Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nye sanger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nye sanger

Det er veldig mange, spesielt de som står litt i utkanten, som ikke oppfatter alt som synges i nye sanger. Hva med en fortløpende oppdatering på dette?

En liten flyer på en av de neste hjemmekampene er nok helt på sin plass, ja! Regner med at det tas opp på neste sangmøte.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
      En liten flyer på en av de neste hjemmekampene er nok helt på sin plass, ja! Regner med at det tas opp på neste sangmøte.
      Dette gjelder ikke bare nye sanger og ikke bare folk på kanten.
      Når forsangere synger "hater hater hater kanari" (skal være "ha det, ha det, ha det kanari") er det for svakt.

Og "Hvem er denne dama med silkestrømper på. Hun ligner litt på t(n?)issen i grunn. Det er ikke han det er Tom Lund" tror jeg mindre enn 5 % synger korrekt.

Det er synd.

En annen dritt-ting er at alle skal legge på ei linje eller to på alle sanger ("hei skål!", "Hater Bergen by", "Bergen er ikke by"). La sangene være i originalversjon!

Comment

Originally posted by KjellH View Post
        Når forsangere synger "hater hater hater kanari" (skal være "ha det, ha det, ha det kanari") er det for svakt.

Og "Hvem er denne dama med silkestrømper på. Hun ligner litt på t(n?)issen i grunn. Det er ikke han det er Tom Lund" tror jeg mindre enn 5 % synger korrekt.

Det er synd.

En annen dritt-ting er at alle skal legge på ei linje eller to på alle sanger ("hei skål!", "Hater Bergen by", "Bergen er ikke by"). La sangene være i originalversjon!
        Nå finnes det jo 10.000 versjoner på tom lund sangen da
        Og jeg har slutta med å synge hade kanaris når det eneste du hører er at folk synger hater

Comment

Nå tenkte jo jeg først og fremst på å få lagt de nye ut på nett...

Flyers på de neste kampene er vel og bra, men tror de fleste lærer seg mye kjappere om man får dem ut på nett.

Bare et forslag....

Comment

Originally posted by KjellH View Post
            Akkurat denne er jeg uenig i. Når 95% av tribunen synger hater uansett kan vi like godt gi slipp på den gamle teksten. Flott om dette kan diskuteres før neste kamp mot fugla.

Ellers enig.

Comment

Også skyldig, velger å synge "hater kanari" fordi det er enklere å synge og det trøkker mye mye bedre! Når massene i tillegg uansett synger "hater" er min mening at sangen bør gå slik.
              Jeg er en unnasluntrer

Comment

Originally posted by Børssa View Post
                Også skyldig, velger å synge "hater kanari" fordi det er enklere å synge og det trøkker mye mye bedre! Når massene i tillegg uansett synger "hater" er min mening at sangen bør gå slik.
                Joda, men det som er synd med disse "glidende" endringene er at den originale subtiliteten og finessen som finnes i en del slagere går tapt over tid. Noe av kvaliteten som skiller (skilte?) Klanen fra bønda blir borte! Det er da f.eks mye mer raffinert hån i "ha det" enn å bare vræle ut simpelt hat? Det siste klarer jo en hvilken som helst bøffel eller Preben også!

Synes i grunnen vi burde kjempe hardere for å bevare det som faktisk er bra med mange av sangene.

Comment

Man har også mistet det visuelle med at man skal vifte med armen samtidig som man roper "ha det kanari".

At massene synger hater har mest med en missoppfatning av hvordan sangen egentlig skal gå, ikke at det "trøkker mye mer".
                  For the fashion and the passion

Comment

Da må vi kjøre flyers og informere slik at sangen faktisk blir innført riktig.
                    Mener du virkelig at ordlyden "hadet, hadet, hadet kanari" trøkker like mye som "hater"? Jeg merker i alle fall stor forskjell. Og på akkurat denne sangen syns jeg personlig at lydvolum og trøkk bør være i fokus, da det er en enkel sang og blant de som smeller absolutt mest i vårt reportoar.

Gode og passende tekster (også i retning bøfla) har vi heldigvis mye av, og er fortsatt i fokus når vi snekrer låter.
                    Jeg er en unnasluntrer

Comment

Selvfølgelig hater vi kanaris

Da må vi kjøre flyers og informere slik at sangen faktisk blir innført riktig.
                      Mener du virkelig at ordlyden "hadet, hadet, hadet kanari" trøkker like mye som "hater"? Jeg merker i alle fall stor forskjell. Og på akkurat denne sangen syns jeg personlig at lydvolum og trøkk bør være i fokus, da det er en enkel sang og blant de som smeller absolutt mest i vårt reportoar.

Gode og passende tekster (også i retning bøfla) har vi heldigvis mye av, og er fortsatt i fokus når vi snekrer låter.
                      Merker også at: Hade hade kanaris høres helt døllt ut og veldig feminint
                      Mens det vi alle gjør fenger mye bedre: Hater hater hater kanaris!!
                      Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by Dresser View Post
                        Man har også mistet det visuelle med at man skal vifte med armen samtidig som man roper "ha det kanari".

At massene synger hater har mest med en missoppfatning av hvordan sangen egentlig skal gå, ikke at det "trøkker mye mer".

Her er jeg faktisk uenig! Det er mye mer trøkk i HATER kanari, enn å vinke mens man skal trøkke på hadet kanari...Hater funker rett og slett bedre, og det er vel også derfor 95 % har fortsatt med det..!

Når det kommer til sånn å slenge på slutten (bergen ække en by) og bank (JULING) er jeg helt enig! drit i det!

Comment

Originally posted by NCENGA View Post
                          Her er jeg faktisk uenig! Det er mye mer trøkk i HATER kanari...
                          Det som ble tatt opp lenger opp i tråden var at vi burde greie å synge våre egne sanger riktig - ikke hva som funker best, eller hva man liker best å synge ...

At veldig mange (95% blir det påstått) synger feil, gjør det egentlig bare verre.

Og akkurat denne sangen handler jo slett ikke om å hate bøfler. Egentlig da.

Comment

Jøss! Jeg viste faktisk ikke at det originalt var "hadet hadet hadet kanari". Ga litt mer mening, men også litt tamt.. En liten opplysningstid er kanskje på sin plass? "Tom Lund" er et annet eksempel.

De "slenger på ei lita extensions på sangene" er dårlig deal, spesielt "juuuling", det er bare flaut.

Og Håvard må ny sang.
                            Jeg har rett - du tar feil...

Comment

Originally posted by Scooby View Post
                              Det som ble tatt opp lenger opp i tråden var at vi burde greie å synge våre egne sanger riktig - ikke hva som funker best, eller hva man liker best å synge ...

At veldig mange (95% blir det påstått) synger feil, gjør det egentlig bare verre.

Og akkurat denne sangen handler jo slett ikke om å hate bøfler. Egentlig da.
                              Viktige poeng.

Synes selv at subtil håning som i "ha det" med vinking nettopp er poenget her.
                              At vi hater kanaris veit jo alle. Ikke minst dem sjæl ...

Comment

Working...
                              X