Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben for alle.....gutter...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ronny La Rock View Post
    Går barn i SFO når de 10-14 år ? :O

Et liten parallell: Har du null kunnskap om ting som har skjedd før du ble født, Kjellsen?? Men jeg setter pris på den patetiske punchlinen der.. Virkelig bra.
    Du måtte jo skjønne at denne kom etterhvert. Det er ingen som er så opptatt av å trekke paraleller til det vakre glamorøse nitti-tallet her inne som deg.
    Av de påstander du kom med over, kan jo en ørliten saksopplysning være at partnerkaploven ble innført i 1993, altså ganske tidlig i det tiåret du mener holdningen til homofile var så veldig annerledes enn i dag.

Når det gjelder min egen situasjon, jo jeg vet mye om 60-tallet og husker 70 tallet. Skulle gjerne vært på Melløs i 77 og Pingvin club i samme år, men var altså ikke gammel nok til det.

Comment

Originally posted by Lykketrollet View Post
      Vi har jo ytrings frihet som alle andre, som dommer og linjepikk burde du tåle at du blir hetsa av supportere!
      Ytringsfrihet innebærer at du må kunne underbygge påstandene dine.

Eksempelvis kalle gode gamle Spetalen SVs Audun Lysebakken for en samfunnsfiende i dag. Men han underbygger hvorfor han mener dette, og da er det ikke sjikane.

Sjikane er per definisjon (og lov) ikke lov i Norge.

Hvis man først skal snakke om ytringsfrihet bør man i det minste vite hva det innebærer - og ikke!

Å kalle noen en "linjepikk" er per definisjon ulovlig. Det samme er å kalle noen en "hæstkuk", en luring (her i sør) meldte det til en politimann og ble bøtelagt. En litt mer smart fyr i Nord-Norge gjorde det samme og slapp unna da substantivet visstnok er en del av det gangbare vokabulæret oppi der.
      Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
        Ikke kom å si at det ikke finnes en linjedommer, eller som jeg har lært: LINJEMANN, som er bedre enn denne kvinnelige dommeren.
        Det fantes i alle fall en MANNLIG linjemann som var dårligere "enn denne kvinnelige dommeren". Som flere har påpekt, var det nettopp denne kvinnelige dommeren som var minst dårlig av de tre dommerne; det var den mannlige linjemannen som feilaktig viftet en ganske så klar onside Berre på 2-0 "målet", mens hun kvinnelige hadde de fleste/alle offside-avgjørelsene rett. Og hva den mannlige hoveddommeren drev med ute på der...

Så skulle man fulgt den logikken, burde alle dommere være kvinner

At TV2-journalister befinner seg på et lavmål, er selvsagt helt rett men ingenting med denne saken å gjøre. Dennis R. var vel forøvrig langt nærmere Vinni Jones-typen...

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post

Når det gjelder min egen situasjon, jo jeg vet mye om 60-tallet og husker 70 tallet. Skulle gjerne vært på Melløs i 77 og Pingvin club i samme år, men var altså ikke gammel nok til det.
          Det ville blitt vanskelig, har aldri vært så mange på Pingvin noen gang som da, må ha vært minst et par tusen.

Comment

at dette er en debatt i det hele tatt er latterlig.

Er det virkelig slik at vi kan slenge all mulig dritt om ALT OG ALLE, så lenge de ikke tilhører følgende grupper:

kvinner
            mørkhudete
            fremmedkulturelle
            homofile

er dette likestilling? eller er likestilling å slenge like mye ditt til alle, uansett???

Å synge om "hora med flagget" er da vel på INGEN MÅTE værre enn å rope "linjepikk", eller "etter matchen skarru dø"

Asså arlig talt!!!!

Kanskje det er en grunn til at tilskuertallet synker? Kanskje det ikke er noe gøy å være medlem av en kjønnsløs, meningløs, livreddpolitisk korrekt liten gjeng?

