Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben for alle.....gutter...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klubben for alle.....gutter...?

Må bare si at det var Apebergtakter over noe av synginga i dag.

Fotball er for gutter og jenter. Linjedommeren kan være kjøpt og betalt, blind og inkompetent. Men å synge om hvilket kjønn hun har er utrolig nittitalls.

Mulig jeg er en humørløs kødd, men slikt er bare pinlig.

Ikke skaffer det flere supportere til klubben heller. Det trenger vi. I dag var det vel ikke mer enn 2000 på seksjonene som ikke er vestbredden og bendit. Da trenger vi både jenter og gutter.

Hva er feil med "nittitallsholdninger" ? Syns du det er så jævla mye bedre i samfunnet i dag kontra nittitallet? Ikke jeg.
    Kvinnelige dommere i herreidrett er bare på trass.
    De har sin egen liga.
    Demokrati skrikes det, da får dere respektere at folk ikke liker at damer blander seg i fotballen.
    Når får vi miksede lag/ligaer?
    Hvorfor ha en herreliga og en kvinneliga, når Vålerenga gutter og jenter kan spille sammen?

Comment

Såpass for hun tåle når hun ikke har skjønt offsideregelen. Merkelig fokus...

Comment

Jeg håper media også henger seg opp i den kjempeslemme kjønnsdiskrimineringa vår..så kan vi samtidig få et fokus på hvor jævla ræva linjedommer hun er..
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

hun sugde jo...

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
            Såpass for hun tåle når hun ikke har skjønt offsideregelen. Merkelig fokus...
            Tydelig at problemer med offsideregelen ikke kjenner kjønn.

Dette er VG live sin dom over to av avblåsingene, vurdert av en mann:
            # 51
            # Det bølger her nå. Vålerenga kontrer rett etter at Start har klaget på dommeren og Gunnarsson har nesten en banehalvdel å løpe på. Men blir korrekt avblåst for offside der.

# 59
            # Pall Gunnarsson blir tredd igjennom og er alene med keeper. Han blir avblåst korrekt til Klanens store frustrasjon.

Den i første omgang er det imidlertid mange som trekker i tvil. Men det er vel ingen som vil bytte ut den mannlige linjemannen med en dame av den grunn.

Forøvrig handler ikke mitt innlegg om bra/dårlig dømming. Men om bra/dårlig stemning, og patetisk oppførsel.

Comment

Originally posted by antiol View Post

Fotball er for gutter og jenter. Linjedommeren kan være kjøpt og betalt, blind og inkompetent. Men å synge om hvilket kjønn hun har er utrolig nittitalls.

Ikke skaffer det flere supportere til klubben heller. Det trenger vi. I dag var det vel ikke mer enn 2000 på seksjonene som ikke er vestbredden og bendit. Da trenger vi både jenter og gutter.
              Jeg regner med at du også klager på at vi kaller linjemenn vi ikke liker for "linjepikk"? All den tid du ikke klager på dette ser jeg ingen grunn til å ta inn over meg at kvinnelige kjønnsdeler blir benyttet i omtalen av damen fra i går.

/ArneB
              ArneB -

Comment

Originally posted by ArneB View Post
                Jeg regner med at du også klager på at vi kaller linjemenn vi ikke liker for "linjepikk"? All den tid du ikke klager på dette ser jeg ingen grunn til å ta inn over meg at kvinnelige kjønnsdeler blir benyttet i omtalen av damen fra i går.

/ArneB
                Jeg tror vel trådstarter reagerte mest på at enkelte dro i gang en sang med teksten "Fotball er for gutter å-å-å-å, fotball er for gutter..." Om linjedommern har inn- eller utovertiss er sånn sett uvesentlig, sangen blir for teit når vi faktisk har et damefotballag som gjør pangsuksess i 1.divisjon, og som har ualminnelig store sjanser for å rykke opp til elitespill neste år. Men for all del, vi kan jo gjøre Lillestrøms store sønn, Ivar Hoff, sine ord til våre...

Ad notam synes jeg at linjendommeren som spaserte rundt nede foran vestbredden var elendig i går, og jeg har ingen problemer med at man latterliggjør henne både med generelle og kjønnsspesifikke nidsanger og -bemekrninger. Og selv synes jeg det var stor humor at man poengterte hva flagget kunne brukes til, dersom hun ikke var klar over det allerede. Men å si at jenter (generelt) ikke kan noe om fotball, og ikke bør ha noe med fotball å gjøre, synes jeg altså blir litt teit.

Det var min femtiøring i den sakens anledning. Fred ut og husk å stem!
                Last edited by Skrible; 12.09.2011, 07:46. Reason: Skriveleif
                Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by antiol View Post

Jeg er enig, peke, le og si at dommeren er en stor idiot er helt greit og JA! Linjedommer og hoveddommer var elendig idag. Men fader'n.. ikke disse hu bare fordi hu er dame?

Sier ikke at vi gjør det, men folk som kaller noen apekatter eller andre for fitter. Det er pinlig
                  Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Vi var misfornøyde med dommeravgjørelsene i går, og det var linjedommeren som veiva mest med flagget. Vi var uenige og uheldigvis så var hun kvinne. Vi måtte finne noe vi kunne skrike ut i aggresjon, og det gikk på kjønnet hennes. Hoveddommer'n fikk også høre det. Tror nok frustrasjonen tok over, uansett om avgjørelsene var rette eller ikke!

Comment

Mens dommeren, som var like dårlig slapp unna kjønnshets. Tipper det var helt tilfeldig, og at Gaza neste gang starter rop om at fotball ikke er for menn.

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
                        Mens dommeren, som var like dårlig slapp unna kjønnshets.
                        Man klager ikke over sitt eget kjønn, gjør man vel? Hehe. Forsvarer ikke det som ble gjort, men prøver å fortelle at ikke det som ble sunget var like vondt ment som det hørtes ut som.

Comment

"Fotball er for gutter" og "hora med flagget" (eller hva det ble sunget) er verken spesielt humoristisk eller oppfinsomt - to adjektiv jeg vanligvis forbinder med klanens mer eller mindre spontane utbrudd. Når da dama etter all sannsynlighet har gjort en helt grei jobb (iflg de som har sett kampen på TV), så blir det hele for teit. Vi tar ut frustrasjon over at eget lag til tider suger endetarm på det enkleste offeret og lirer av oss noe en hvilken som helst neandertaler ville klart på en dårlig dag. Nei, jeg er ikke politisk korrekt opprørt, og tror ikke likestillingen i Norge ble satt tilbake i vesentlig grad av episodene, jeg er bare ikke veldig imponert, og håper vi legger lista høyere neste gang. Jeg vet nøytrale tilskuere faktisk kan la seg imponere av klanen på sitt beste, jeg tviler på at mange nøtrale ble imponert i går.

Comment

jeg er helt enig med trådstarter, dette synes jeg var pinlig.

Comment

Når ble realisme og virkelighet en del av Klanens reportoar? Vi synger om pedofili og folk som suger både det ene og andre uten at noen går helt "Ottar" av den grunn.

Trenger ikke forsvare eller hylle alt som blir synget fra tribunen men dette blir for teit.

Comment

Working...
                              X