Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben for alle.....gutter...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Takhøyde...

Originally posted by Dust View Post
    Dette vil jeg si er spontan humor, og det er noe jeg vil ha i Klanen.

Det var morsomt med en gang, når man får tenkt seg om så er det kanskje ikke like hysterisk morsomt. Men da er det for seint!
    Likevel synes jeg dette er rimelig harmløst, og det ligger like lite i dette som "etter kampen skal du dø"?
    Det må være takhøyde for oss supportere, skal vi begynne å spørre sidemann om vi synes teksten vi kommer på er for drøy, før vi starter å synge??
    Det siste vi trenger i Klanen er sensur på humoristiskt spontanitet.
    Noen ganger bommer vi, det æ'kke værre..
    Enig i det meste!
    En fotballkamp er på mange måter et fristed hvor det lov å si - og synge -ting som ikke egner seg like bra fx. på jobben.

Så lenge folk ikke følger opp div. æreskjelling av dommere/linjemenn med å personlige trusler på telefon og vold etc, så får det passere. Tom Henning Øvrebø skriver i siste Klansropet at han stadig blir kjefta huden full fra tribunen. (Han fortjente det da vi spilte i i gymsalen i vår) Men han tåler det - og fortsetter å dømme.

At det går ekstra utover linjedommer Hege Steinlund, er (iflg. de som har sett nærmere på dømminga hennes) urettferdig. Men jeg veit med meg sjøl at hvis jeg syns dommern dømmer mot Vålerenga, så er det lett å regne med at linjedommerne er like partiske og dårlige. Samme dommerteam, samme uniform, samme ulla... 'Alt' blir liksom gæ'ærnt.
    Så forresten i vgdåttenno at dommeren Ken Henry Johnsen ligger på bånn på dommerbørsen.
    http://vglive.no/#eliteguiden=s-refereeborsen-sid-574
    Mulig Steinlund fortjener å være på teamet til en bedre dommer?

Æ'kke noe begistra for banning sånn generelt, men fotball er bl.a. følelser - og da må det være lov å blåse ut. Leste et intervju med Henning Berg (!) i Krigsropet (! )- nr. 34, (i salg nå... reklame, reklame) - hvor LSK-treneren sier følgende:

'Fotball er underholdning og begeistring. Og felleskap. I hverdagen har folk masse utfordringer, men på fotballbanen får de en time-out fra det. Som tilskuere roper folk ut både sin frustrasjon og begeistring. Fotballbanen blir et sted der folk får tømt seg for opplagrede følelser. Et slikt sted er det sunt og viktig å ha.'
    Er for én gangs skyld helt enig med Berg.

Noen er glade de ikke hadde med unger, så ungene slapp å høre hetsen...
    Tja, hadde jeg hatt med ungen på den kampen og hørt det som ble sunget mot linjedommern, så hadde jeg ikke trengt å synge med sjøl. Tror det er viktigere for ungen enn hva andre synger... Unger utsettes vel for langt verre inntrykk, bl.a via media, enn det de gjør ved å høre en del supporter-hetsing på en fotballkamp. Er umulig å skjerme ungene helt uansett. Og man hører synginga fra Bendit dårligere fx. midt på Hovedtribunen... Kan være et alternativt sted å ta med unger der...

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
      Noen er glade de ikke hadde med unger, så ungene slapp å høre hetsen...
      Tja, hadde jeg hatt med ungen på den kampen og hørt det som ble sunget mot linjedommern, så hadde jeg ikke trengt å synge med sjøl. Tror det er viktigere for ungen enn hva andre synger... Unger utsettes vel for langt verre inntrykk, bl.a via media, enn det de gjør ved å høre en del supporter-hetsing på en fotballkamp. Er umulig å skjerme ungene helt uansett. Og man hører synginga fra Bendit dårligere fx. midt på Hovedtribunen... Kan være et alternativt sted å ta med unger der...
      Har sesongkort på 228, men så ofte som mulig har jeg med ungene på både hjemme og bortematcher.
      På hjemmekampene sitter vi på 231, og de får sjeldent med seg hva som blir sagt i de spontane sangene eller de sangene jeg ikke synger med på.
      De tror blant annet at vi synger "Ullevål- og skamslåtte bønder". Og hva betyr "skamslått"? Jo det har jeg forklart at betyr "motstanderlaget skammer seg over å bli slått av VIF". Gi ungene en liten løgn, og de tror deg...

"Hora med flagget" fikk de i alle fall ikke med seg. Og jeg mener at vi ikke skal bli for snille i språket. Vi skal ikke være "Menigheten" eller gymsalen-fans. Ikke prøv å skåne ungene for alt mulig. Ta med ungene på pub, bussen, kampen. Ungene mine har enda ikke tatt skade av en brus på Bohemen før kamp eller å sitte i Bendit-svingen
      Kommer aldri til himmelen.
      Kommer aldri til hælvete.
      Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

Originally posted by loco View Post
        Genialt!

Kan faktisk brukes på Norway Cup!

-jørn-
        originalen er jo den dølleste og mest pubertale Engasangen som noensinne er laget, så denne var i hvert fall litt humor.

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
          Går barn i SFO når de 10-14 år ? :O

Et liten parallell: Har du null kunnskap om ting som har skjedd før du ble født, Kjellsen?? Men jeg setter pris på den patetiske punchlinen der.. Virkelig bra.
          I utgangspunktet er SFO (i Oslo Aktivitetsskolen) forebeholdt barn fra 1-4 klasse. Dersom barnet har særskilte behov kan man søke om å få benytte ordningen t.o.m syvendeklasse.
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
          X