Kanskje mange som ble medlem av klanen, eller supportere av enga ble det fordi dette var annerledes-laget? Laget som var drøyere, dreit i politisk korrekthet, ga faen i hva folk mente (og nei jeg mener ikke apeberget anno -89)?

Identitetsløst, sjelløst og kjedelig.

Unik i europa?
            Unikt døll i såfall.

Hvor er'e blitt a' Vål'enga, hvoer er'e...-

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
              Ytringsfrihet innebærer at du må kunne underbygge påstandene dine.

Eksempelvis kalle gode gamle Spetalen SVs Audun Lysebakken for en samfunnsfiende i dag. Men han underbygger hvorfor han mener dette, og da er det ikke sjikane.

Sjikane er per definisjon (og lov) ikke lov i Norge.

Hvis man først skal snakke om ytringsfrihet bør man i det minste vite hva det innebærer - og ikke!

Å kalle noen en "linjepikk" er per definisjon ulovlig. Det samme er å kalle noen en "hæstkuk", en luring (her i sør) meldte det til en politimann og ble bøtelagt. En litt mer smart fyr i Nord-Norge gjorde det samme og slapp unna da substantivet visstnok er en del av det gangbare vokabulæret oppi der.
              ja vel. du trenger "underbebyggelse"???
              Må man si at "han/hun er et rasshøl" etter fulgt av grunnen til at personen er et rasshøl?
              Ville ikke dette bare "add insult to injury"???

Hvis noen mener jeg er en drittsekk. Javel, tenker jeg. det driter vel jeg i.
              men dersom de underbygger dette grundig, og serverer meg mine værste sider sort på hvitt, ja da er det jo direkte sårende, og et personangrep.

Ja. Lev dere, i deres verden. Jeg forebohlder meg retten til å leve i min!

for øvrig mener jeg den derre "hæstkuk"-debatten er helt sinnsvak.
              Skal liksom språket i miljøet jeg er vokst opp på furuset, være MILDERE enn det en eller annen jævla ubehøvla innavla fiskeknuller benytter seg av????
              kjøss meg i rævva!

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                Du måtte jo skjønne at denne kom etterhvert. Det er ingen som er så opptatt av å trekke paraleller til det vakre glamorøse nitti-tallet her inne som deg.
                Av de påstander du kom med over, kan jo en ørliten saksopplysning være at partnerkaploven ble innført i 1993, altså ganske tidlig i det tiåret du mener holdningen til homofile var så veldig annerledes enn i dag.

akkurat som "alle" snakker om de fantastiske 80-åra, mener du?

Dersom du innbiller deg at klanens 10-13.00 medlemmer til enhver tid er enig i noe som helst, så bør du ta en særriøs reality-check!!!
                Vi klarer jo ikke engang enes om hvem som var banens beste/dårligste i en gitt kamp.

Jeg var med på en del av nittitallsgreia, og mener klubben var tydeligere den gang.
                Jeg mener også generelt at verden har gåt til hundene sinden den gang. Altså det er jo en prosess som pågår kontinuerlig, og har gjort det i mange, mange år. men dersom noen her inne mener verden er blitt et BEDRE sted de siste ti, ja, så rekk gjerne opp hånda.

Vi VAR en gang i tiden annerledesklubben.
                Vi VAR en gang i tiden de kule supporterne.
                Vi VAR en gang i tiden fra Østkanten
                Vi VAR en gang i tiden breiale og tøffe i trynet.

Vi VAR en gang i tiden Vål'enga....

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                  Å synge om "hora med flagget" er da vel på INGEN MÅTE værre enn å rope "linjepikk", eller "etter matchen skarru dø"
                  Personlig synes jeg "hora med flagget" hverken er kreativt, morsomt eller noe jeg ønsker å være med på. Om mange nok vil rope dette så for all del kjør på, aner egentlig ikke hvordan dette blir bestemt inni sangsentrum, der jeg ikke står

Tenkte der og da at det hadde vært morsommere med:
                  "Kona med flagget!, Odd har gitt kona si flagget!" -som jeg gjerne kunne ropt.

