Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan burde Klanen oppføre seg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har vel skrivi litt om aksjonen i dagens gjetord, men jeg sikkert utdype.

Aksjonen var behørlig diskutert mellom aktører i styret, EngaSang og EngaTifo i forkant. Vi landa på en aksjon som viser at vi ikke lar oss diktere. Vår tribune, vår tribunekultur. Det er Klanen og dens stiftere som definerte tribunekultur i Norge. Det er idag vi og resten av supporterklubbene som bestemmer hva som er god og dårlig tribuneskikk - ikke nissene i Dagbladet og Nettavisen som aldri har stått på en tribune og skapt stemning for å støtte sitt eget fotballag.

Prøver noen å stoppe oss, vår utrykksform og vår ytringsrett, så stiller vi oss enda litt høyere opp på barrikadene, synger enda litt høyere med enda fler grove tekster. Ingen skal noen gang få diktere hva Klanen skal synge og ikke synge.

Kan 'ke stoppe oss, vi er Vål'enga supporters!

...og nissene i nyhetsbildet som vil skade Vålerenga fikk seg en grov smekk. Deres angrep på supporterne førte til en aksjon som ga årsbeste i stemning på Ullevaal - med påfølgende årsbeste Vålerengaresultat på Ullevaal.

Aksjon 100% vellykka!
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Erlink View Post
      Idéen med denne teksten er jo nettopp å glise bredt, fornærme motstanderne mens man vifter en langfinger opp i trynet på dem, samtidig som det er litt humor.
      Det tok jo oppfordringa på strak arm også..Respekt bønder
      *****KREPP ARMY*****
      DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
      Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
        Og at Klanen har fått et hatstempel over hele Norge!
        Da gjøre vi ihverfal noe riktig da.

ALLE SKAL DØ!
        ouSV - Enga for de gale!

Comment

Det er viktig, svært viktig at Vålerenga (og forsåvidt fotballen generelt) har en fri, levende og selvregulerende supporterkultur. Det er kun igjennom dette man kan opprettholde mangfoldet fra Iskoboys til Blue Lagune.

Det er ikke mediamas, aksjeselskaper eller andre økonomiske virkemidler som VIF har til rådighet som skal definere hvordan de uavhengige supporterne skal utvikle seg, det er oss selv. Ei heller enkeltpersoner som er satt til å styre disse økonomiske virkemidlene. For dem er logoen og klubben kun en del av "industrien".

Diskusjonen om at vi ikke skal synge de slemme sangene kommer opp med jevne mellomrom, og de to sidene pleier og ha en diskusjon i retning av:

Imot: Nå må vi slutte og synge slemme sanger, og heller støtte vårt eget lag. Alle ler av oss når vi synger disse sangene, og klubben får dårlig omdømme.

For: Nei, vi skal synge disse sangene fordi det er en del av identiteten og arven vår.

Imot: Da må vi skifte identitet! Klubben får dårlig omdømme!

For: Nei, det skal vi ikke.

Imot: Klubben får dårlig omdømme.

For: Nei

Imot: Jo

Begge: .....

Innimellom kommer det noen midt i mellom begge sidene med velkjente, trenerende og intetsigende filosofiske spørsmål omkring disse sangene. Istedet for at man da blir enige, som man alltid blir, om at man skal fortsette som før: Bruker man masse tid (bortkasta tid) på filosofenes sabotasjeteknikk...

Disse sangene vil bli sunget, så lenge Klanen er til.

PS: Dårlig omdømme ordner klubben på egenhånd, så vi kan like gjerne kjøre på å gi faen. Ingen bryr seg vel om litt hendelser hos supporterne, når aksjeselskapet driver noe som ligner menneskehandel.
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Bortsett fra et økende antall sjøldiggersanger om oss selv, så synes jeg Klanen klarer seg ganske bra. Skal man dra inn rettigheter til hav vi skal få si og synge, så mister vi litt av det som gjør Klanen bra, nemlig humor og spontanitet. Det eneste jeg har å utsette på er som sagt enkelte som virker å være mer opptatt av hvor høy lyd Klanen lager enn hvor bra Vålerenga spiller.

Comment

Originally posted by maefteda View Post
              . Det eneste jeg har å utsette på er som sagt enkelte som virker å være mer opptatt av hvor høy lyd Klanen lager enn hvor bra Vålerenga spiller.
              Det er vel en av få ting som vi kan påvirke sjøl fra tribunen, så det er meget bra at man er opptatte av det.

Så hev din røst og støtt ditt lag (ved å synge )
              EVIG VIF

Comment

Jeg kommer aldri til å forandre meg på tribunen.Hva bønder eller nøff synes om det gir jeg faen i!

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                  Jeg synes vi skal oppføre oss på en rimelig måte, men likevel på bevege oss på grensen til det ufine. Liker man ikke alle sangene, så er det friviliig å synge med. Men syng høyt når du først synger.

