som kjører på så får man vel flere som kan lettere piske opp folk.
                              Syns vi sleit mer en vanelig med å hente opp sanger og ha dem gående forhold til andre kamper, men kan jo være mange ting som gjør at det var sånn i går(seter,færre folk++) enn at vi i Sirkus valgte å stå nede som et prøveprosjekt.

Uansett så hadde jeg satt pris på å høre menninga til folk som vanligvis står øverst/midten på f/g til vanelig og som sto på ca samme plass på 229 i går.
                              Var det noen merkbare forskjeller på at vi(Sirkus) hadde flytta oss ned?

Eystein
                              ouSV - Enga for de gale!

Comment

Working...
                              X