Føler det er mange andre ting man kunne ropt med både humor og som kunne spilt på både kjønn og kompetanse som ikke krever så mye mer innsats å tenke ut enn "Fotball er for gutter" og "Hora med flagget" som jeg synes er ganske lavmål.

Var relativt pisst på veivinga hennes med flagget og kvinnelige dommere generellt. Dvs til jeg kom hjem og fikk se hvor rett hun hadde. Kudos til dama, hun dømte bra.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                    Kanskje det er en grunn til at tilskuertallet synker? Kanskje det ikke er noe gøy å være medlem av en kjønnsløs, meningløs, livreddpolitisk korrekt liten gjeng?

Kanskje mange som ble medlem av klanen, eller supportere av enga ble det fordi dette var annerledes-laget? Laget som var drøyere, dreit i politisk korrekthet, ga faen i hva folk mente (og nei jeg mener ikke apeberget anno -89)?
                    Sett til side at det ikke er politisk korrekt. Det som ble ropt, manglet humor og den "twisten" som kjennetegner mye av det som kommer opp av klanens mulm og mørke.

Comment

Originally posted by henrig View Post
                      Personlig synes jeg "hora med flagget" hverken er kreativt, morsomt eller noe jeg ønsker å være med på. Om mange nok vil rope dette så for all del kjør på, aner egentlig ikke hvordan dette blir bestemt inni sangsentrum, der jeg ikke står

Tenkte der og da at det hadde vært morsommere med:
                      "Kona med flagget!, Odd har gitt kona si flagget!" -som jeg gjerne kunne ropt.

Føler det er mange andre ting man kunne ropt med både humor og som kunne spilt på både kjønn og kompetanse som ikke krever så mye mer innsats å tenke ut enn "Fotball er for gutter" og "Hora med flagget" som jeg synes er ganske lavmål.

Var relativt pisst på veivinga hennes med flagget og kvinnelige dommere generellt. Dvs til jeg kom hjem og fikk se hvor rett hun hadde. Kudos til dama, hun dømte bra.
                      Hva har Odd med dette å gjøre?
                      *****KREPP ARMY*****
                      DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                      Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                        Jeg tror du skal anta han sikter til den fiktive personen Odd og ikke skrotballklubben Odd
                        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                          Jeg tror du skal anta han sikter til den fiktive personen Odd og ikke skrotballklubben Odd
                          Ok, men får liksom ikke noe mening i det for det.. This is quite Odd
                          *****KREPP ARMY*****
                          DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                          Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Ok, men får liksom ikke noe mening i det for det.. This is quite Odd
                            Gadd ikke filosofere noe over den dypere mening, bare skjønte det overnevnte
                            Nesrene @ Twitter

Comment

Ingenting. Klippa litt feil i innlegget. Hadde mange forslag og denne kunne funka mot Odd feks. eller med andre enstavelsesord. Poenget var at det var mye annet man kunne ropt som med litt humor og glimt i øye.

Comment

Jeg trodde klanen skulle være en forlengelse av klubben man elsker. Støtte den etter beste evne. Eller har jeg bommet helt?

Hvis klubben profilerer seg som antirasistisk, respektfull og ikke minst inkluderende, så blir det jævlig dumt av oss supportere å undergrave buskapet til vår egen klubb ved å kalle damer horer evt. annet crap. Tror ikke vi ønsker at barna våre skal stå i miniklanen å rope horedommer og vise finger'n til henne.

BTW. Nettopp denne profilen Vålerenga har påtatt seg har gitt masse støtte tilbake fra samfunnet både i mediadekning og tunge sponsoravtaler siste årene. Som igjen gir oss svært bra økonomisk bunnlinje
                                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Working...
                                X