Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben for alle.....gutter...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by belize View Post
    Så Klanens sjel og identitet ligger i å være drittsekker (ref. "hora med flagget" og kasting av gjenstander)?
    Denne tråden omhandler hva som blei syngi. Slutt å legge ved kasting av gjenstander i dine begrunnelser her. Det er totalt irrelevant og har sin egen tråd.
    in Absinthia

Comment

Reagerte på detta i går jeg også. Legger meg midt i mellom her. "Fotball er for gutter" -synes jeg var helt grei. Mulig det bare er meg, men den så jeg litt humor i. Men "Hora med flagget" synes jeg var platt, og over streken.

Comment

...

vi får slutte å gå på kamp da,sitte hjemme i vår egen stue å rope skjellsord..

Belize:Grunnen til at det ikke kommer flere på kamper er at vi har spilt ræva første halvdel av sesongen...er mange år siden noen var redd Klanen,desverre..
        -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Originally posted by Plaum View Post
          La oss kalle en spade for en spade. At denne dama hadde "solgt seg som ei hore" mener jeg er hevet over enhver tvil. Kampen ble fullstendig bortdømt.
          a) de som har sett dette på TV (f.e ks. kommentatorer eller avisenes dekning) sår tvil om mellom null og èn av offsideavgjørelsene fra den kvinnlige assistenten. De andre 3-4 var marginalt korrekte, altså eksempler på svært god dømming) - b) hoveddommeren var generelt dårlig, hvor vi trolig alt i alt kom greit ut av det (jf FrankOs gode innlegg om diverse straffesituasjoner i "reaksjoner" tråden).

At man i kampens hete går av skaftet skjønner jeg godt. Men det går an å si at i lys av repriser etter kampen så var det kanskje ikke så ille, heller enn å ta det som bekreftelse på at hun hadde "solgt seg som ei hore".

Alternativt kan vi kanskje enes om at vi bør hetse alle avgjørelser som går mot Vålerenga? Da trenger vi ikke bry oss om hvorvidt de var korrekte eller ei.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
            To tanker i huet på en gang?

Hvorfor er det greit å synge "Vi skal voldta deres horer", men ikke "fotball er for gutter"? Jeg synes den første er grei, men den andre kjip og litt flau.

Jeg var på ingen måte den som reagerte sterkest blant publikum heller.
            Synes selv begge sangene du nevner er geniale. Når det først er en kvinnelig dommer som dømmer en herrekamp så ser jeg bare humoren i å rope fotball er for gutter.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
              Denne tråden omhandler hva som blei syngi. Slutt å legge ved kasting av gjenstander i dine begrunnelser her. Det er totalt irrelevant og har sin egen tråd.
              Jeg er klar over at det er en egen tråd om kasting av gjenstander. Slik jeg tolket trådstarter, brukes den omtalte sangen som et eksempel på noe som ikke bidrar til å få flere supportere til klubben. I den sammenheng mener jeg det er relevant å påpeke annen oppførsel som heller ikke bidrar til å trekke flere tilskuere til kampene.

Kanskje burde det trekkes ut i en egen tråd, men mitt hovedbudskap - og der føler jeg at jeg er på linje med trådstarter - er at Klanens oppførsel bidrar til stemningen. Når sang eller andre handlinger bidrar til å skape dårlig stemning, og i ytterste konsekvens kan få folk til å holde seg hjemme, mener jeg man burde se litt på om ens handlinger er i klubbens interesse. Riktignok skal Klanen være uavhengig av klubben, men det er allikevel klubben man eksisterer for. Jeg skulle derfor tro at det vil være i ens egen interesse å bidra til så god stemning som mulig. Klanen burde fokusere på det den er god til, og det er mye, fremfor å la hetsende sanger og enkelttilfeller av dårlig oppførsel få ødelegge.

Selv vurderte jeg før kampen på søndag om jeg skulle ta med meg mine to nevøer. Nå er jeg glad jeg ikke gjorde det, og jeg vil ikke føle meg komfortabel med å gjøre det så lenge jeg vet de kan bli utsatt for sanger som "hora med flagget" og "etter kampen skal du dø", samt risiker å bli truffet av flyvende gjenstander.

Comment

Da er det vel bare å droppe alle planer i fremtiden om å ta med deg nevøer, nieser, barn eller barnebarn siden flere sanger inneholder stygge ord. Itillegg til de generelle glosene som blir kasta ut.

Dere som syns det ikke var greit å synge "fotball er for gutter" eller "hora med flagget", synes dere det er greit at vi synger "solgt deg som ei hore" til dommern? Eller at vi synger "vi skal voldta deres horer, vi skal knulle deres kyr"? Eller "Drep dem, Vålerenga, drep dem"? Eller at vi kjører anal? Eller at vi har en rumpe som trenger pikk?

Klanen/Vålerenga-supportere har et dårlige rykte å ta vare på. Godt jobba til de på stadion igår.

