Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben for alle.....gutter...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Av alle idiotiske ting å henge seg opp i...

Comment

...

til og med på Ubc sang de "hora med flagget"...ække noe å henge seg opp i det,hu visste hva hu gikk til
      -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Det er vår fordømte plikt å få dommern/linjedommerne ut av fatning.

Tommel opp!

Comment

Så kampen på TV, og det var påfallende hvordan de konsekvent valgte ikke å vise offsideavblåsingene i reprise, altså de denne kvinnen var ansvarlig for.
          Det var da ingen spes grunn til å skåne henne for evt feil.

Ellers må det da være helt greit med en kvinnelig linjedommer. Vi har da hatt kvinnelig statsminister her i landet, da kan vel ingen bli støtt av en kvinne i denne ganske ubetydelige rollen.

Comment

kred til dama for å ikke syte, vet om en annen dame som syter fordi fotballpublikum er slemme, hun heter Magne Hoseth
            That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Dommer'n var ræva, men ikke fordi hun var kvinne. Dermed kunne vi fint sunget noe om sveisen, tempoet, forståelsen for spillet, kanskje tilogmed plukka på noe kvinner tar seg mere nær av enn menn (ofte), men jeg mener det er liten grunn til å hevde at hun var dårlig fordi hun var kvinne. Dermed er kjønnet uavhenging.

"Fotball er for mannfolk" kunne vi derimot fint sunget til alle småguttene i gult som lå og vrei seg i smerter over ikkeno'
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Klanen skuffer

Enig med trådstarter og de andre her som mener Klanen ikke gjorde sin beste prestasjon i går. Som ice69 skriver, så er "hora med flagget" og "fotball er for gutter" (og jeg kan legge til "etter kampen skal du dø") hverken oppfinnsomt eller humoristisk, slik som vi vet Klanen kan være på sitt beste.

Man bli neppe populær av å spekulere i slike ting her på dette forumet, men mens jeg satt på stadioen i går, tok jeg meg faktisk i å tenke at kanskje Klanen har litt av skylda for at det ikke kommer flere folk på kampene? Den type sanger som man her viser til og kasting av mynter og andre gjenstander (som omtalt i en annen tråd), gjør at folk ikke ønsker å bli assosiert med Klanen.

Klanen bidrar til stemningen på kampene, når de er på sitt beste legger de en ekstra dimensjon til underholdningen og kan sikkert være med på å trekke flere til kampene. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke hele tiden ønsker å vise seg fra sine beste side og strekker seg mot å bli bedre, fremfor å spre rundt seg med den dritten man hørte i går. Det skaper ikke god stemning på stadioen, og det trekker neppe særlig mange flere tilskuere til kampene.

Kanskje burde Klanen gjøre en liten vurdering av sangrepertoaret og supporternes oppførsel på tribuen, slik at man i enda større grad kan si at Klanen bidrar positivt, og med sin oppførsel skaper en ramme rundt kampene som gir rom også for familier og ikke bare de mest hardbarka supporterne og de tøffeste gutta.

Comment

Ja, la oss legge ned alle sangene som har litt grove ord i seg. Vi må være snille og 100 prosent korekte hele tiden.

Comment

Originally posted by belize View Post
                    Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke hele tiden ønsker å vise seg fra sine beste side og strekker seg mot å bli bedre, fremfor å spre rundt seg med den dritten man hørte i går.
                    Klanen har et dårlig rykte å ivareta. Om Klanen skulle blitt som du portretterer hadde den mistet all sjel og identitet. Klanen skal være uavhengig av klubben, og skal kunne tørre å pushe grensene i et ellers pinlig politisk korrekt samfunn.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                      Klanen har et dårlig rykte å ivareta. Om Klanen skulle blitt som du portretterer hadde den mistet all sjel og identitet. Klanen skal være uavhengig av klubben, og skal kunne tørre å pushe grensene i et ellers pinlig politisk korrekt samfunn.
                      Så Klanens sjel og identitet ligger i å være drittsekker (ref. "hora med flagget" og kasting av gjenstander)? Det tror jeg ikke du mener. Klanens sjel og identitet ligger i så utrolig mange andre ting, som morsomme sanger om å trampe på fugler, som følelser gjennom Vålerenga kjerke og som å støtte laget sitt i tykt og tynt.

Man kan pushe grensene ved å bli enda mer humoristiske, enda mer oppfinnsomme og enda flinkere til å støtte laget sitt. Det ligger ikke noe grensesprengende i det å kalle folk for hore og kaste mynter på medsupportere. Det er bare umodent og særdeles uoppfinnsomt.

Comment

Riktig det, men det bør gjøres med stil. Er liksom ikke veldig oppfinnsomt å disse en kvinne for å være kvinne. "Hore" er ikke å ivareta noen form for sjel eller identitet, men det er selvfølgelig med på å styrke et dårlig rykte. Ryktet om dårlig smak og stil.

Comment

Originally posted by enga View Post
                          Ja, la oss legge ned alle sangene som har litt grove ord i seg. Vi må være snille og 100 prosent korekte hele tiden.
                          To tanker i huet på en gang?

Hvorfor er det greit å synge "Vi skal voldta deres horer", men ikke "fotball er for gutter"? Jeg synes den første er grei, men den andre kjip og litt flau.

Jeg var på ingen måte den som reagerte sterkest blant publikum heller.

Comment

Originally posted by usbenga View Post
                            "Hore" er ikke å ivareta noen form for sjel eller identitet, men det er selvfølgelig med på å styrke et dårlig rykte. Ryktet om dårlig smak og stil.
                            La oss kalle en spade for en spade. At denne dama hadde "solgt seg som ei hore" mener jeg er hevet over enhver tvil. Kampen ble fullstendig bortdømt.

Jeg mener det er viktig å legge mye press på dommerne. Sitter de igjen med en dårlig følelse etter en match vil de prøve å unngå at det samme gjentar seg neste match. Tvilstilfeller skal kommer Vålerenga til gode! Får du dommerne på din side vinner du fort serien år etter år (ref: Rosenborg).

Comment

La oss kalle en spade for en spade. At denne dama hadde "solgt seg som ei hore" mener jeg er hevet over enhver tvil. Kampen ble fullstendig bortdømt.

Jeg mener det er viktig å legge mye press på dommerne. Sitter de igjen med en dårlig følelse etter en match vil de prøve å unngå at det samme gjentar seg neste match. Tvilstilfeller skal kommer Vålerenga til gode! Får du dommerne på din side vinner du fort serien år etter år (ref: Rosenborg).
                              Du er altså tilhenger av å vinne for enhver pris?

Solgt deg som ei hore synger vi jo til mannlige dommere. Problemet her er at låta kom etter at man hadde påpekt at hu var kvinne.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                                Du er altså tilhenger av å vinne for enhver pris?
                                Ja, jo, egentlig. Det morsomste er naturligvis å vinne med stil, men det viktigste er alltid å vinne!

Mulig jeg ble miljøskada på befalskolen?

Comment

Working...
                                X