Skal vi brenne ett flagg eller tenne ett bluss, stå for det. Ikke skjul deg bak en hette eller en fancy balaklava. Hvis du ikke vil stå frem med trynet ditt så gi heller faen med det du skal gjøre.
                  Helt enig i dette. Litt edgy må det være, så får vi ta tempen innimellom på om vi ligger over eller under streken. Selv synes jeg "La ham dø" mot Torp var over, men ikke verre enn at jeg ser begge sider.

Er derimot 100% misfornøyd med idiotene som kaster det de måtte ha i hånda ned på Bendit nedre når de blir forbanna på dommeren. Enten det er meg som får en kaffekopp i nakken eller dattera som får en femmer i bakhodet så er jeg ikke happy. Skjerp dere
                  "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

De fleste er vel enige om at vi skal sjokkere og bevege oss på grensa til det ufine. Spørsmålet er hvor grensa går. Den flytter på seg rett som det er.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                      De fleste er vel enige om at vi skal sjokkere og bevege oss på grensa til det ufine. Spørsmålet er hvor grensa går. Den flytter på seg rett som det er.
                      Å definere en slik grense er nær sagt umulig. Har man sagt man skal gå opp til/mot en imaginær grense må man også godta at man til tider tramer over.
                      Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Jeg er ikke uten videre enig i at vi har et omdømmeproblem. Det som er klart er at vi har fått mye negativ presse, og det er for så vidt noe annet. Det er veldig fort gjort å få inntrykk av at "folk" er negative når den ene journalisten etter den andre skriver kjipe saker, men jeg har til gode å se noen troverdige kilder som viser at "mannen i gata" deler oppfatningene. Dersom bøfler, barter og bedrevitere i pressen har et mindre positivt bilde av Klan og Klubb etter siste tids hendelser, så lever jeg godt med det. Dersom Oslos befolkning og Enga-sympatisører generelt er mer negativ, så er det mer alvorlig. Men har vi noen indikasjoner på at så er tilfelle, utover han som meldte seg ut av Klanen uten å være medlem?

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                          Jeg er ikke uten videre enig i at vi har et omdømmeproblem. Det som er klart er at vi har fått mye negativ presse, og det er for så vidt noe annet. Det er veldig fort gjort å få inntrykk av at "folk" er negative når den ene journalisten etter den andre skriver kjipe saker, men jeg har til gode å se noen troverdige kilder som viser at "mannen i gata" deler oppfatningene. Dersom bøfler, barter og bedrevitere i pressen har et mindre positivt bilde av Klan og Klubb etter siste tids hendelser, så lever jeg godt med det. Dersom Oslos befolkning og Enga-sympatisører generelt er mer negativ, så er det mer alvorlig. Men har vi noen indikasjoner på at så er tilfelle, utover han som meldte seg ut av Klanen uten å være medlem?
                          4 personer meldte seg ut, hvorav den ene er han fyren som ikke var medlem.

I tillegg fikk vi et par drapstrusler og en del generell hets, samt 3 ganske kjipe henvendelser der vedkommende skjerpa seg og ble noe mer saklig etter en liten "samtale" på e-post.

Henvendelsene ble stort sett sendt til styret i Klanen og EngaTifo.

Dette til info.
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Og jeg fikk en tlf på jobb (Bohemen), ca. 2 min. etter den fantastiske "reportasjen" hjemme hos medlemmet som ikke var medlem som meldte seg ut på matchball mandag, fra noe som hørtes ut som en trønder, som snakka på innpust mens han babla om at "no var det på tide at dokke endra navn tælbake tel Apeberget".

Stoppa han på utpust og sa at du har kommet til Bohemen, som er en pub (ser ikke poenget med å forklare at det ikke bare er det til noen som han) og at jeg har ett tips til noe annet å drive med for deg og det er å finne fram forkle, litt mel og skru på ovnen og begynne å bake boller, så får du noe fornuftig å drive med. Merkelig nok ringte han ikke tilbake.

5 personer altså, muligens...

Nimo
                            Klanen - har et dårlig rykte som skal ivaretas:

Ikke oppfør deg som en dust!

Comment

Originally posted by Picco View Post
                              Og jeg fikk en tlf på jobb (Bohemen), ca. 2 min. etter den fantastiske "reportasjen" hjemme hos medlemmet som ikke var medlem som meldte seg ut på matchball mandag, fra noe som hørtes ut som en trønder, som snakka på innpust mens han babla om at "no var det på tide at dokke endra navn tælbake tel Apeberget".

Stoppa han på utpust og sa at du har kommet til Bohemen, som er en pub (ser ikke poenget med å forklare at det ikke bare er det til noen som han) og at jeg har ett tips til noe annet å drive med for deg og det er å finne fram forkle, litt mel og skru på ovnen og begynne å bake boller, så får du noe fornuftig å drive med. Merkelig nok ringte han ikke tilbake.

5 personer altså, muligens...

Nimo
                              Hørtes ut som et stort tap for klanen at vi "mista" han..
                              *****KREPP ARMY*****
                              DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                              Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Så lenge vi ikke oppfører oss som dette: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle213769.ece

Æ vil ha lønna di
                                In the beginning the Universe was created.
                                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                                - Douglas Adams

Comment

Working...
                                X