Comment

VIl si meg helt enig med trådstarter. Når vi har et kvinnelag som (snart) kjemper i toppen, hører det ikke hjemme å synge slikt det ble gjort i går.

Synes også det er dumt at folk synes det er "kult" å slenge dritt bare fordi hun er kvinne, og at hun dermed fortjener det
                  - LGRW

Comment

er det mulig?

Nesten samme ordlyd og innhold som Ossunt
                    -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Hvis det er en trøst for damen, så benyttes jo ordet hore
                      nå i dag ganske så kjønnsuavhengig. Sepp Blatter er en
                      hore for eksempel. Det samme gjelder mange av kompisene
                      hans også. Og hva mannlige putas i norsk fotball angår, vet jeg
                      ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne en gang.

Men for å være saklig. Vi synger vel ikke for å rekruttere nye
                      supportere? Vi synger for Vålenga. På vår måte. Og for min del er det jævlig
                      deilig å ha en arena hvor takhøyden er en del større enn samfunnet
                      ellers tillater.

Ellers finnes det faktisk kvinner som ikke blir det spor
                      støtt av noe vi synger, rett og slett på grunn av konteksten.
                      Det er en fotballkamp.

Nåja. For øvrig har jeg ikke sett situasjonene på nytt.

Comment

Kjærring

Dette har hun valgt selv! Ingen har tvunget henne!
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                          Dette har hun valgt selv! Ingen har tvunget henne!
                          Fikk du velge kjønn?

Comment

Dette ble en interessant diskusjon, det er bra.

For det første en observasjon. Det er nesten en absolutt sammenheng mellom hva man mener om denne saken og hvor mange innlegg man har posta.

De som er mest aktive på formuene, mener jeg er en patetisk taper som ikke skjønner at klanen har et dårlig rykte å forsvare.

De som er enig med meg er nesten uten unntak folk som sjelden er aktive på forumene.

Det er ikke overraskende at den harde kjernen av pratmakere mener at Klanen skal oppføre seg som idioter som er hevet over all fornuft. Beklager at jeg gnir dette inn, men slike holdninger er en trussel mot tanken om "Klubben for alle." Det blir ikke mer folk på kamp av at vi oppfører oss som selvrettferdige neanderthalere uten sans for humor.

For meg er en linjepikk en linjepikk uansett kjønn og hudfarge. På samme måte som jeg ikke ville ropt "Hvem er svartingen med flagget" etter en mørkhudet linjemann, mener jeg det er uintelligent og sexistisk å rope "Hvem er hora med flagget" til en kvinnelig linjemann.

Det kan også være morsomt å synge "Fotball er for gutter." For eksempel til Magne Hoseth.

Men kombinasjonen av disse to mot en kvinnelig linjedommer, er ikke morsomt. Det er usympatisk og lavpanna. Det er ikke Klanen, og det er ikke det vi har rykte som - annet enn i hodet til noen få Klansmedlemmer.

Skal vi få opp entusiasmen i klanen og klubben, og bidra til å få folk tilbake til tribunene, så må vi slutte å være så jævla sure, agressive og lavpanna. Tilbake med humor og snert. Som når vi synger "Kan vi møte Start hver helg" (når vi leder 2-1 med en god porsjon flaks).

Comment

Vi synger veldig mye rart, Fotball for gutter er en veldig snill utgave. Skulle vi kutte ned på alt som er stygt hadde det ikke blitt mange sanger igjen!

Når dommerne bevist (eller ubevisst om de er så inkompetente) dømmer mot et lag får de bare tåle dritt. At andre mener de har rett ("eksperter") driter jeg i, sålenge NøFF har bestemt at det er forbudt å vise repriser på storskjermen får de bare tåle at vi er uenig. Hadde dommerne vært perfekte kunne de vist repriser og vi hadde holdt kjeft om de hadde rett.

Comment

Kjønn er sidestillt med rase som demografisk verdi og tas likt hensyn til ift. Bla. diskriminering.

Ville klanen sunget eks "for en jævla (sett inn rasistisk uttrykk)" til en mørkudet spiller eller dommer? Med tanke på Vålerenga mot rasisme og det faktum at vi er representert i kvinne og jentefotballen, for ikke å snakke om alle mørkhudede og kvinner som sympatiserer med enga, så blir detta idioti og noe klanen burde være mer bevisste på.

Hvis du er lei deg for at det ikke er kult å spy ut neandertalske "morsomheter" i 2011 bør du ta en god titt i speilet. Det er platt, fantasiløst og flaut. Det representerer ikke holdningene klubben har forsøkt å bygge sin identitet på (les: toleranse). Det eneste du oppnår er en 5 sekunders selvtilfredshet, det du risikerer er klubbens anseelse og troverdighet.
                                Vålerenga Junior 95-97. Glad for at juniorstallen er bedre nå.

Comment

Working...
                                X