Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

"Stemnings"tråd: Vålerenga - Sogndal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er man sinte så går det alltids ann å synge det ut til spillerne, men når stemminga blir så laber på tribunen som igår blir jeg flau når folk piper, buer og klager istedet for å synge med. Må jo faen meg feie for egen dør, før vi skal be spellerne om å blø/dø for drakta osv.

Hørte forøvrig en morsom vri etterkampen som burda ha dukket opp i går:
    "Står'u stille er'u spiss på Vålenga - ræræræ ræ ræræræ..."
    Det hadde vært i mine øyne en helt grei måte å få ut frustrasjon og samtidig som man kunne gitt et klart buskap ut til spillerne.

Eystein
    ouSV - Enga for de gale!

Comment

Synger for sakte!

For å gå litt bort fra piping fra egne spillere (noe jeg mener er rævva, syng ut frustrasjonen istedet), så gikk sangene helt sinnsykt sakte. Jeg har fast sesongkort på 228 og står ofte med Ikaros. Hver gang det kom en sang som det skulle vært litt tempo på, feks; fra den dag vi ble født, til den dag vi ser vår slutt, så gikk tempoet så sinnsykt sakte, og dermed fikk vi aldri opp trøkket. Det hørtes patetisk ut i mine ører. Der jeg stod med Ikaros endte vi opp med å synge fortere enn resten, for å få opp stemninga og tempoet i sangene.

På ett par sanger helt på slutten av kampen hørtes det ut som om vi sang sørgemasjer enn kamprop. Vi har klart det før å holde trøkket og tempoer på sanger oppe i 90 minutter før, så jeg ser ikke hvorfor vi ikke skal klare det nå. Vi trenger ikke synge like sakte eller dårlig som spillerne spiller.

Comment

Kommer ALDRI til å pipe på egne spillere

Comment

Jeg synes stemningen var veldig bra, utenom når noen starta på en sang og andre en annen sang. Jeg hadde noen bekjente på langsiden ( telenor ) som sa de hørte oss veldig godt

Comment

Originally posted by 1913Enga View Post
            For å gå litt bort fra piping fra egne spillere (noe jeg mener er rævva, syng ut frustrasjonen istedet), så gikk sangene helt sinnsykt sakte. Jeg har fast sesongkort på 228 og står ofte med Ikaros. Hver gang det kom en sang som det skulle vært litt tempo på, feks; fra den dag vi ble født, til den dag vi ser vår slutt, så gikk tempoet så sinnsykt sakte, og dermed fikk vi aldri opp trøkket. Det hørtes patetisk ut i mine ører. Der jeg stod med Ikaros endte vi opp med å synge fortere enn resten, for å få opp stemninga og tempoet i sangene.

På ett par sanger helt på slutten av kampen hørtes det ut som om vi sang sørgemasjer enn kamprop. Vi har klart det før å holde trøkket og tempoer på sanger oppe i 90 minutter før, så jeg ser ikke hvorfor vi ikke skal klare det nå. Vi trenger ikke synge like sakte eller dårlig som spillerne spiller.
            Det kan være vanskelig å holde takta mellom Ikaros og Sirkus oppe og nede, spesielt når det er så ræva stemning og så få som bærer sangene mellom oss. Dere som står nede får heller ikke styrt og påvirka dette noe særlig, da vi som står oppe under taket sjelden hører dere.

På søndag var det spesielt ille og jeg mener vi som står oppe må ta litt av skylda for det. Reagerte selv på at vi sang enda saktere enn vi pleier, dette har også mye å gjøre med at det var så forbanna lite punch i folk, inkludert oss sjæl.
            Jeg er en unnasluntrer

Comment

At publikum (ikke øvre Gaza og Vestbredden) piper når Vål'enga framstår så håpløst rævva som på søndag, er forståelig, ikke godtatt, men forståelig. Piping er for bergensere, sånn har det alltid vært og skal det alltid være. Er det krise får heller folk holde kjeft som Franko sier.

At det pipes blant folk på 228 og øvre Gaza (jeg var mest opptatt med å synge, så jeg fikk ikke dette med meg), er latterlig, da står man på feil sted rett og slett. Hos oss skal tiltaksløshet og elendig innsats som på søndag belønnes med sanger som ikke kan misforstås av spillerne. Som f.eks Eystein sitt forslag "Står'u stille er'u spiss på Vål'enga", dessverre kom ikke vi forsangere på dette på søndag.

Jeg tror at vi generelt er bedre enn vi tror sjæl, både når vi er gode og når vi ikke er det, som på søndag. Grunnen er enkel, når man synger, så hører man stort sett seg sjæl og de nærmeste.

Når det er sagt, så er det en ting som irriterer meg, og det er når vi synger klubbsanger og rop for å oppildne spillerne i en vanskelig situasjon som på søndag, så er vi kanskje 2-300 som synger, mens resten uffer, stønner og gauler ja og nei istedenfor å synge. Mens når vi drar igang "Eirik skal på puben" eller "etter matchen skarr'u dø" så er plutselig så og si alle med. Det syns jeg er et problem. Kanskje noen kan gå litt i seg sjæl?

Nimo
              Klanen - har et dårlig rykte som skal ivaretas:

Ikke oppfør deg som en dust!

Comment

Eller at 2-300 klapper på "St.Hallvards menn", mens alle klapper på "dem som hater bønda"

Comment

Working...
                X